Skip to main content
Beantwoord

Openstaande facturen betalen en KPN abonnement koppelen binnen MijnKPN lukt niet

• March 26, 2026
  • 2 reacties
  • 78 keer bekeken

Beste KPN, 

Ik heb meerdere dingen waar ik niet uitkom. Ten eerste heb ik een openstaande factuur. Die wil ik betalen maar als ik via ideal wil betalen heb ik een code nodig. Helaas heb ik die niet. Zie geen betalingsherinnering in mijn e-mail (heb spam gecontroleerd) en heb geen sms ontvangen. Ik wil ook best het openstaande bedrag overmaken maar wil dan graag weten naar welke banknummer en factuurnummer/klantennummer nodig is. En of er al bijkomende kosten zijn bijvoorbeeld. 

Daarnaast heb ik al meerdere keren geprobeerd mijn mobiel abonnement te koppelen in de KPN app en krijg dan ook emails dat het succesvol is gekoppeld maar in de app gebeurd er niks. Wat kan ik hieraan doen? 

Voor extra informatie, ik heb op 23 februari een email gekregen van jullie over mogelijk misbruik van mijn abonnement en hoge kosten. Toen heb ik gebeld en zei de medewerker dat het was omdat ik mijn nieuwe sim nog niet had gebruikt sinds het afsluiten en dat deze email dan automatisch wordt gestuurd. Wat klopte. Abonnement afgesloten eind januari maar had het nog niet nodig voor werk. Sindsdien heb ik de sim gebruikt sinds hij dat aanraadde. Geen idee of dit er iets mee te maken heeft.

Alvast bedankt voor de reactie!

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Sharon0000 en welkom bij de KPN Community. Goed dat je hier een topic voor aanmaakt want het is inderdaad niet handig dat dit nu allemaal niet lukt. 

Allereerst, wat de code om de factuur te betalen betreft: 
Die code sturen we je per e-mail en/of SMS als het automatische incasso niet is gelukt. Controleer dus je SMS berichten en je e-mail inbox, daar moet de code in te vinden zijn. 
Mocht hij daar nergens staan, dan raad ik je inderdaad ook aan om een belafspraak met ons te maken. Mijn collega kan dan met je controleren of de contactmogelijkheden die wij van je hebben wel kloppen en kan dan ook direct met je kijken naar de betaling voor de factuur. 

Als je de betaling los wilt overschrijven, dan kan dat ook. Zorg dan dat je klantnummer bij de betaling zet, dan kan het aan jouw abonnement gekoppeld worden. 
Onze rekeningnummers zijn: 

• TV, Internet en bellen: rekeningnummer NL41INGB0000467598 met als naam van de ontvanger KPN B.V.
  • Thuisbellen: rekeningnummer NL59INGB0001148020 met als naam van de ontvanger KPN B.V.
  • Mobiel: rekeningnummer NL83INGB0000325513 met als naam van de ontvanger KPN B.V.

Als het koppelen van je mobiele abonnement nog niet gelukt is, kijk dan ook eens via je MijnKPN in de webbrowser of het mobiele abonnement daar wel te vinden is. 
Zo ja, installeer de MijnKPN app dan opnieuw en hopelijk klopt het overzicht daarna wel. 

De melding die je hebt gekregen over eventueel misbruik vind ik apart. Ik kan me voorstellen dat je die mail krijgt als de aansluiting lang niet gebruikt is, maar als in de mail ook hoge kosten genoemd zijn dan lijkt het me goed om dit ook uit te laten zoeken via een belafspraak. 

Een hoop informatie, maar hopelijk is zo alles snel rechtgezet. Laat je weten of het is gelukt? Ik hoor graag van je!

2 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 26, 2026

Beste ​@Sharon0000 regel een terugbelafspraak volgens via onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 29, 2026

Hi ​@Sharon0000 en welkom bij de KPN Community. Goed dat je hier een topic voor aanmaakt want het is inderdaad niet handig dat dit nu allemaal niet lukt. 

Allereerst, wat de code om de factuur te betalen betreft: 
Die code sturen we je per e-mail en/of SMS als het automatische incasso niet is gelukt. Controleer dus je SMS berichten en je e-mail inbox, daar moet de code in te vinden zijn. 
Mocht hij daar nergens staan, dan raad ik je inderdaad ook aan om een belafspraak met ons te maken. Mijn collega kan dan met je controleren of de contactmogelijkheden die wij van je hebben wel kloppen en kan dan ook direct met je kijken naar de betaling voor de factuur. 

Als je de betaling los wilt overschrijven, dan kan dat ook. Zorg dan dat je klantnummer bij de betaling zet, dan kan het aan jouw abonnement gekoppeld worden. 
Onze rekeningnummers zijn: 

• TV, Internet en bellen: rekeningnummer NL41INGB0000467598 met als naam van de ontvanger KPN B.V.
  • Thuisbellen: rekeningnummer NL59INGB0001148020 met als naam van de ontvanger KPN B.V.
  • Mobiel: rekeningnummer NL83INGB0000325513 met als naam van de ontvanger KPN B.V.

Als het koppelen van je mobiele abonnement nog niet gelukt is, kijk dan ook eens via je MijnKPN in de webbrowser of het mobiele abonnement daar wel te vinden is. 
Zo ja, installeer de MijnKPN app dan opnieuw en hopelijk klopt het overzicht daarna wel. 

De melding die je hebt gekregen over eventueel misbruik vind ik apart. Ik kan me voorstellen dat je die mail krijgt als de aansluiting lang niet gebruikt is, maar als in de mail ook hoge kosten genoemd zijn dan lijkt het me goed om dit ook uit te laten zoeken via een belafspraak. 

Een hoop informatie, maar hopelijk is zo alles snel rechtgezet. Laat je weten of het is gelukt? Ik hoor graag van je!