Skip to main content
Vraag

Onterechte herinneringen na terugsturen apparatuur

• March 22, 2026
  • 3 reacties
  • 81 keer bekeken

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16

Bijna 2 weken heb ik de TV+ box netjes teruggestuurd, maar ik ontvang nog steeds herinneringen met de nodige subtiele dreigementen. Nu ben ik vooral benieuwd waarom KPN anno 2026 nog steeds geen fatsoenlijk retoursysteem heeft welke terug ontvangen apparatuur goed registreert. Destijds bij Ziggo hadden ze de boel qua retouren echt perfect op orde, netjes een mail met de serienummers van de terugontvangen apparatuur. Maar KPN heeft de administratie zo slecht op orde dat ik continu bestookt wordt met herinneringen. Misschien een keer een andere servicepartner zoeken die het wel kan?

3 reacties

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Chrizziey, ik kan me voorstellen dat dit erg frustrerend is, zeker als je het al netjes hebt teruggestuurd. Onze excuses daarvoor. 😊Soms kan het inderdaad wat langer duren voordat retourapparatuur verwerkt is. Door drukte bij de retourverwerking kan het even duren voordat alles gescand en administratief verwerkt is. Ook kan het in sommige gevallen voorkomen dat een pakket bij de post vertraging oploopt. Daarom adviseren we altijd om het verzendbewijs goed te bewaren.

Wil je je community-profiel invullen met postcode, huisnummer en geboortedatum? Dan kan ik dit voor je doorgeven en met je meekijken. Als de apparatuur al retour is, kunnen de herinneringen als niet verzonden worden beschouwd.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • Auteur
  • March 26, 2026

Hallo ​@Serenay van KPN,

Bij deze ingevuld. Waar het precies ligt weet ik niet, het is wel bijzonder dat apparatuur bij binnenkomst schijnbaar soms op de berg gegooid wordt en men schijnbaar niet de moeite neemt het product als retour ontvangen te scannen.  Het zou immers wel fijn zijn als KPN inderdaad bevestigd dat ze het product terug ontvangen hebben. Deze mail heb ik ooit wel eens gehad voor de soundbox, maar helaas was dat een uniek momentje ;). 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Chrizziey, dank je wel voor het invullen! Ik wilde hier meteen mee aan de slag gaan, maar helaas is er op dit moment een kleine technische storing waardoor ik het nog niet kan doorgeven. Zodra dit weer werkt, ga ik het direct voor je oppakken en laat ik je dat hier weten. Lukt het vandaag niet meer, dan pak ik het maandag als eerste voor je op. Overigens goed om te weten: wanneer een monteur kastjes meeneemt, hebben we hier een speciale workaround voor. Het is dus zeker iets wat vaker voorkomt en waar je je geen zorgen over hoeft te maken. 😊 Ik kom hier snel bij je op terug!