Skip to main content
Vraag

Onterechte afkoopsom door opzegging n.a.v. wijziging voorwaarden

• August 3, 2026
  • 3 reacties
  • 40 keer bekeken

Met stomme verbazing opende ik het weekend mijn factuur van KPN Thuis en zag, dat ik 244,03 euro moest gaan bijbetalen voor mijn overstap naar Ziggo. KPN heeft mij op 10 juni mijn opzegging al bevestigd. In deze bevestiging schrijft KPN: “We stoppen je abonnement zodra Ziggo aan ons doorgeeft dat je bent overgestapt”, zonder dat daarbij een einddatum wordt gesteld. Ik ben, denk ik, al meer dan 20 jaar klant bij KPN, tot nu toe altijd tot volle tevredenheid. 
Maar KPN laat nu in mijn ogen een steekje vallen, uiteindelijk vonden jullie het nodig om de voorwaarden eenzijdig aan te passen en nú wringen zij zich in allerlei bochten om toch de klant te pakken, door een onterechte afkoopsom te eisen. 

3 reacties

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 3, 2026

Volgens mij moest je voor 1 juni opzeggen als je zonder afkoopsom wou overstappen door de prijsverhoging. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 3, 2026

Ik raad je aan dit te melden dmv dit formulier   Het komt dan direct bij de juiste afdeling terecht. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • August 7, 2026

Hi ​@DAVI3, welkom allereerst bij onze community en dank aan de users hun geboden hulp. 

Als je de opzegging op tijd hebt doorgegeven, voor de aangegeven datum in de mail, dan zou je hiervoor geen boeten horen te krijgen. 

Ik raad je aan dit te melden dmv dit formulier   Het komt dan direct bij de juiste afdeling terecht. 

Dit is inderdaad de snelste manier. Een andere optie is om telefonisch contact op te nemen. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 

Laat ons weten hoe dit afloopt.