Skip to main content
Beantwoord

Opzeggen contract, door wijziging voorwaarden

• May 5, 2026
  • 50 reacties
  • 793 keer bekeken

Toon eerste bericht

50 reacties

• Topper
  • May 7, 2026

@ROYRUM dit moet met Early Termination aangevraagd worden, dit had ik met thuis gedaan. Bij een andere internet provider kreeg toch later te horen van kpn dat ik een boete zou krijgen, en ook de mail wel gehad.

Kijk, dat is een antwoord waar we iets aan kunnen hebben!

Hoe en waar vraag ik dat aan ?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • May 7, 2026

@ROYRUM Dat heeft de aanbieder voor mij gedaan, echter kreeg ik te horen later van kpn dat ik alsnog een boete zou krijgen omdat het zogenaamd het contract datum niet vervroegd zou zijn. Ik heb later de aanvraag maar geannuleerd. Omdat ik geen Risicos wil lopen.

• Topper
  • May 7, 2026

@ROYRUM Dat heeft de aanbieder voor mij gedaan, echter kreeg ik te horen later van kpn dat ik alsnog een boete zou krijgen omdat het zogenaamd het contract datum niet vervroegd zou zijn. Ik heb later de aanvraag maar geannuleerd. Omdat ik geen Risicos wil lopen.

Ok....dus niet gelukt helaas:(

Jammer ​@D-deweerd  !

Iemand anders een oplossing die wel lukt ?

Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • May 7, 2026

@ROYRUM als het goed is krijg je rond factuurdatum het bewuste emailbericht en dan heeft KPN je dertig dagen contractvrij gemaakt. Of dat juridisch juist is, is een tweede. Wij hebben twee mobiele contracten en een thuis-abonnement. Van één contract bericht gehad (factuurdatum elke derde van de maand). De andere abonnementen hebben een factuurdatum van ergens rond de twintigste, die moeten dus nog komen. 

@D-deweerd omdat KPN het contract nog niet contractvrij had gemaakt, krijg je te maken met een afkoopsom, verwerpelijk natuurlijk. Ik zal maar zeggen “Computer says no”. Stel je krijgt de twintigste een mailtje, dan heb je tot 20 juni de tijd om over te stappen.

• Topper
  • May 7, 2026

@ROYRUM als het goed is krijg je rond factuurdatum het bewuste emailbericht en dan heeft KPN je dertig dagen contractvrij gemaakt. Of dat juridisch juist is, is een tweede. Wij hebben twee mobiele contracten en een thuis-abonnement. Van één contract bericht gehad (factuurdatum elke derde van de maand). De andere abonnementen hebben een factuurdatum van ergens rond de twintigste, die moeten dus nog komen. 

Ok.

Mijn factuurdata liggen op 9 en 24 vd maand..…

Dan wachten we maar af

Dank ​@TonM1965 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • May 7, 2026

Wie geeft er nu eindelijk duidelijkheid. Inmiddels wel de mail gehad zoals afgebeeld.

Toen ik de overstap wou maken met Early termination kreeg ik later te horen van KPN dat ik als nog een boete zou krijgen omdat de contract datum niet is veranderd en of naar voren opgeschoven. Ik heb dus de overstap moeten annuleren. Wie geeft mij eindelijk is duidelijkheid ik heb 8 klantenservice mensen gesproken en alle 8 krijg ik een ander antwoord.

Admin: samengevoegd met bestaand topic

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@ROYRUM en ​@TonM1965, ik snap dat dit dan vragen oproept. De e-mails worden gefaseerd verstuurd dus het kan kloppen dat je nog geen bericht hebt ontvangen.

Zodra je van ons een bericht hebt ontvangen, staat daarin vanaf welke datum de prijsverhoging en/of de nieuwe algemene voorwaarden ingaan. We sturen dit per abonnement/nummer. Pas zodra je voor dat specifieke abonnement bericht hebt gekregen, kun je eventueel actie ondernemen. Hou er dus rekening mee dat voor de verschillende abonnementen er op andere momenten communicatie wordt gestuurd

Wil je opzeggen of overstappen?
Dan kun je een overstapverzoek doen via je nieuwe provider. Geef daarbij aan dat de overstap zo snel mogelijk moet plaatsvinden, en in ieder geval vóór de datum waarop de wijziging ingaat. Je nieuwe provider houdt je op de hoogte van de status en je ontvangt van ons ook een bevestiging.

Hoezo pas als ik bericht heb ontvangen??

Ik heb oude contracten ( 1 + 2 jaar oud nu )

Toch maar even wachten ​@ROYRUM tot de bewuste mail binnen komt. Hierin staat nl. precies de datum wanneer jou contractvrije maand ingaat en en weer eindigd. In die periode kun je boetevrij overstappen.

• May 7, 2026

Beste ​@ROYRUM als je al contractvrij bent kun je gewoon opzeggen met 1 maand opzegtermijn.

• Topper
  • May 7, 2026

Beste ​@ROYRUM als je al contractvrij bent kun je gewoon opzeggen met 1 maand opzegtermijn.

Dank je wel; maar ik moet met 1 contract nog ruim een jaar en met de andere gelukkig nog maar 3 maanden, maar die laatste is echt veels te duur ( internet thuis: 71 euro/maand) dus wil ik er graag vanaf !

• May 7, 2026

Dank je wel; maar ik moet met 1 contract nog ruim een jaar en met de andere gelukkig nog maar 3 maanden, maar die laatste is echt veels te duur ( internet thuis: 71 euro/maand) dus wil ik er graag vanaf !

Beste ​@ROYRUM als je dan een mail krijgt aangaande je thuisabo kun je eerder opzeggen dan over 3 maanden.

Hetzelfde geldt voor je mobiele abo als je daar een mail over krijgt.

• May 7, 2026

En downgraden binnen KPN is geen optie?

• Topper
  • May 7, 2026

En downgraden binnen KPN is geen optie?

Niet echt..... snelheid is nu al maar 100 mbit 

• May 7, 2026

@ROYRUM wat neem je dan nog meer af om aan die € 71,00 te komen? Mijn 200 Mb inclusief tv+ en telefonie kost mij nu € 60,00 ook meer dan genoeg.

• Topper
  • May 7, 2026

@ROYRUM wat neem je dan nog meer af om aan die € 71,00 te komen? Mijn 200 Mb inclusief tv+ en telefonie kost mij nu € 60,00 ook meer dan genoeg.

Alleen maar internet…….( GEEN tv)…….dus je bergrijpt dat als ik er van af kan ik dat graag doe !
En btw het is een 2000 mbit abonnement, maar die snelheid haal ik ook nooit

• May 8, 2026

2Gb? Bij mijn weten gaat KPN van 1 Gb meteen naar 4 Gb voor € 70,00

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 8, 2026

Hij noem 2000Mbs maar waarschijnlijk is 200Mbs van XS4All.

• Topper
  • May 8, 2026

Hij noem 2000Mbs maar waarschijnlijk is 200Mbs van XS4All.

Fotje van mij

Een 0 teveel

200 mbit dus van kpn 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 8, 2026

200 mbit dus van kpn 

Maar toch niet voor 70,-€/maand? Of je moet een heel oud contract (voor 2017) hebben. Alleen XS4All heeft nog duurdere abo voor 200Mbs.

• Topper
  • May 8, 2026

200 mbit dus van kpn 

Maar toch niet voor 70,-€/maand? Of je moet een heel oud contract (voor 2014) hebben. Alleen XS4All heeft nog duurdere abo voor 200Mbs.

Oud contract van kpn 

• Topper
  • May 8, 2026

200 mbit dus van kpn 

Maar toch niet voor 70,-€/maand? Of je moet een heel oud contract (voor 2014) hebben. Alleen XS4All heeft nog duurdere abo voor 200Mbs.

Oud contract van kpn 

En per maand ( 71 euro om precies te zijn )

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 8, 2026

Oud contract van kpn 

Als je nog een oud contract heb, kan je beter overstappen op nieuwe vorm, kost 45,-€/maand voor 200Mbs

• Antwoord
  • May 9, 2026

@ROYRUM probeer het eens via deze link https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Daarmee 'verleng' je met de huidige prijzen de door TDN genoemde € 45,00.

• Topper
  • May 9, 2026

@ROYRUM probeer het eens via deze link https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Daarmee 'verleng' je met de huidige prijzen de door TDN genoemde € 45,00.

Dank voor het meedenken..…

Odido klik en klaar is sneller en haast de helft goedkoper.

En nee: negatieve reacties over odido daar reageer ik echt niet op :)

• May 10, 2026

Daar is geen speld tussen te krijgen, als dat voor jouw voldoet prima. Het ging mij erom dat je bij KPN ook het maandbedrag omlaag kon brengen. vandaar mijn vraag of je ook TV en dergelijke afnam.

Kleine opmerking wat betreft dat sneller dat kan per locatie wel verschillen. 

• Topper
  • May 10, 2026

Daar is geen speld tussen te krijgen, als dat voor jouw voldoet prima. Het ging mij erom dat je bij KPN ook het maandbedrag omlaag kon brengen. vandaar mijn vraag of je ook TV en dergelijke afnam.

Kleine opmerking wat betreft dat sneller dat kan per locatie wel verschillen. 

Staat een mast op het dak, dus snelheid ,it wel goed !