Skip to main content
Vraag

Opzegging i.v.m emigratie wordt niet goed verwerkt

• January 28, 2026
  • 1 reactie
  • 13 keer bekeken

Op 20 november heb ik mijn abonnement bij KPN opgezegd in verband met emigratie. Tot op heden is deze opzegging nog steeds niet correct verwerkt.

In de afgelopen maanden heb ik meerdere keren gebeld en gemaild. Pas na herhaald aandringen ontving ik één mail waarin om bewijs van emigratie werd gevraagd. Dit heb ik aangeleverd via mijn officiële uitschrijving bij de gemeente.

Vervolgens kreeg ik telefonisch te horen dat dit niet voldoende zou zijn en dat ik een BRP-registratie moest aanleveren. Dit is onmogelijk, aangezien een BRP-registratie alleen beschikbaar is voor inwoners van Nederland — en ik ben juist geëmigreerd. Deze uitleg heb ik ook duidelijk per e-mail gegeven.

Desondanks ontvang ik opnieuw een automatische afwijzing, zonder enige inhoudelijke reactie of menselijke beoordeling. Er wordt duidelijk niet geluisterd en er wordt niets gedaan met de informatie die ik aanlever.

KPN laat hiermee zien dat klachten niet serieus worden genomen en dat medewerkers elkaar tegenspreken. Je blijft eindeloos contact opnemen zonder dat er ook maar iets wordt opgelost. Zeer teleurstellend, frustrerend en absoluut geen klantgerichte dienstverlening.

1 reactie

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • January 30, 2026

Hoi ​@Mistyvg, welkom hier! Jammer te horen dat de opzegging niet vloeiend verloopt. Ik ga eerst wat algemene informatie geven, want dat is ook nuttig voor meelezers. In het algemeen zien we namelijk vaak dat mensen vaak als bewijsstuk hun aangifte van uitschrijving meesturen en niet het echte bewijs van uitschrijving. Dus, als check, je hebt wel daadwerkelijk de bevestiging opgestuurd?

Als je die documentatie niet (meer) bij de hand hebt, dan is het inderdaad niet mogelijk om die alsnog op te vragen. Je bent dan immers geen inwoner meer. Je gegevens komen dan terecht in de Registratie Niet-ingezetenen (RNI). En daarvan kun je wel een uittreksel opvragen bij een van de 19 gemeenten die daarvoor een loket hebben. Voor zover ik kan zien biedt in ieder geval de gemeente Amsterdam de mogelijkheid om dat online te doen.

Maar, voor je eventueel die richting ingaat, laten we controleren of dat ook nodig is. Wil je jouw forumprofiel invullen en hier laten weten als je dat gedaan hebt? Dan kan ik hier controleren wat we nu wel en niet van je hebben en hoe dit zit.