Skip to main content
Beantwoord

Onterecht hoge roamingkosten in Dubai: kan mijn factuur gecontroleerd en aangepast worden?

• September 17, 2025
  • 5 reacties
  • 83 keer bekeken

Beste KPN,

Ik ben momenteel op vakantie. Op het moment dat ik op de heenweg in Dubai was geland kreeg ik vrij direct een sms met de melding dat 80% ik een bundel heb verbruikt ( ik stapte net uit het vliegtuig?!) zeer kort daarop de melding €60,80 verbruikt.  ik was net geland en had nog geen bericht verstuurd of ontvangen. 

Wegens het feit ik onmogelijk data verbruikt  kan hebben vraag ik u de factuur de controleren en deze aan te passen. 

In afwachting op uw reactie. 

Mvg

Daan 

Sent from Outlook for iOS

Beste antwoord door Denise van KPN

Hallo ​@Daniel V, welkom op de KPN Community! Kun je ondanks de onverwachte hoge kosten toch een beetje genieten van je vakantie?

Ik kan me wel voorstellen dat hoge kosten een beetje een domper zijn. Toch zijn de kosten wel terecht, zoals ​@Roos79 ook al aangeeft. Deze gaan we dan ook niet vergoeden. De kosten voor MB verbruik lopen in het buitenland al snel op. In Dubai betaal je bijvoorbeeld € 2,50 per MB. En veel apps gebruiken tegenwoordig op de achtergrond data, waardoor je snel in de kosten loopt.

De beste tip is om mobiele data en data roaming uit te zetten als je naar het buitenland gaat. Zo voorkom je kosten. Daarnaast kan je ook BESCHERMING AAN sms’en naar 1266. Daarmee wordt jouw beschermingslimiet in het buitenland op € 0,- gezet. Je kunt dan geen mobiele data gebruiken tenzij je een bundel aanschaft.

5 reacties

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • September 17, 2025

Beste ​@Daniel V Waarschijnlijk had je je mobiele data aan laten staan en heeft je toestel een klein beetje data gebruikt.

Helaas worden deze kosten niet vergoed door KPN omdat dit eigen verantwoordelijkheid is.

Mobiele data buiten de EU is behoorlijk prijzig en je betaalt echt per mb.

In Nederland ben je je niet bewust dat je toestel continu mobiel netwerk verbinding maakt omdat deze data veelal in je abonnement verwerkt zit maar buiten de EU betaal je flinke prijzen per mb.

Wat je kan doen om meer kosten te voorkomen is mobiele data dus geheel uit te zetten en enkel wifi te gebruiken.

Verder staan hier nog wat tips om verdere kosten

te voorkomen 

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/wereld

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 17, 2025

Beste ​@Daniel V  SMS ‘bescherming aan’ naar 1266 en je krijgt geen buitenbundelkosten meer, behalve de speciaal aangeschafte buitenlandbundels zoals door Roos79 omschreven.

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • September 17, 2025

@JanD dat over 1266 staat ook benoemd in de link die ik deelde 😊

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 17, 2025

@JanD dat over 1266 staat ook benoemd in de link die ik deelde 😊

Inderdaad, ik zie het, niet goed gelezen, sorry.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 19, 2025

Hallo ​@Daniel V, welkom op de KPN Community! Kun je ondanks de onverwachte hoge kosten toch een beetje genieten van je vakantie?

Ik kan me wel voorstellen dat hoge kosten een beetje een domper zijn. Toch zijn de kosten wel terecht, zoals ​@Roos79 ook al aangeeft. Deze gaan we dan ook niet vergoeden. De kosten voor MB verbruik lopen in het buitenland al snel op. In Dubai betaal je bijvoorbeeld € 2,50 per MB. En veel apps gebruiken tegenwoordig op de achtergrond data, waardoor je snel in de kosten loopt.

De beste tip is om mobiele data en data roaming uit te zetten als je naar het buitenland gaat. Zo voorkom je kosten. Daarnaast kan je ook BESCHERMING AAN sms’en naar 1266. Daarmee wordt jouw beschermingslimiet in het buitenland op € 0,- gezet. Je kunt dan geen mobiele data gebruiken tenzij je een bundel aanschaft.