Skip to main content
Beantwoord

Ongewenst nieuw abonnement zonder toestemming – onmiddellijke annulering geëist

• November 18, 2025
  • 5 reacties
  • 95 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

KPN heeft tijdens mijn verzoek tot nummerportering mijn klantnummer niet correct opgevraagd en vervolgens zonder mijn toestemming een nieuw abonnement met een nieuw nummer aangemaakt. Dit is volledig onacceptabel. Ik heb geen nieuw abonnement aangevraagd en ik eis dat dit onmiddellijk wordt geannuleerd. Indien KPN dit niet direct oplost, zal ik juridische stappen ondernemen. De nieuwe simkaart zal ik niet gebruiken.

Beste antwoord door Vikash van KPN

Begrijpelijk dat het lastig is als je tijdelijk niet naar de winkel kunt komen.

Goed om te weten: het overzetten van jouw huidige mobiele nummer naar het KPN-abonnement kan ook gewoon via de klantenservice. Je hoeft hiervoor niet per se naar de winkel. Zij kunnen het porteerverzoek op een later moment voor je inplannen, zolang het nummer dat je wilt overzetten nog niet actief is als KPN-nummer.

Mijn advies: neem opnieuw contact op met onze klantenservice en geef duidelijk aan dat een winkelbezoek voor jou nu niet mogelijk is. Vraag of zij het porteerverzoek telefonisch kunnen regelen. Ook het annuleren van jouw bestelling kan via onze klantenservice.

5 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 18, 2025

Het is verstandig om zsm contact op te nemen met de klantenservice 0800-0402. Op dit forum helpen klanten elkaar en kunnen we inhoudelijk niets voor je doen. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 18, 2025

Dankuwel

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hi ​@Betuliflaz. Welkom op de community. Ik kan me heel goed voorstellen dat je hier bezorgd over bent. Als er tijdens een nummerportering iets misgaat en je ineens met een nieuw abonnement en een nieuw nummer komt te zitten terwijl je dat nooit hebt aangevraagd, dan voelt dat natuurlijk totaal niet oké. 

Omdat dit om jouw persoonlijke gegevens en contract gaat, kan de klantenservice dit het snelst uitzoeken en rechtzetten. Heb je inmiddels al contact opgenomen met onze klantenservice om dit te laten controleren?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 20, 2025

Ja, ik heb een annulering aangevraagd en contact opgenomen met de klantenservice. Ze zeiden dat ik naar de winkel moest komen, maar dat is voor een bepaalde periode niet mogelijk. Ik kan niet gaan.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 24, 2025

Begrijpelijk dat het lastig is als je tijdelijk niet naar de winkel kunt komen.

Goed om te weten: het overzetten van jouw huidige mobiele nummer naar het KPN-abonnement kan ook gewoon via de klantenservice. Je hoeft hiervoor niet per se naar de winkel. Zij kunnen het porteerverzoek op een later moment voor je inplannen, zolang het nummer dat je wilt overzetten nog niet actief is als KPN-nummer.

Mijn advies: neem opnieuw contact op met onze klantenservice en geef duidelijk aan dat een winkelbezoek voor jou nu niet mogelijk is. Vraag of zij het porteerverzoek telefonisch kunnen regelen. Ook het annuleren van jouw bestelling kan via onze klantenservice.