Skip to main content
Beantwoord

Opzeggen 2 jarig contract i.v.m. samenwonen

• March 29, 2026
  • 2 reacties
  • 33 keer bekeken

Er is een 2-jarig abonnement aangegaan met de KPN, er is 1 jaar verlopen en ik ga samenwonen op een ander adres.
Voor de resterende jaar dien ik de abbonement kosten te voldoen.

Op het adres is Ziggo aanwezig, en kan dan niet overstappen naar KPN.

De vraag is waarom er nog 1 jaar betaald dient te worden ?

PS ik schrijf dit voor mijn vader die 88 jaar is en gaat samenwonen

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@Pjotter64 . Welkom hier.

Goede vraag, en ook fijn dat je dit voor je vader regelt. Verhuizen en dit soort contractzaken tegelijk is al ingewikkeld genoeg.

Wat ​@Ik_Combineer  aangeeft klopt inderdaad. In dit soort situaties is het belangrijk om het abonnement niet zelf op te zeggen, maar een verhuizing door te geven aan KPN. Op basis daarvan wordt gekeken of KPN op het nieuwe adres kan leveren. Als blijkt dat KPN daar niet kan leveren, of als er op dat adres al een actief KPN-abonnement is van een andere hoofdgebruiker, dan kan het abonnement kosteloos worden beëindigd. In dat geval hoeft de resterende contractduur dus niet betaald te worden. De reden dat er nu gesproken wordt over het doorbetalen van het resterende jaar, is omdat het abonnement nog gewoon doorloopt zolang er geen verhuizing is verwerkt of beoordeeld.

Kort gezegd: eerst de verhuizing doorgeven. Als levering niet mogelijk is (of er al KPN actief is op dat adres), wordt het contract netjes ontbonden.

Hier kun je meer lezen over hoe dat in z'n werking gaat

Laat je weten of het lukt?

2 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • March 29, 2026

Je moet in zo’n geval niet opzeggen maar een verhuizing doorgeven. Als KPN aangeeft dan niet te kunnen leveren op het nieuwe adres zal het abonnement beëindigd kunnen worden zo ver ik weet.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 31, 2026

Hoi ​@Pjotter64 . Welkom hier.

Goede vraag, en ook fijn dat je dit voor je vader regelt. Verhuizen en dit soort contractzaken tegelijk is al ingewikkeld genoeg.

Wat ​@Ik_Combineer  aangeeft klopt inderdaad. In dit soort situaties is het belangrijk om het abonnement niet zelf op te zeggen, maar een verhuizing door te geven aan KPN. Op basis daarvan wordt gekeken of KPN op het nieuwe adres kan leveren. Als blijkt dat KPN daar niet kan leveren, of als er op dat adres al een actief KPN-abonnement is van een andere hoofdgebruiker, dan kan het abonnement kosteloos worden beëindigd. In dat geval hoeft de resterende contractduur dus niet betaald te worden. De reden dat er nu gesproken wordt over het doorbetalen van het resterende jaar, is omdat het abonnement nog gewoon doorloopt zolang er geen verhuizing is verwerkt of beoordeeld.

Kort gezegd: eerst de verhuizing doorgeven. Als levering niet mogelijk is (of er al KPN actief is op dat adres), wordt het contract netjes ontbonden.

Hier kun je meer lezen over hoe dat in z'n werking gaat

Laat je weten of het lukt?