Skip to main content
Beantwoord

Onterechte kosten op mijn factuur voor externe dienst

• March 3, 2026
  • 1 reactie
  • 99 keer bekeken

Onlangs zijn er via mijn KPN-abonnement kosten in rekening gebracht zonder dat ik hier bewust toestemming voor heb gegeven. Het gaat om bedragen van onder andere €5,00 en €2,50, die gekoppeld lijken te zijn aan een externe dienst (Milftube).

Ik ben niet bekend met deze dienst en heb hier geen abonnement op afgesloten. Het lijkt erop dat er via een website of een misleidende handeling ongemerkt een betaling of abonnement is geactiveerd.

Ik heb de dienst inmiddels stopgezet, maar maak mij zorgen over hoe dit via mijn telefoonrekening heeft kunnen plaatsvinden.

Ik verzoek u daarom om:

• deze kosten te onderzoeken en – indien onterecht – te crediteren

• een blokkade in te stellen op betalingen via premium sms en diensten van derden

• inzicht te geven in de wijze waarop deze kosten zijn ontstaan

Daarnaast ontvang ik graag advies over hoe ik dit in de toekomst volledig kan voorkomen.

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@DHRJ en welkom op de community! Ik begrijp je zorgen. De dienst waar de kosten voor staan, is geen KPN dienst, maar een betaalde dienst van een ander bedrijf. Waarschijnlijk is er op de een of andere manier toestemming gegeven, waardoor de kosten op je KPN factuur staan.

KPN regelt alleen dat de betaling via je factuur gaat en betaalt dit door. Heb je een probleem met een aankoop? Neem dan contact op met de website of appstore waar je de aankoop hebt gedaan.

In onze Kennisbank lees je meer over dit soort betaalde diensten. Via PayInfo kun je zien welke diensten actief zijn en ze beheren.

1 reactie

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@DHRJ en welkom op de community! Ik begrijp je zorgen. De dienst waar de kosten voor staan, is geen KPN dienst, maar een betaalde dienst van een ander bedrijf. Waarschijnlijk is er op de een of andere manier toestemming gegeven, waardoor de kosten op je KPN factuur staan.

KPN regelt alleen dat de betaling via je factuur gaat en betaalt dit door. Heb je een probleem met een aankoop? Neem dan contact op met de website of appstore waar je de aankoop hebt gedaan.

In onze Kennisbank lees je meer over dit soort betaalde diensten. Via PayInfo kun je zien welke diensten actief zijn en ze beheren.