Skip to main content
Beantwoord

Ondanks opzegging per 17-05-2025 toch een nieuwe factuur voor mobiel abonnement ontvangen

• June 25, 2025
  • 4 reacties
  • 48 keer bekeken

Ik heb een mobiel abbo dat tot 17-05-2025 liep, in december 2024 opgezegd. en nu krijg ik een factuur over de periode 22-6 t/m 21-7.

Ik heb op 18-12-2024 een bevestiging van de opzegging gekregen. Dus hoe kan dit?

Beste antwoord door Denise van KPN

Hi ​@Rob151515, goed dat je jouw vraag hier stelt.

De opzegging van jouw abonnement zou dus plaatsvinden midden in een factuurperiode. Daarom heb je rond 22 april nog een volledige factuur gekregen. Ons factuursysteem ziet bij het aanmaken van de factuur geen toekomstige wijzigingen, zoals een opzegging. Het systeem ziet alleen de status van het abonnement op het moment van het aanmaken van de factuur. Daarom ontvang je bij een opzegging eerst nog een factuur voor de volledige factuurperiode. Ook als jouw abonnement halverwege die factuurperiode stopt.

Maar, dan zou je op rond 22 mei al wel de slotnota verwachten. Dit is de laatste factuur die je van ons krijgt bij een opzegging. Hierop verrekeningen we de teveel betaalde abonnementskosten.

Nu heb je alleen op 22 juni nog een factuur gekregen. Dit doet mij vermoeden dat de opzegging niet goed is gegaan. Ik raad je daarom aan om een belafspraak te maken. Mijn collega aan de telefoon kan je verder helpen.

4 reacties

• June 25, 2025

Op 18 mei deed de simkaart het ook echt niet meer? Heb je dat gecontroleerd? 

• June 26, 2025

Waarom zou je dat überhaupt moeten controleren, ​TS heeft ruim op tijd opgezegd en een bevestiging daarvan ontvangen.

​@Rob151515 Ik denk dat de beste manier om dit op te lossen is om via het klachtenformulier een klacht hierover in te dienen: https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier

Voeg daar dan ook als bijlage de bevestiging van je opzegging bij.

Dat formulier kan je overigens op deze pagina vinden onder Ik ben niet tevreden. Hoe kan ik contact opnemen?

• June 26, 2025

Waarom zou je dat überhaupt moeten controleren...

Ik schrijf toch nergens dat het moet? Als je het doet, dan is dat voor jezelf een extra bevestiging is het echt stopgezet is.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 27, 2025

Hi ​@Rob151515, goed dat je jouw vraag hier stelt.

De opzegging van jouw abonnement zou dus plaatsvinden midden in een factuurperiode. Daarom heb je rond 22 april nog een volledige factuur gekregen. Ons factuursysteem ziet bij het aanmaken van de factuur geen toekomstige wijzigingen, zoals een opzegging. Het systeem ziet alleen de status van het abonnement op het moment van het aanmaken van de factuur. Daarom ontvang je bij een opzegging eerst nog een factuur voor de volledige factuurperiode. Ook als jouw abonnement halverwege die factuurperiode stopt.

Maar, dan zou je op rond 22 mei al wel de slotnota verwachten. Dit is de laatste factuur die je van ons krijgt bij een opzegging. Hierop verrekeningen we de teveel betaalde abonnementskosten.

Nu heb je alleen op 22 juni nog een factuur gekregen. Dit doet mij vermoeden dat de opzegging niet goed is gegaan. Ik raad je daarom aan om een belafspraak te maken. Mijn collega aan de telefoon kan je verder helpen.