Skip to main content
Beantwoord

Ondanks toezegging klantenservice, toch een boete voor te vroeg opzeggen KPN abonnement

• October 16, 2025
  • 8 reacties
  • 172 keer bekeken

Ik heb mijn KPN Thuis-abonnement na 14 maanden opgezegd, omdat mij door de klantenservice werd verteld dat dit mogelijk was zonder extra kosten. Nu blijkt dat er een opzegvergoeding van €480 wordt gerekend omdat ik binnen de minimumduur van 24 maanden heb opgezegd.

Ik begrijp dat ik formeel te vroeg heb opgezegd, maar ik heb dit gedaan op basis van informatie die ik bij KPN heb opgevraagd. Er is dus sprake van een misverstand aan beide kanten: ik had dit niet gedaan als mij duidelijk was gemaakt dat er kosten aan verbonden waren. 

Daarna krijg ik te horen dat afspraken met de klanten dienst mondeling niet bindend zijn. Maar de enigste contact mogelijkheid is telefonisch dus beetje onzin.

Ik wil daarom graag tot een redelijke oplossing komen.
Mijn voorkeur gaat ernaar uit om het contract gewoon te heractiveren, zodat KPN geen schade lijdt en de dienst wordt voortgezet. Of een ander contract af te sluiten of iets dergelijks.

Het in rekening brengen van €480 voor een situatie waarin ik juist klant wilde blijven, vind ik onredelijk.

Ik hoop dat KPN hier coulant mee omgaat en samen met mij tot een oplossing kan komen.

Beste antwoord door PeterG

Mondeling is wettelijk net zo bindend als schriftelijk.

Mijn voorkeur gaat ernaar uit om het contract gewoon te heractiveren, zodat KPN geen schade lijdt en de dienst wordt voortgezet. Of een ander contract af te sluiten of iets dergelijks.

Waarom zeg je, voortijdig, op als je klant wilt blijven? Een eenmaal beëindigd abonnement kan niet meer geheractiveerd worden. Die optie is er dus niet.

Je kunt alleen weer aangesloten worden met een nieuw abonnement indien dus die € 480 is betaald.

Via deze community kunnen we je alleen adviseren en de weg wijzen.

Derhalve adviseer ik je deze kwestie via het klachtenformulier in te dienen. Via de community kan dit niet behandeld worden helaas.

8 reacties

• October 16, 2025

Ik heb mijn KPN Thuis-abonnement na 14 maanden opgezegd, omdat mij door de klantenservice werd verteld dat dit mogelijk was zonder extra kosten. .

Waarom zou dat mogelijk zijn zo der extra kosten? Welke motivatie zit daar achter?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • October 16, 2025

Mijn voorkeur gaat ernaar uit om het contract gewoon te heractiveren, zodat KPN geen schade lijdt en de dienst wordt voortgezet. Of een ander contract af te sluiten of iets dergelijks.

Waarom zeg je, voortijdig, op als je klant wilt blijven? Een eenmaal beëindigd abonnement kan niet meer geheractiveerd worden. Die optie is er dus niet.

Je kunt alleen weer aangesloten worden met een nieuw abonnement indien dus die € 480 is betaald.

Via deze community kunnen we je alleen adviseren en de weg wijzen.

Derhalve adviseer ik je deze kwestie via het klachtenformulier in te dienen. Via de community kan dit niet behandeld worden helaas.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 16, 2025

Bij de klachtendienst wordt ik niet geholpen na 5 pogingen en vroeg mij af of dit al voor gekomen is daarom raadpleeg ik de community. Wij hebben de opzeg gedaan omdat wij gingen verhuizen en daarom de vraag hebben gesteld. 

• October 16, 2025

Wij hebben de opzeg gedaan omdat wij gingen verhuizen en daarom de vraag hebben gesteld. 

En op het nieuwe adres is KPN niet beschikbaar? 

• October 16, 2025

Ja... als je kan bewijzen dat het daadwerkelijk gezegd is...

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 16, 2025

Bij de klachtendienst wordt ik niet geholpen

Apart. Wel bericht gehad via het formulier? Dat duurt minimaal 5 werkdagen. Zeg dus maar een week.

Andere ingang voor klachten is de telefonische via het gratis nummer van kpn 0800-0402 ( <- aantikken op mobiel).

Je had 'gewoon’ je abonnement moeten verhuizen.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@iWit Welkom op de community! Goed dat je dit hier deelt. Ik snap heel goed dat het vervelend is om zo’n hoge kosten te krijgen, zeker als je hebt opgezegd op basis van wat je van ons aan de telefoon hebt gehoord. Ik kan mij voorstellen dat dit oneerlijk en verwarrend is.

Het lijkt inderdaad op een misverstand van beide kanten, en fijn dat je meedenkt over een oplossing. Of dit mogelijk is, zal een collega van de klachtenafdeling verder voor je uitzoeken. Heb je het klachtenformulier al ingevuld? Dat is nu de beste stap. Via het formulier hierboven komt jouw melding direct bij de juiste afdeling, die kan bekijken wat er precies is gebeurd en wat er aan gedaan kan worden.

Laat je ons weten hoe het verder gaat?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 20, 2025

Ja, ik heb zojuist het klachtenformulier opnieuw ingevuld — hopelijk komt er deze keer eindelijk een reactie, na de derde poging. Ik wacht het nog even af…