Skip to main content
Beantwoord

Onjuiste facturen na verhuizing

• November 26, 2025
  • 6 reacties
  • 29 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik ben op 29 oktober 2025 verhuisd. Gevolg is dat ik van 1Gbit/s naar 200Mbit/s ben gegaan. Echter, de factuur van oktober over de periode 14 oktober t/m 13 november en de factuur van november over de periode 14 november t/m 13 december gaan nog steeds uit van mijn 1Gbit/s abonnement. Ik kan nergens dit probleem aan een hulpvaardig persoon kwijt.

Beste antwoord door Martin1954

Beste ​@Erik van KPN , de verhuizing is pas op 19 november door een monteur ter plekke administratief afgerond. Dat verklaart waarom ook de factuur over november/december nog niet goed was. Ik wacht de volgende factuur gewoon even af.

6 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • November 26, 2025

Beste ​@Martin1954 de verhuisdata en de factuurdata overlappen c.q. kruisen elkaar. Houdt de eerstvolgende factuur in de gaten, dan moet het gecorrigeerd zijn anders even bij de KPN helpdesk aan de bel trekken.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • November 27, 2025

Hey ​@Martin1954, gefeliciteerd met de verhuizing. Heb je de boel al een beetje op orde?

De wijziging in je abonnement is ook per 29 oktober ingegaan? Want dan klopt het dat de oktober factuur nog het oude abonnement laat zien. Die is immers van voor de verhuisdatum. 

Maar als de wijziging op de 29e is ingegaan, dan zou je november factuur wel het juiste abonnement en bedrag moeten laten zien. 

Als jij in je MijnKPN kijkt, zie je daar ook wel het 200 Mbit abonnement actief staan? Dat check je door te gaan naar Producten en dan te kiezen voor Internet en vervolgens Abonnement. Daar zie je dan ook de actieve snelheid. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • November 28, 2025

Beste ​@Erik van KPN , de verhuizing is pas op 19 november door een monteur ter plekke administratief afgerond. Dat verklaart waarom ook de factuur over november/december nog niet goed was. Ik wacht de volgende factuur gewoon even af.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 16, 2025

De factuur van december (periode 14 december t/m 13 januari) gaat terecht uit van de 200 Mbit/s aansluiting. Ik krijg ook een paar euro terug over de periode 19 november t/m 13 december.

Echter, over de periode 29 oktober t/m 10 november, toen ik helemaal geen internet/televisie had, krijg ik helemaal niets terug terwijl ik wel voor 1 Gbit/s plus televisie plus videoland € 70,64 heb betaald.

Als ik alles uitreken dan heb ik over 29 oktober t/m 10 november € 32,18 teveel betaald.

Vraag: hoe krijg ik dat teveel betaalde terug?

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • December 16, 2025

Beste ​@Martin1954 

Fijn dat een deel al gecorrigeerd is. Mag ik vragen hoezo je in die periode geen diensten had? Is dat omdat KPN iets verkeerd heeft gedaan of was je toen druk met verhuizen? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 17, 2025

Ik had geen KPN diensten omdat de 1e monteur op 30 oktober een verkeerde (niet aangesloten) kabel in de meterkast aan het IS/RA punt had gekoppeld. Tsja, dan heb je dus geen enkel signaal.

De 2e monteur heeft op 10 november een andere kabel aan het IS/RA punt gekoppeld, toen wel signaal.