Skip to main content
Beantwoord

Overstapservice (naar Solcon) wordt afgewezen door KPN

• July 2, 2026
  • 10 reacties
  • 57 keer bekeken

Aangezien de graaf ploeg van kpn de grond niet in wil en ik sneller internet wil, probeer ik over te stappen met een overstap service van kpn naar solcon.

en dan krijg ik dit?

Van: <overstapservice@solcon.nl>

De aanvraag voor overstapverzoek SOLV-KPN-S20260702125922-01 is afgewezen door KPN met blocking code 21.
Zie COMP voor meer details.

Beste antwoord door JanD

Beste ​@MikeNL je reactie is een beetje verwarrend, heb je nu wel of geen glasvezel? Als je glasvezel hebt gaan ze inderdaad geen koperlijn opwaarderen, die wordt op termijn uitgefaseerd bij glasvezel.

10 reacties

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • July 2, 2026

Beste ​@MikeNL ben je wel contractvrij, anders gaart het inderdaad niet lukken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 2, 2026

ja zou wel moeten zijn maar het is een rommeltje bij kpn.

ik had 50mb en gratis 100mb website kpn vermelde dat ik 200mb kon krijgen maar de keuze was er niet na veel moeite contact gekregen en degene aan de telefoon hadden ook moeite om het naar 200 te krijgen. Ik zou dat vandaag krijgen maar is niet gelukt omdat het 2 pairs kabel moet zijn en er zit 1 breuk in en de grondtroepen willen niet graven om dat te herstellen, dus het lukt totaal niet.

Vandaar dat ik naar een andere provider en glasvezel ga/wil, maar dan kunnen ze me nu niet een nieuw contract aansmeren, alles blijft bij het oude.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • July 3, 2026

​@MikeNL Je hoeft niet contractvrij te zijn om te overstappen. Indien van toepassing, berekent KPN een afkoopsom voor de restende maanden. Wat hier de blokkade veroorzaakt, is een lopende bestelling (wijziging naar 200Mbs), wat extra werkzaamheden (graven) tot gevolg heeft. Je kan ook niet overstappen indien je een bestelling voor glasvezel plaats. Je moet eerst de bestelling (wijziging) annuleren.

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • July 3, 2026

Beste ​@MikeNL je reactie is een beetje verwarrend, heb je nu wel of geen glasvezel? Als je glasvezel hebt gaan ze inderdaad geen koperlijn opwaarderen, die wordt op termijn uitgefaseerd bij glasvezel.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 3, 2026

​@MikeNL Je hoeft niet contractvrij te zijn om te overstappen. Indien van toepassing, berekent KPN een afkoopsom voor de restende maanden. Wat hier de blokkade veroorzaakt, is een lopende bestelling (wijziging naar 200Mbs), wat extra werkzaamheden (graven) tot gevolg heeft. Je kan ook niet overstappen indien je een bestelling voor glasvezel plaats. Je moet eerst de bestelling (wijziging) annuleren.

ik weet niet of je het begrijpt, er word NIET gegraven om te repareren dus de hele 200mbs gaat NIET door ik sta op de mijnkpn website ook gewoon op 100mbs. Ik had geen contract periode meer dus wat moet ik met een afkoopsom, was gewoon opzegbaar (ik was ooit klant van telfort dus kan je nagaan hoe lang ik al bij kpn zit).

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 3, 2026

Het glasvezel netwerk is niet van kpn maar van delta daar zit geen kpn op, en ik wil naar Solcon (zuster maatschappij van kpn) dus wil daarheen maar als ik niet kan opzeggen zonder afkoopsom dan is dat belachelijk omdat de fout bij de administratie van kpn ligt niet bij mij.

11 jaar geleden heeft kpn hier een project tegengehouden voor glasvezel omdat ze dat wel even zouden aanleggen en er zijn nu nog geen plannen, en ik ben te oud om daar op te wachten want dan ben ik al dood en begraven voordat kpn glasvezel hier is lol

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • July 3, 2026

ik weet niet of je het begrijpt, er word NIET gegraven om te repareren dus de hele 200mbs gaat NIET door ik sta op de mijnkpn website ook gewoon op 100mbs.

Je heb een wijziging naar 200Mbs aangevraagd, dat het nog niet gegraven was, betekent wel KPN het graven in planning heeft. Precies deze planning zit een overstappen in de weg. Je snelheidsverhoging gaat ook eerst in, als eerst fysiek mogelijk is een 200Mbs aan te bieden. De wijziging kan je annuleren, wanneer je een bevestiging van jouw annulering zal krijgen, kan je een overstappen aanvragen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 3, 2026

ik weet niet of je het begrijpt, er word NIET gegraven om te repareren dus de hele 200mbs gaat NIET door ik sta op de mijnkpn website ook gewoon op 100mbs.

Je heb een wijziging naar 200Mbs, dat het nog niet gegraven was, betekent wel dat het graven in planning zit. Precies deze planning zit een overstappen in de weg. Je snelheidsverhoging gaat ook eerst in, als eerst fysiek mogelijk is een 200Mbs aan te bieden. De wijziging kan je annuleren, als je een bevestiging zal krijgen, kan je een overstappen aanvragen.

Nee monteur die de 200mbs zou aansluiten is een halve dag bezig geweest en na de ontdekking van de breuk in het koper (dus geen bonded pair mogelijkheid) vertelde hij mij, er word niet gegraven, koper repareren ze niet meer, glasvezel netwerk van kpn zit ook nog niet eens in planning. Maar waar het omgaat ze kunnen niet leveren dus zou alles bij het oude moeten blijven want het ligt niet aan mijn kant. Vandaar dat ik weg wil en naar Delta glasvezel netwerk (naar zuster bedrijf provider Solcon).

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • July 3, 2026

Inderdaad wat ​@TDN schrijft ​@MikeNL , KPN kan maar 1 taak tegelijk per klant afwerken.

Eerst moet de ene aanvraag afgewerkt zijn voordat de andere opgepakt kan worden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 3, 2026

Geen idee we gaan vandaag maar weer aan de telefoon hangen