Skip to main content
Vraag

Opzegging van 22 maart nog steeds niet verwerkt

• April 13, 2026
  • 4 reacties
  • 14 keer bekeken

Ik heb op 22 maart 2026 mijn glasvezel abonnement opgezegd per 1 mei. Ik heb een bevestiging gehad via de mail met daarin dat het binnen 5 werkdagen verwerkt zou zijn. 

We zijn nu bijna een maand verder en niks. Maar wel een mailtje dat een andere aanbieder de aansluiting wil overnemen en dat ik actie moet ondernemen. Maar ik heb mijn abonnement gewoon ruim van tevoren opgezegd. 

Ik zie hier overal dat ik daarvoor de klantenservice moet bellen maar jullie vergeten voor het gemak even dat niet iedereen daartoe in staat is? Daarnaast, ik heb mijn abonnement online afgesloten dus ik moet deze ook online kunnen opzeggen. Zonder dat ik daarvoor nog door 10 hoepels moet springen. 

Ik had gehoopt dit via een chat op te kunnen lossen maar die verwijst ook naar bellen. Wat dus niet kan. Dus, hoe moet ik dit nu oplossen? Want ik ben niet van plan om na 1 mei nog te betalen. 

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 13, 2026

Beste ​@Joyca met alle respect, maar je hebt het verkeerd aangepakt.

Je schrijft dat je overstapt van KPN naar een andere provider.

Je had dus bij die nieuwe provider een abo af moeten sluiten met overstapservice en eventueel nummerbehoud per 1 mei a.s.

Dan had je tot 1 mei internet via KPN gehad en per 1 mei internet bij de nieuwe provider.

Overleg met je nieuwe provider wat te doen.

Succes.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 13, 2026

Nee, ik schrijf niet dat ik overstap naar een andere provider. Ik schrijf dat KPN mij een mail stuurt dat een andere provider een nieuwe aansluiting op mijn huidige adres wil aansluiten. Dat verhaal komt van KPN af, niet van mij.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 13, 2026

Dus je wilt gewoon geen internet meer thuis, ook niet bij een andere provider?

Begrijp ik dat goed ​@Joyca ?

Wat is de naam van die andere  'provider’?

rvk01
Slimmerik
  • April 13, 2026

Dus je wilt gewoon geen internet meer thuis, ook niet bij een andere provider?

Ik begrijp dat er op 22 mei opgezegd is per 1 mei, dat KPN dit bevestigd heeft en het binnen 5 dagen verwerk zou worden. Inmiddels laat KPN niets meer weten.

Vervolgens wordt er waarschijnlijk een nieuwe aansluiting per 1 of 2 mei aangevraagd bij een andere provider die ziet dat er een aansluiting actief is. Dus KPN gaat de klant mailen dat er actie ondernomen moet worden…. maar welke actie? De verbinding van KPN moet gewoon op 1 mei stoppen.

Dit is natuurlijk het probleem dat de nieuwe provider voorbereidingen wil nemen om de aansluiting in orde te maken en ziet dat er nog een aansluiting is. Dan nemen ze contact op met KPN om dit kort te sluiten. Maar KPN had moeten zien dat per 1 mei de aansluiting vrijgegeven zou worden. Dus is er geen reden om dat aan de klant te melden.

De vraag is echter ook of KPN de opzegging nu wel doorgevoerd heeft want ze hebben blijkbaar nog geen bevestiging hiervan gestuurd.