Skip to main content
Vraag

Onzinnige SMS verstuurd door KPN

• June 3, 2026
  • 14 reacties
  • 121 keer bekeken

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6

Kan KPN mij uitleggen waarom bij een 0 MB en onbeperkt min/sms mobielabonnement

zij mij nog steeds lastig vallen met dergelijke onzin sms’jes:

14 reacties

• June 3, 2026

Beste ​@Dicksooo simpel omdat dat in je pakket zit en maandelijks, meestal per factuurdatum, ververst wordt.

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • June 3, 2026

Beste ​@JanD , wat zit er in mijn pakket dat maandelijks ververst wordt?

Elke maand een nieuwe 0 MB, of elke maand opnieuw onbeperkt minuten/sms’jes?

• June 3, 2026

Beste ​@JanD , wat zit er in mijn pakket dat maandelijks ververst wordt?

Elke maand een nieuwe 0 MB, of elke maand opnieuw onbeperkt minuten/sms’jes?

Beste ​@Dicksooo je kunt maandelijks je abo naar boven of beneden bijstellen, vandaar dat het maandelijks ‘ververst’ wordt en je daar een mededeling van krijgt.

Ook als je een maand niets wijzigt. Zal wel zo geprogrammeerd zijn.

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • June 3, 2026

Sorry ​@JanD , maar heb je wel gelezen wat er in die SMS staat? Daar staat niet “We verversen je abonnement” edoch “Vandaag starten je nieuwe bundels”. Het is een stupide SMS en jij probeert die werkwijze nog goed te praten?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 3, 2026

De onbeperkt bundel start elke maand opnieuw. Dat zal het zijn. Ik krijg met 40 GB en onbeperkt bellen ook de melding je bundels….

Via de klantenservice kan deze sms uitgezet worden. Een moderator kan het, volgens mij, ook voor je doen. Staan je gegevens, inclusief de laatste 4 cijfers van je IBAN, in je profiel?

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • June 3, 2026

De onbeperkt bundel start elke maand opnieuw. Dat zal het zijn. Ik krijg met 40 GB en onbeperkt bellen ook de melding je bundels….

Via de klantenservice kan deze sms uitgezet worden. Een moderator kan het, volgens mij, ook voor je doen. Staan je gegevens, inclusief de laatste 4 cijfers van je IBAN, in je profiel?

Ik zie niet in wat elke maand opnieuw opgestart moet worden aan een onbeperkt bellen bundel, maar alle benodigde gegevens staan in mijn profiel.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 3, 2026

Toch wordt ook die elke maand opnieuw gestart. Het zijn tenslotte maand-abonnementen.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 3, 2026

Heel eerlijk, we kunnen recht praten wat krom is maar dit is duidelijk niet waar het voor bedoeld is. Deze sms is inderdaad voor de data bundels en/of de gelimiteerde bel/sms bundels. Maar ik denk dat KPN er geen onderscheid in maakt en dit naar alle mobiele abonnementhouders stuurt op de startdata van hun nieuwe maand. Bij 0gb en onbp bellen is het volledig zinloos. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 3, 2026

Bij unlimitid zijn wel bepaalde restricties. Je kunt een bepaald aantal GB's verstoken in de EU en je kunt een bepaald aan GB's delen. Dus er start wel degelijk een nieuwe bundel. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 3, 2026

Maar Dick heeft geen unlimited. Dick heeft unlimited bellen en 0,0 data... En unlimited bellen is, in tegenstelling tot data 100% onbeperkt.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 3, 2026

Oja dat bestaat ook nog. Je hebt dus helemaal gelijk ​@Ik_Combineer !

• June 3, 2026

. Zal wel zo geprogrammeerd zijn.

Dit is het enige zinnige wat ik hier lees. Dat zit gewoon in gebakken in het systeem.

Wat mij dan verbaasd is dat deze sms berichten niet uitschakelbaar zijn in de MijnKPN omgeving.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Dicksooo .

Ik moet eerlijk toegeven dat ik je punt hier wel begrijp. Bij een abonnement met 0 MB data en onbeperkt bellen/sms'en voelt een bericht met de tekst "Vandaag starten je nieuwe bundels" inderdaad een beetje merkwaardig. Er is immers niet direct een bundel waarvan je denkt: zo, die is weer fris en fruitig opnieuw gestart. 😉

Mijn vermoeden is hetzelfde als dat van enkele anderen hierboven: deze sms is waarschijnlijk generiek ingebakken in het systeem en wordt verstuurd bij de start van een nieuwe abonnementsperiode, zonder onderscheid te maken tussen de verschillende abonnementsvormen. Dat betekent overigens niet automatisch dat het ook de meest logische of nuttige sms is. Ik kan me goed voorstellen dat die bij jouw type abonnement vooral vragen oproept in plaats van informatie geeft.

Ik ga intern eens navragen of hier meer achtergrond over bekend is en of daar bewust voor gekozen is. Mocht je de berichten liever helemaal niet ontvangen, dan kun je inderdaad contact opnemen met de klantenservice. Die kan kijken of deze notificatie voor jouw nummer uitgezet kan worden.

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • June 4, 2026

Dankjewel voor je reactie ​@Erwin van KPN , ik ga geen contact opnemen met de klantenservice omdat ik de ervaring heb dat elke medewerker aldaar alle administratieve rechten heeft om de boel te verzieken waarbij slechts enkelen binnen de organisatie dat kunnen herstellen.