Skip to main content
Vraag

Onterechte monteurskosten na onjuiste instructies door KPN

• March 25, 2026
  • 10 reacties
  • 90 keer bekeken

Nadat wij een wifistoring hadden en alle stappen hadden doorlopen op de website van kpn, kregen wij de instructies om een belafspraak te maken omdat we het probleem niet zelf konden oplossen (hierbij wordt niet de stap benoemd dat je een bepaalde knop 10 seconden moet indrukken om te resetten).  Vervolgens spreken wij iemand van KPN, die noemt wel om deze knop in te drukken, maar vermeldt hierbij niet dat het 10 seconden lang ingedrukt moet worden. Vervolgens krijgen wij het advies dat er een monteur langs moet komen. Deze drukt 10 seconden op deze knop en rekent 80 euro monteurs/voorrijkosten.

Ik heb zojuist iemand van KPN gesproken om een klacht in te dienen maar ik krijg te horen dat het mijn probleem is want of er sprake is van verkeerde instructies of verkeerd begrepen is niet meer te achterhalen. Dit is echter wel te achterhalen, want alle telefoongesprekken worden opgenomen. Maar dat kan op de een of andere manier toch niet?

Conclusie:  Ik krijg niet de volledige monteurskosten terug.

Na jarenlang trouwe klant te zijn van KPN vind ik het erg onbeschoft dat er zo met klanten om gegaan wordt. Er wordt door KPN een fout gemaakt en de klant is de dupe. 

Een klacht indienen kan alleen telefonisch en er is geen duidelijke klachtenprocedure voor de gevallen waarbij je er met degene die je telefonisch spreekt niet uitkomt.

Graag ontvang ik alsnog de volledige monteurskosten terug.

10 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 25, 2026

Je doet er verstandig aan om een klacht aan te maken middels dit formulier.  Het forum is niet van de klantenservice dus kunnen we je hiermee niet verder helpen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 25, 2026

Dank! Deze optie kende de medewerker van KPN die ik aan de telefoon had blijkbaar niet. Formulier ga ik invullen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 25, 2026

Ik vang weer bot. KPN kent zijn eigen klachtenprocedure niet eens. Al met al erg klantonvriendelijk, en dat na meer dan 10 jaar klant te zijn.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 25, 2026

Wat bedoel je met ik vang weer bot? Werkt het formulier niet?

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 25, 2026

Nee sorry, ik was misschien niet helemaal duidelijk. Ik heb het formulier ingevuld, en ben gebeld naar aanleiding daarvan en krijg precies hetzelfde te horen helaas.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 25, 2026

Nee sorry, ik was misschien niet helemaal duidelijk. Ik heb het formulier ingevuld, en ben gebeld naar aanleiding daarvan en krijg precies hetzelfde te horen helaas.

Dat kan kloppen, wifi is je eigen pakkie-an.

KPN is verantwoordelijk voor een internetverbinding bekabeld aangesloten op 1 pc,

wil je het anders, dan kan dat uiteraard, maar voor je eigen verantwoording.

Via de kennisbank doet KPN er natuurlijk wel alles aan om klanten zo goed mogelijk te helpen.

Heb je de kennisbank ook geraadpleegd, daar vind je in de regel de antwoorden op je vragen, ook over het resetten van diverse KPN-apparaten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 25, 2026

Volgens mij begrijp je het probleem niet helemaal.. Het gaat erom dat wij onjuist voorgelicht zijn door KPN en daarom monteurskosten zijn gemaakt. Waren wij wel juist voorgelicht, dan hadden deze kosten helemaal niet gemaakt hoeven worden. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • March 25, 2026

Volgens mij begrijp je het probleem niet helemaal.. Het gaat erom dat wij onjuist voorgelicht zijn door KPN en daarom monteurskosten zijn gemaakt. Waren wij wel juist voorgelicht, dan hadden deze kosten helemaal niet gemaakt hoeven worden. 

Het vervelende is, dat dit soort dingen heel lastig zijn aan te tonen.

Ik vrees dat u uw verlies moet pakken, en in de toekomst goed doorvragen.

Of de online documentatie erbij te pakken, daar staat wel beschreven dat u hem 10 seconden ingedrukt moet houden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 25, 2026

Niet bij het online stappenplan waar ik door KPN doorheen geloodst ben.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Eva2026. Welkom op de community! Dank voor je bericht en dat je de situatie zo duidelijk hebt uitgelegd. Om te kunnen uitzoeken of ik hier nog iets in kan betekenen heb ik wat aanvullende informatie van je nodig. Zou je je klantgegevens kunnen achterlaten in jouw profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan? Dan kan ik voor je controleren wat er precies is gebeurd en welke mogelijkheden er nog mogelijk zijn? Daarnaast is het handig om te weten welk type modem je gebruikt.

Ik kan op dit moment niets beloven, maar zodra we de gegevens hebben, kunnen we samen bekijken wat de mogelijkheden zijn. Ik hoor graag van je.