Skip to main content
Beantwoord

Nog geen voucher ontvangen voor welkomstcadeau Nintendo Switch 2

• April 16, 2026
  • 42 reacties
  • 1092 keer bekeken

Mijn wettelijke bedenktijd van 14 dagen is verstreken, echter heb ik nog geen voucher ontvangen om de Switch 2 te bestellen. 

Beste antwoord door WH28

Ik kreeg gisteren ook deze mail, bij mij echter wel met bezorgtijd. Inmiddels is de Switch bezorgd, mogelijk dat er bij het dichtstbijzijnde PostNL sorteercentrum in jullie regio wat vertraging opgelopen is. Hopelijk ontvangen jullie morgen alsnog de Switch.

42 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 16, 2026

Hallo ​@Yasupancake ,

Ik heb gekozen voor een cadeau bij mijn KPN Thuis abonnement. Wanneer ontvang ik deze?

Om je welkomstcadeau te ontvangen zijn een paar dingen belangrijk. Je abonnement moet actief zijn. Daarom ontvang je eerst de eerste factuur. Daarna gaan de veertien dagen bedenktijd in. Zo gauw die voorbij zijn, versturen we binnen uiterlijk drie werkdagen je cadeau. 

Daarna wordt het welkomstcadeau verzonden door hun partner Sidekix Je ontvangt een e-mail met een Track & Trace. Je kunt hiermee jouw pakket volgen.

Let op: ze sturen 't naar het adres waar je je abonnement op hebt aangevraagd. Dit kan je niet aanpassen.

Vragen over verzending?

Hiervoir kun je contact opnemen met Sidekix. Zij zijn op werkdagen van 9.00 tot 18.00 uur bereikbaar op 088 6237 006 (lokaal tarief).

Mijn abonnement is al twee weken actief, maar ik heb nog geen Track & Trace ontvangen. Wat nu?

Neem contact op met KPN. Je kunt hiervoor een belafspraak maken. Zij bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

Bron:

• Deelnemer
  • April 16, 2026

Ik heb op 1 april het glasvezel etc aangesloten. Ik heb ook nog geen vouchercode ontvangen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 16, 2026

Hoi Lauz, 

Ik ook op 1 April. Zelfde situatie dus. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 16, 2026

Na die datum nog veertien dagen + drie werkdagen. 

Nog even geduld dus. Waarschijnlijk begin volgende week.

• Deelnemer
  • April 16, 2026

Ik kreeg eerder een mail dat ik vanuit Sidekix een vouchercode zou ontvangen via de mail en dan zelf de console diende te bestellen. Maar het wordt dus vanzelf verzonden?

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 16, 2026

Daar ben ik ook benieuwd naar. Krijgen we een vouchercode of krijgen we vanzelf een track&trace?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 16, 2026

Je ontvangt een e-mail met een Track & Trace. Je kunt hiermee jouw pakket volgen.

Geen vouchercode. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • April 18, 2026

Hi ​@Yasupancake en meelezers, welkom allereerst hier. 

Erg fijn dat Noordzee dit goed uitlegt. Ik verwacht ook dat jullie dit in de loop van volgende week zullen ontvangen wanneer op 1 augustus de verbinding is geactiveerd. 

Hou ons hier ook op de hoogte van de voortgang, ik blijf dit ook volgen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 21, 2026

Goedemorgen, 

Helaas nog geen track en trace ontvangen. 

Is er een update beschikbaar? 

• Deelnemer
  • April 21, 2026

Hier helaas het zelfde. 

• Nieuwkomer
  • April 21, 2026

Goedemorgen,

Per 31-03 heb ik een werkende aansluiting en 02-04 de eerste factuur betaald.

Maar ook nog geen mail of track en trace. ik ben heel benieuwd en stiekem ook bang dat de Sidekix mail in de spam beland en gemist wordt. 

• Deelnemer
  • April 21, 2026

Ik check mijn spam dagelijks en zorgvuldig omdat ik veel wel belangrijke mail in de spam ontvang. Ook hier niks tegengekomen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 21, 2026

Zelfde, ik check mijn spam mail meermaaldaags...

• Deelnemer
  • April 21, 2026

Net contact gehad met Sidekix KPN service lijn. De medewerker gaf aan morgen een nieuwe levering Nintendo’s te ontvangen, dus dat we in de loop van de week een track en trace kunnen verwachten. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 21, 2026

Dank je wel Lauz! Ik zit op dit moment in het buitenland dus kon niet zo gauw met iemand bellen. Dan wachten we het hier even af 😃

• Deelnemer
  • April 21, 2026

Net contact gehad met Sidekix KPN service lijn. De medewerker gaf aan morgen een nieuwe levering Nintendo’s te ontvangen, dus dat we in de loop van de week een track en trace kunnen verwachten. 

Bijzondere reactie, tegen mij is gisteren gezegd dat het klaar stond om opgehaald te worden door de vervoerder.

Misschien kan KPN een coördinerende rol aannemen om deze partij goed uit te vragen aangezien de klanten wisselende berichten ontvangen.

• Nieuwkomer
  • April 21, 2026

Ohhh dat klinkt goed! Dank je voor het checken.
Hopelijk hebben ze er gelijk genoeg besteld 😉 en is iedereen thuis tijdens de meivakantie als ze bezorgd worden.

• Deelnemer
  • April 21, 2026

Hier ook nog niks ontvangen, 31 maart aangesloten en op 1 april de eerste factuur ontvangen.

Jammer dat ik overal moet lezen dat het probleem bij de klant neergelegd word, het zou niet zo moeten zijn dat wij telefonisch contact moeten zoeken met een derde partij om een update te krijgen over een welkomstcadeau van KPN.

Ik vind het niet erg dat het iets langer duurt maar er is geen enkele vorm van e-mail communicatie of accountpagina waar je de status van het welkomstcadeau kunt volgen. Als mensen netjes geïnformeerd worden dan vind niemand het denk ik erg dat het iets langer duurt maar juist door de radiostilte vanuit KPN en de standaard copy-paste reacties van superusers worden mensen nerveus.

Ik wacht a.d.h.v. de reactie van Lauz nog even af, hopelijk krijgt morgen iedereen de track en trace.

• Deelnemer
  • April 21, 2026

na een korte zoek opdracht zie je vele mensen al sinds 2022 klagen over kpn icm sidekix en slechte communicatie en late leveringen

het is duidelijk dat kpn er niks mee doet, ik vermoed dat ze weten dat als het uiteindelijk uitgeleverd is dat men stopt met klagen, lekker simpele klachten afhandeling.

langere levertijd vooraf communiceren zullen ze net iets minder sales opleveren.
klachten afschuiven op andere bedrijven kost hun minder naamschade

sidekix die die dingen zeggen als:

• we hebben ze besteld (kan je niks mee)
  • morgen komen ze als het goed is een aantal binnen (bij wie en wanneer heeft de klant ze dan?) en als ze al binnen komen vaak is het dan weer te laat om direct weer versturen of helaas we hebben er niet genoeg ontvangen

• misschien is het 

beter om over te gaan tot het indienen van een officiële klacht, dan moet een medewerker van de afdeling klachten alles voor je uitzoeken.
      misschien als iedereen dat doet ze het vervelend genoeg gaan vinden en er iets aan gaan doen ipv afschuiven 

Je komt direct uit op het online klachtenformulier, door te klikken op de volgende link:
      Klachtenformulier KPN of als dat niet werkt: https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 21, 2026

Het start met een goede, open en duidelijke communicatie. 

Met het … ‘versturen we binnen uiterlijk drie werkdagen je cadeau’ worden verwachtingen gewekt die (meer dan eens) absoluut niet waargemaakt worden (hoe vaak dat ook wordt ‘genipt en geplakt’). Bovendien wordt met ‘we’ de suggestie gewekt dat het kpn is, die de cadeaus verstuurd. 

In een ander topic over een gelijksoortig onderwerp wordt gemeld dat er waarde wordt gehecht aan een open, transparante en pro actieve communicatie. Beter is daarom het ‘binnen uiterlijk drie werkdagen versturen we je cadeau’ aan te passen in de trant van ‘binnen één week ontvang je van Sidekix bericht over de verzending van je welkomstcadeau.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 21, 2026

Ik ben inmiddels bijna een week verder sinds het starten van deze topic en nog geen duidelijk antwoord vanuit KPN. 

• Deelnemer
  • April 21, 2026

Ik ben inmiddels bijna een week verder sinds het starten van deze topic en nog geen duidelijk antwoord vanuit KPN. 

Ik vermoed dat er vanuit KPN geen zinnige reactie zal worden verstuurd.

Zij voelen zich niet verantwoordelijk voor een duidelijke en transparante communicatie en al zeker niet voor een fijne afhandeling voor hun nieuwe (!) klanten. Lekkere eerste indruk maak je dan. 

• Deelnemer
  • April 21, 2026

hey hier ook sinds 31 maart aangesloten en niks binnen gekregen nieuwe zending zou gister(maandag binnen komen)
dat zag de mevrouw aan de telefoon op de computer..

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 22, 2026

Hi ​@Yasupancake en meelezers, welkom allereerst hier. 

Erg fijn dat Noordzee dit goed uitlegt. Ik verwacht ook dat jullie dit in de loop van volgende week zullen ontvangen wanneer op 1 augustus de verbinding is geactiveerd. 

Hou ons hier ook op de hoogte van de voortgang, ik blijf dit ook volgen. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 22, 2026

@Yasupancake 

In een ander topic lees ik dat ze deze week verstuurd worden.