Skip to main content
Vraag

Nog meer ondernemers die worden platgebeld met overstapbeloftes?

• February 19, 2026
  • 3 reacties
  • 29 keer bekeken

Ik ben benieuwd of ik de enige ben, of dat dit herkenbaar is voor andere ondernemers.

Ik word echt extreem vaak gebeld door KPN met overstapaanbiedingen. Meerdere keren per maand. Elke keer hetzelfde verhaal: “alles kunnen we regelen”, “verzamel­factuur is geen probleem”, “één overzichtelijk account”, “cashback netjes geregeld”, enzovoort.

Op basis van die beloftes ben ik overgestapt.

Voorwaarde was heel simpel:
– Verzamel­factuur (we nemen meerdere simkaarten per jaar af)
– Duidelijke tenaamstelling (holding + werk-BV)
– Eén overzichtelijk account met alle facturen

Alles werd toegezegd. Geen probleem. “Dat regelen we.”

In de praktijk klopt er vervolgens niets van.
Tenaamstelling fout. Afschrijving van verkeerde rekening. Geen toegang tot facturen. En die cashback-actie blijkt ineens een bijna onmogelijke puzzel.

Wat mij vooral stoort is dit: in de verkoopfase kan álles. Er wordt echt heel veel gebeld en alles wordt beloofd. Maar zodra je klant bent, begint het gedoe.

Zijn er hier meer ondernemers met dezelfde ervaring? Of ben ik een uitzondering?

Ben oprecht benieuwd hoe dit bij anderen is verlopen.

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 19, 2026

Ik heb geen idee, want dit is een consunentenforum ​@P Kruijer 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 19, 2026

Scherp van jou JanD

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 21, 2026

Hi ​@P Kruijer, welkom bij onze community. 

Dit is inderdaad een community voor consumenten. In de regel horen de afspraken te worden nagekomen, en zeker de beloftes die hier zijn gedaan. Als ik het goed inschat gaat het hier om meerdere mobiele abonnement. Dan moet een gezamenlijke factuur geen probleem zijn. Ik schat in dat de persoon die dit heeft ingevoerd niet goed heeft opgelet bij het invoeren van deze gegeven, wat uiteraard slordig is. Mijn excuses daarvoor. 

Mocht je nog contact willen opnemen met de zakelijke klantenservice, dan kan dit via telefoonnummer 0800 0403. Zij kunnen dit eventueel ook doorzetten naar de juiste afdeling om te achterhalen hoe dit zo verkeerd is gegaan.