Skip to main content
Vraag

Ongewenste kosten voor ProBattleZone via factuur in rekening gebracht

• July 13, 2026
  • 2 reacties
  • 23 keer bekeken

Beste KPN,

Tot mijn grote schrik zie ik dat er in totaal €311 van mijn facturen is afgeschreven voor een ongewenste dienst van ProBattleZone (MCDS). Ik wist hier absoluut niks van en ik heb me nooit voor dit abonnement aangemeld. Er wordt al maandenlang elke maand geld van mij afgeschreven zonder dat ik ergens van wist. 

Ik heb deze oplichting inmiddels direct stopgezet via payinfo.nl. Omdat ik niet kan bellen, stel ik mijn vraag hier via het forum. 

Kunt u controleren of het stopzetten goed is verwerkt? En kunt u deze ongewenste FTMS-kosten volledig blokkeren op mijn KPN-account zodat er nooit meer misbruik van kan worden gemaakt? Ook wil ik heel graag weten hoe ik mijn €311 terug kan krijgen, aangezien dit buiten mijn weten om is gestolen.

Alvast bedankt voor uw hulp.

2 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 13, 2026

Hoi ​@Lina33 , heel vervelend als je er ineens achter komt dat buiten je medeweten om er steeds geld wordt afgeschreven.

Check vooral even dit topic waarin wat meer info staat:

Ik zal alvast verklappen dat je geen geld terugkrijgt van KPN.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 13, 2026

Beste XS4-Arjan,

Bedankt voor je reactie. Ik wil via deze weg vragen om dit Probattlezone-abonnement direct en definitief voor mij te blokkeren op mijn KPN-account, zodat er niks meer afgeschreven kan worden.

Daarnaast heb ik zojuist mijn nieuwe mobiele factuur van deze maand van jullie ontvangen, en ik zie dat er alweer €10 is afgeschreven voor Probattlezone via KPN. Aangezien ik hier nooit toestemming voor heb gegeven, hoop ik dat jullie dit in ieder geval kunnen stopzetten.

Alvast bedankt voor de hulp.

Met vriendelijke groet,

Lina Al Mahdi