Skip to main content
Beantwoord

Online aankopen geweigerd door Google Playstore

Hi, ik krijg opeens een mailtje van Google Play Store dat mijn betalingswijze voor YouTube abonnement geweigerd is. Terwijl ik niks veranderd heb, en dit gebruik ik al meer dan een jaar. Wat is de reden dat kpn zomaar online aankopen weigert? 

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@JessieJ, welkom op onze community! Heb je in de tussentijd nog een oplossing kunnen vinden?
We hebben hier een handig artikel over:

Bekijk origineel

11 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • 16233 reacties
  • Antwoord
  • 29 juli 2025

Hoi ​@JessieJ, welkom op onze community! Heb je in de tussentijd nog een oplossing kunnen vinden?
We hebben hier een handig artikel over:

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 7 augustus 2025

Oh ik dacht dat het wel gelukt was. Nu krijg ik een factuur met dubbele kosten voor YouTube Premium, over dezelfde periode, terwijl ik maar èèn account heb! Ik hoop dat je begrijpt dat ik die factuur NIET ga betalen totdat die aangepast is.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • 16233 reacties
  • 7 augustus 2025

Dat is niet de bedoeling inderdaad, om deze bedragen terug te krijgen kun je via de playstore contact opnemen en een refund aanvragen. Mijn telefonische collega's kunnen dit helaas niet voor je regelen. Een refund wordt op je volgende factuur in mindering gebracht

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 14 augustus 2025

Hi, ik ben weer doorverwezen naar kpn.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • 16233 reacties
  • 20 augustus 2025

eh dat schiet ook niet op. Ik zie in de mail dat het wordt beschreven als een frauduleuze afschrijving. Heb je dat als reden opgegeven voor de refund? Ik kan me voorstellen dat ie daarom afgewezen wordt omdat het dat technisch gezien niet is.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 20 augustus 2025

Ik had aangegeven dat er onterecht dubbel is gefactureerd terwijl ik èèn account heb.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • 16233 reacties
  • 21 augustus 2025

Ik vrees dat ik je hier vanuit KPN echt niet mee kan helpen maar het lijkt me dat dit wel goed op te lossen moet zijn.

Je kunt hierover ook chatten met youtube als je ingelogd bent via deze pagina: youtube support  Via deze pagina kun je zien welke diensten je bij hen afneemt

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 22 augustus 2025

Zoals je kunt zien dat alleen kpn dubbel heeft gefactureerd. De order van 26 juli staat niet eens in order history van Google Play! Het is begrijpelijk dat ze hiermee niet kunnen helpen, volgens hun administratie is er maar één abonnement.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • 16233 reacties
  • 25 augustus 2025

Ik heb hier vanuit KPN echt geen oplossing voor. Kan het zijn dat er misschien per ongeluk aan een ander google account ook een premium abonnement is gekoppeld of iets?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 25 augustus 2025

Wie heeft er een oplossing voor? Ik heb geen andere Google accounts. En YouTube heeft maar één abonnement van mij. Er is verder niemand in mijn huishouden die een abonnement kan afsluiten. Daarnaast, er kunnen geen aankopen gedaan worden zonder mijn akkoord met een vingerafdruk.

Vanaf het begin was het al een kpn issue. Ik kreeg toen van Google Play dat kpn mijn aankoop heeft geweigerd en ik moest de betaalmethode aanpassen, nadat ik dat deed hebben jullie dubbel gefactureerd. Jullie gaan toch over de factuur?! Wie heeft dan de oplossing??! 

Met alle respect, ik ga geen cent betalen totdat dit opgelost wordt. Ik ben al jaren klant en betaal maandelijks 100 euro aan jullie, ik verwacht betere service.. het gaat mij om principe en niet om een tientje extra betalen...

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ik begrijp je frustratie Jessie maar je zult hiervoor echt bij google moeten zijn. Zij hebben jou twee keer gefactureerd voor dezelfde dienst. 

Reageer