Skip to main content
Vraag

Onterechte afkoopboete na nummerbehoud naar Simyo binnen bedenktijd

• July 20, 2026
  • 2 reacties
  • 53 keer bekeken

"Het nummer van mijn man is gisteren via nummerbehoud overgegaan naar Simyo. KPN heeft nu onterecht een eindfactuur met een afkoopboete gestuurd, terwijl we nog binnen de wettelijke bedenktijd tot 27 juli zitten en de eSIM nog niet is geactiveerd.

We zitten in het buitenland en kunnen niet meer bellen;. Ik heb gevraagd of ik terug gebeld kan worden door KPN maar jullie automatische 0800-terugbelfunctie blokkeert hier op het netwerk. Kan een moderator deze boete per direct handmatig annuleren?

Aanvullende gegevens kan ik op verzoek verstrekken maar wel graag via een privébericht.

2 reacties

JanD
Wijsgeer
  • July 20, 2026

Beste ​@Saskia081976 een moderator kan gegevens raadplegen uit je profiel.

Vul in de profielvelden waar privé bij staat je NAW-gegevens, geb.datum, klantnummer en laatste 3 cijfers IBAN in, dan zijn deze alléén zichtbaar voor KPN.

KPN kun je vanuit het buitenland bereiken via +31612001200, Facebook, X of Insta.

Succces.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Saskia081976 . Welkom hier.

Ik begrijp dat je graag wilt dat dit snel wordt uitgezocht, zeker omdat je momenteel in het buitenland zit en niet kunt bellen. De KPN Community is echter geen klantenservice of helpdesk. We kunnen hier geen klantgegevens inzien, facturen aanpassen of een eindfactuur handmatig annuleren.

Voor persoonlijke zaken zoals een eindfactuur, nummerbehoud of een eventuele afkoopvergoeding kun je het beste rechtstreeks contact opnemen met KPN. Vanuit het buitenland kan dat via +31 6 1200 1200. Ook kun je contact opnemen via de officiële KPN-kanalen op Facebook of X. Daar kunnen medewerkers je accountgegevens bekijken en met je meedenken over de oplossing.