Skip to main content
Vraag

Op factuur staat een onbekende aankoop van "Singspace" die ik niet herken

• September 18, 2026
  • 2 reacties
  • 48 keer bekeken

Op mijn factuur van [maand] staat EUR [14,99] onder de omschrijving "SingSpace", geïnd via e-bill.mobi. Ik heb dit abonnement nooit afgesloten en nooit toestemming gegeven voor aankopen van derden via mijn mobiele factuur. KPN Pay heb ik nooit geactiveerd.

Ik verzoek u om:

Alle betalingen van derden (direct carrier billing via e-bill.mobi en vergelijkbare platforms) permanent te blokkeren op 06-[nummer], en dit schriftelijk te bevestigen.
Mij een overzicht te geven van alle betaaldiensten die op dit nummer geregistreerd staan, met activeringsdatum.
De in rekening gebrachte bedragen te crediteren, dan wel de inning op te schorten tot is aangetoond hoe deze afschrijving tot stand is gekomen.

De Gedragscode voor Betaalde SMS- en Mobiel Internet Diensten, mede door KPN opgesteld, verbiedt aanmelding via "stilzwijgend instemmen" (art. 5) en vereist vooraf een bevestigings-sms of een bevestigingsscherm met actieve instemming (art. 24). Die registratie moet twee jaar worden bewaard en op verzoek worden overgelegd. Is de aanmelding niet conform, dan wordt geen toestemming geacht te zijn gegeven en volgt schadeloosstelling (art. 31). Ik heb nooit zo'n bevestiging ontvangen of gegeven.

Ik heb inmiddels zelf opgezegd via e-bill.mobi en terugbetaling gevraagd bij SingSpace. Telefonisch contact met KPN leverde geen terugkoppeling op.

Eventuele betaling doe ik onder protest en onder voorbehoud van alle rechten. In de bijlage vindt u de volledige brief.

2 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 18, 2026

Hier vind je veel informatie over e-bill.mobi.

Heb je al op payinfo.nl gecontroleerd of er en welke abonnementen er op jouw nummer aktief zijn? 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi Henk, we denken graag even met je mee! Ik zou inderdaad het topic eens doornemen wat Joep stuurde en informeren bij Payinfo wat er daadwerkelijk actief staat. Mochten er zaken gewijzigd moeten worden dan kan dat via de klantenservice na verificatie. Dat kan via een terugbelafspraak op een moment dat jou dat uitkomt!