Skip to main content
Vraag

Nog geen e-mail ontvangen vanwege wijziging voorwaarden, volgens klantenservice kan ik nog niet opzeggen

• May 2, 2026
  • 9 reacties
  • 48 keer bekeken

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3

Ik heb zojuist, zaterdag 2 mei,  de klantenservice gebeld, volgens hun kan ik nog niet opzeggen omdat ik de e-mail nog niet ontvangen heb vanwege de wijziging van de algemene voorwaarden. Er werd ook verteld dat voor mij de algemene voorwaarden dan op een latere datum dan 1 juni ingaan, waarvan ik betwijfel of dit waar is. 

Dus heeft de klantenservice gelijk of niet ? En moet ik echt wachten tot de e-mail er is ?  Of kan ik toch al vandaag opzeggen ?  Ik dacht altijd dat iedere klant minimaal 1 maand van te voren voor de wijziging geïnformeerd moest zijn, dat is bij mij dus niet gebeurd.

En voor de duidelijkheid, ik heb sinds juli vorig jaar een abonnement op internet, en sinds september op mobiel. 

Edit: type fout gemaakt in topic titel, maar kan ik zelf niet wijzigen.

9 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 2, 2026

Hallo ​@MiVoNL ,

Geen zorgen. Vanaf het moment dat jij de e-mail ontvangt, heb jij een maand de tijd om op te zeggen. 

Moderator Arjan schreef: 

De voorwaarden veranderen ook pas per 1 juni.  Dit betekent dat elke bestaande klant van KPN bericht krijgt over deze wijziging en vanaf dat moment een maand de tijd krijgen om te besluiten of ze bij KPN blijven of niet. Het is dus wel even wachten totdat je bericht krijgt. 

bron:

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 2, 2026

Dan hoop ik maar dat deze snel komt, ga liever vandaag dan morgen weg bij KPN. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Jammer om te lezen ​@MiVoNL.

Wat Noordzee aangeeft klopt helemaal, zo gauw je de mail ontvangen hebt, gaat je maand opzegtermijn in. 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • May 2, 2026

Beleidsregel kosteloos beëindigingsrecht artikel 7.2 Telecommunicatiewet

Artikel 5:

ACM is van oordeel dat de aanbieder de abonnee in staat stelt om de overeenkomst kosteloos te beëindigen als is voldaan aan de volgende criteria:

1. De aanbieder brengt de abonnee geen kosten in rekening wanneer de abonnee de overeenkomst beëindigt;
  2. De aanbieder stelt de abonnee in staat zijn abonnement kosteloos te beëindigen op de in de overeenkomst overeengekomen wijze. Indien de aanbieder een andere wijze van beëindiging van de overeenkomst voorstelt dan vermeldt de aanbieder hierbij dat ook de overeengekomen wijze van beëindiging mogelijk blijft;
  3. De overeenkomst eindigt in beginsel op het einde van de laatste dag van de in het vijfde lid van het tweede artikel genoemde termijn; 
  4. De aanbieder stelt de abonnee die zijn overeenkomst kosteloos wil beëindigen in staat om naar een andere aanbieder over te stappen. De geldende wet- en regelgeving is onverkort van toepassing.

Artikel 2:

ACM is van oordeel dat er sprake is van genoegzaam informeren als er wordt voldaan aan de volgende criteria:

1. De aanbieder informeert de abonnee op een duidelijke en ondubbelzinnige wijze over alle voorgenomen wijzigingen van bedingen opgenomen in de overeenkomst;
  2. De aanbieder informeert de abonnee op individuele wijze;
  3. De aanbieder informeert de abonnee op een zodanige wijze dat de abonnee in staat is om de nieuwe situatie te vergelijken met de huidige situatie;
  4. De aanbieder informeert de abonnee over zijn recht om de overeenkomst kosteloos te beëindigen en op welke wijze de abonnee dit kan doen;
  5. De aanbieder verstrekt de in de voorgaande leden opgenomen informatie tenminste een maand voordat een voorgenomen wijziging van een beding dat is opgenomen in een overeenkomst van kracht wordt; en
  6. De aanbieder zorgt ervoor dat de abonnee ook effectief een maand heeft om te bepalen of hij gebruik wil maken van het kosteloos beëindigingsrecht.

Onder verwijzing naar art. 5 lid 3 en art. 2 lid 5 kan ​@MiVoNL zodra hij de kennisgeving heeft ontvangen per 31 mei 2026 opzeggen. Maand opzegtermijn is niet van toepassing.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 2, 2026

De aanbieder verstrekt de in de voorgaande leden opgenomen informatie tenminste een maand voordat een voorgenomen wijziging van een beding dat is opgenomen in een overeenkomst van kracht wordt;

Maand opzegtermijn is niet van toepassing.

Is nog steeds van toepassing (deze 1 maand is ruimte voor provider om administratieve takken te voltooien). Daarom moet hij ook tenminste 1 maand voor het in kracht treden van de wijziging de klanten informeren.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • May 2, 2026

Ziggo heeft per 1 mei jl haar voorwaarden aangepast en aanvankelijk ook op het standpunt gesteld dat er een opzegtermijn van 1 maand was. Na protesten en verwijzing naar de beleidsregel zijn zij hier van teruggekomen.

Het is mij onduidelijk waarom KPN haar klanten niet in april heeft geïnformeerd. Ik zelf heb ook nog geen bericht gehad maar ga opzeggen per 31 mei as.

• May 2, 2026

Heel apart volgens het mail bericht wat ik kreeg veranderen de voorwaarden voor mij als klant pas per 10 juni. Mij ontgaat hiervan elke logica, Ik zou volgens het mailbericht tot 10 juni mogen opzeggen. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 2, 2026

De voorwaarden veranderen per 1 juni.  Dit betekent dat elke bestaande klant van KPN bericht krijgt over deze wijziging en vanaf dat moment een maand de tijd krijgen om te besluiten of ze bij KPN blijven of niet

• May 2, 2026

De voorwaarden veranderen per 1 juni.  Dit betekent dat elke bestaande klant van KPN bericht krijgt over deze wijziging en vanaf dat moment een maand de tijd krijgen om te besluiten of ze bij KPN blijven of niet

Dat heb ik allang gelezen. Wat mij ontgaat is waarom blijkbaar elke klant  een andere ingangsdatum van de gewijzigde voorwaarden kan hebben niet gewoon collectief 1 juni.