Skip to main content
Vraag

Onbeschofte behandeling klantenservice na levering verkeerde Snelpakker (Philips 55PUS8200 i.p.v. QLED)

• June 8, 2026
  • 10 reacties
  • 167 keer bekeken

Beste KPN Moderators,

Helaas heb ik ook te maken met het Snelpakker-probleem rondom de Philips televisie. In mijn orderbevestiging/advertentie werd een 4K QLED-model beloofd (de PUS8500-serie), maar ik heb de goedkopere Philips 55PUS8200 (een regulier LED-model met mindere specificaties) geleverd gekregen via Sidekix. Dit is geen gelijkwaardig alternatief en ik eis nakoming van de oorspronkelijke overeenkomst.

Daarnaast wil ik hierbij een formele melding maken van de manier waarop ik zojuist door de telefonische klantenservice ben behandeld. Toen ik belde om dit probleem op een nette en constructieve manier op te lossen, werd ik door de medewerker vernederd en beschuldigd van het 'spelen van een slachtofferrol'.

Dit onprofessionele gedrag accepteer ik niet. Elk gesprek wordt gelogd, dus ik verzoek een moderator vriendelijk om mee te kijken in mijn klantdossier, dit interne gesprek te achterhalen en deze klacht door te zetten naar de juiste afdeling.

Ik hoor graag hoe KPN dit zowel wat betreft de levering van de juiste televisie als de klacht over de medewerker gaat oplossen. Mijn gegevens staan in mijn profiel.

10 reacties

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • June 8, 2026
  • Ook behoudt KPN zich aan het recht om bij een voorraad tekort een gelijkwaardig, en vergelijkbaar vervangend model te leveren.

Onderdeel van de voorwaarden ​@Denizce 

Verder kan dit forum helaas niets voor je betekenen, dit is geen helpdesk van KPN, maar een forum voor en door klanten.

Bel 0800 0402 onder kantoortijd of 24/7 fia Facebook, X of Instagram.

Succes.

rvk01
Slimmerik
  • June 8, 2026
  • Ook behoudt KPN zich aan het recht om bij een voorraad tekort een gelijkwaardig, en vergelijkbaar vervangend model te leveren.

Onderdeel van de voorwaarden ​@Denizce 

QLED is natuurlijk niet vergelijkbaar met standaard LED. Maar dat mogen ze dus bij de klantenservice uitvogelen.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 8, 2026

Het geleverde toestel is geen vergelijkbaar model, ​@JanD . Waarschijnlijk is het je ontgaan maar dat hebben KPN en Sidekix ook ingezien. 

Het lijkt me dat ​@Denizce het beste contact kan opnemen met Sidekix (088 623 70 00). Zij leveren namelijk de welkomstcadeaus en verzorgen in dit geval ook de omruil van de foutief geleverde televisies.

Je zou nog kunnen overwegen een klacht indienen over de manier waarop je te woord bent gestaan door de medewerker van de Klantenservice. En ook als met Sidekix er niet uit mocht komen. 

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier

Succes!

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 8, 2026

Beste moderators en communityleden,

Bij het afsluiten van mijn KPN-abonnement is een televisie als welkomstcadeau overeengekomen. Dit cadeau maakt juridisch gezien integraal onderdeel uit van onze overeenkomst. Er is helaas een verkeerd model geleverd, waardoor er sprake is van een tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst (non-conformiteit volgens art. 7:17 BW).

Ik probeer dit al geruime tijd op te lossen, maar ik word van het kastje naar de muur gestuurd:

1. Sidekix geeft aan dat zij slechts de logistieke leverancier zijn en niets mogen omruilen zonder expliciete opdracht vanuit KPN.
  2. Philips Hoofdkantoor kan logischerwijs niets betekenen, aangezien de fout bij de orderverzending ligt.
  3. KPN Klantenservice verwijst mij onterecht terug naar Sidekix.

Aangezien KPN mijn contractpartij is, ligt de wettelijke verantwoordelijkheid voor een correcte levering en de regie voor deze omruiling volledig bij KPN (art. 6:74 BW). De logistieke partner Sidekix wacht simpelweg op het startsein vanuit de logistieke backoffice van KPN.

Ik verzoek KPN dan ook om binnen de wettelijke termijn zorg te dragen voor herlevering van het juiste product. Kan een van de KPN-moderators dit dossier handmatig escaleren naar de juiste afdeling om deze administratieve blokkade op te heffen? My klantgegevens staan ingevuld in mijn forumprofiel.

Alvast bedankt voor de snelle afhandeling.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Denizce, welkom op onze community, inhoudelijk kan ik je er hier niet mee helpen maar ik zie dat er al goed meegedacht wordt.  Zoals Berteman al noemt was hier een issue mee waar de logistieke partner (nummer klopt wel maar hoeft niet persé Sidekix te zijn) een oplossing voor had. Hebben zij geen contact met jou gehad hierover destijds? Via de pagina die hij noemt kun je ook je schriftelijke klacht kwijt over deze situatie en de collega die je gesproken hebt hierover.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 9, 2026

Beste Thomas,

Uw reactie over een eventuele contact is juridisch irrelevant. Ik ben via mijn actieve MijnKPN-app op geen enkele wijze gecontacteerd over de gemaakte fout. KPN heeft aantoonbaar een verkeerd product geleverd (de inferieure LED 55PUS8200 in plaats van de geadverteerde QLED 55PUS8500), wat neerkomt op misleidende reclame en dwaling.

Daarnaast vertoont het geleverde toestel inmiddels ernstige netwerkstoringen. Er is hier sprake van een non-conform product dat niet aan de wettelijke overeenkomst voldoet. Het feit dat KPN eerder een omruilronde heeft georganiseerd waar ik door uw gebrekkige communicatie buiten ben gevallen, ontslaat KPN op geen enkele wijze van haar wettelijke herstelplicht.

Mijn klantgegevens staan up-to-date in mijn profiel. Ik eis dat KPN haar verantwoordelijkheid neemt en deze kwestie handmatig escaleert naar de logistieke afdeling om de omruiling voor het beloofde QLED-model alsnog kosteloos in te plannen.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Als je hierin actie vanuit KPN wilt kun je hiervoor contact opnemen met de bovengenoemde opties. Via de community kan ik je hiermee niet helpen.

Edit: ik heb het er nog even bij gezocht. De klanten die deze TV ontvangen hebben zijn eind Maart benaderd door de logistieke partner en hebben de keuze gekregen om de TV te vervangen of een vergoeding te krijgen. De deadline hiervoor was 1 mei. Als je voor die tijd niet gereageerd hebt gaan ze er vanuit dat je tevreden bent met de ontvangen TV.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 10, 2026

Beste Thomas,

Ik kan mij niet verenigen met uw standpunt dat mijn aanspraak is vervallen door het niet reageren vóór 1 mei. Naar mijn mening doet een door KPN of haar uitvoerende partner gehanteerde termijn niet zonder meer af aan de wettelijke rechten die een consument tegenover zijn contractspartij kan ontlenen. 

De geleverde Philips 55PUS8200 wijkt af van het model waarmee de actie destijds is geadverteerd, te weten de Philips PUS8500-serie. Daarbij is naar mijn oordeel geen sprake van een gelijkwaardig alternatief. Bovendien ervaar ik inmiddels aanhoudende netwerkproblemen met het geleverde toestel. 

Gelet hierop blijf ik van mening dat KPN gehouden is een passende oplossing te bieden. Tevens handhaaf ik mijn klacht over de wijze waarop ik door de telefonische klantenservice ben bejegend. 

Nu duidelijk is dat wij binnen deze community niet tot een oplossing komen, zal ik de kwestie verder voorleggen aan de directie van KPN. Daarnaast behoud ik mij het recht voor het geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie Elektronische Communicatiediensten en een melding te doen bij de Autoriteit Consument & Markt (ACM). 

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • June 10, 2026

Beste ​@Denizce via onderstaande link kun je een klacht indienenbij KPN, dat wordt dan binnen enkele werkdagen opgepakt:

https://www.kpn.com/algemeen/klacht

Succes

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 10, 2026

Dank voor de tip, Jan. Ik zal de klacht via de officiële klachtenprocedure indienen. Mijn bericht was vooral bedoeld om mijn standpunt in dit dossier vast te leggen. Bedankt voor het meedenken.

Â