Skip to main content
Vraag

Onterechte dubbele facturatie Spotify stopzetten

• August 31, 2026
  • 1 reactie
  • 18 keer bekeken

Beste KPN,

Bij de controle van mijn facturen is mij opgevallen dat er al bijna een jaar lang ( factuur aug 2025) twee keer Spotify Premium op mijn KPN-factuur wordt ingehouden: één gratis variant (die rechtmatig bij mijn oude contract hoort) en één betaalde variant.

Deze dubbele, betaalde variant is misschien ontstaan toen ik bijna een jaar geleden samen met een KPN-medewerker contact heb gehad over mijn vaste telefoonabonnement en glasvezel. De medewerkster heeft toen een pakketwijziging ingevoerd die later weer is teruggedraaid omdat de monteur glasvezel niet kon installeren.  Tijdens deze pakketwijziging is er administratief of technisch iets misgegaan in jullie systemen, waardoor er buiten mijn weten om een tweede Spotify-optie is geactiveerd. Ik zie dit ook terugkomen in diverse topics dat dit automatisch aangezet wordt door KPN en een systeemfout is. 

Ik heb voor deze tweede, betaalde variant nooit toestemming of een akkoord gegeven. Aangezien de fout aantoonbaar ligt bij de administratieve verwerking van de pakketwijziging door KPN, verzoek ik u vriendelijk doch dringend om:

1. De onterechte, tweede (betaalde) Spotify Premium per direct administratief stop te zetten.
  2. Alle onterecht geïncasseerde maanden van het afgelopen jaar volledig aan mij te crediteren en terug te storten op mijn rekening.

Ik zie uw reactie en de bevestiging van de terugbetaling graag tegemoet.

1 reactie

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 31, 2026

ik heb hier overigens ook gesproken met iemamd van klantenservice die beweerde dat ik die aankoop zelf heb gedaan en waarschijnlijk terug te vinden is in mijn apple aankopen. Dit is niet het geval.