Skip to main content
Vraag

Online aankoop ChatConnect onverwacht op de KPN factuur

• March 27, 2026
  • 1 reactie
  • 16 keer bekeken

Tot mijn spijt kan ik alleen maar bevestigen dat mijn vrouw ook out of the blue op haar factuur van  KPN mobiel een bedrag van 15.99 EURO zag staan voor de online aankoop van ChatConnect. Ook zij weet zeker dat ze absoluut geen abonnement op deze uiterst verdachte app heeft afgesloten en ze heeft ook nooit de KPNpay functie zelf geactiveerd. Nou moet  superuser Noordzee niet weer gaan roepen dat dit onmogelijk is. Dat kan dus wel. Er zijn onverlaten die hun weg  naar onze facturen weten te vinden. Uiteraard heb ik via de Ebill.mobi het abonnement direct weer beëeindigdg en KPNpay verwijderd. Maar als KPN hier niet serieus induikt, kan het zomaar opnieuw gebeuren. Kan Noordzee ons niet beter helpen dit onder de aandacht van de ITC-techneuten van KPNpay te brengen? En is het juridisch wel in de haak dat KPN daartoe de machtigingen gebruikt die oorspronkelijk alleen zijn afgegeven ten behoeve van de afgesloten telefoniecontracten?

Admin: afgesplitst & eigen topic voor aangemaakt

1 reactie

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • March 30, 2026

Goedenavond ​@Joost52 , bedankt voorjouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Allereerst goed om te lezen dat je het Ebill.mobi abonnement inmiddels al hebt stopgezet. Als je KPN Pay gebruikt, dan zijn wij in feite een doorgeefluik, het bedrag dat er via je factuur in rekening wordt gebracht komt niet bij ons terecht maar bij de partij waar je een aankoop hebt gedaan. Jij geeft echter aan dat je dit niet aan hebt gezet, dus dat is dan toch wel erg merkwaardig

Maar als KPN hier niet serieus induikt, kan het zomaar opnieuw gebeuren. Kan Noordzee ons niet beter helpen dit onder de aandacht van de ITC-techneuten van KPNpay te brengen? En is het juridisch wel in de haak dat KPN daartoe de machtigingen gebruikt die oorspronkelijk alleen zijn afgegeven ten behoeve van de afgesloten telefoniecontracten?

Admin: afgesplitst & eigen topic voor aangemaakt

We nemen deze signalen zeker serieus en in dat kader sowieso een goede zaak dat je hier melding van maakt! Voor het nagaan wat er nou precies gebeurd is met de KPN Pay optie is die ineens aanstond, wil ik je aanraden om even contact te leggen met onze directe klantenservice, zodat er met je meegekeken kan worden, na een verificatie die we hier via de community niet uit kunnen voeren. Dit kan online via  Facebook en Xmaar het is ook mogelijk om een belafspraak maken via onze digitale assistent. Je wordt dan teruggebeld op een moment dat het jou goed uitkomt!