Skip to main content
Vraag

Overstapservice was niet mogelijk door nog lopend contract, moet nu 3 maanden wachten

• July 13, 2026
  • 1 reactie
  • 22 keer bekeken

Goedemiddag,

vorige week heb ik tijdens de actie met de gratis tv een abonnement afgesloten en hierbij gekozen voor de overstapservice niet wetende dat dit voor veel gedoe ging zorgen. 

Na een tijdje kreeg ik een mail dat er nog een contract liep bij de vorige provider waar ik niks vanaf wist aangezien dit van de vorige bewoner was. Hierna heb ik meteen contact opgenomen met de vorige bewoner om te vragen hoe dit kon. Dit duurde allemaal even voordat het geregeld was, en helaas te laat. Want toen kreeg ik een mail dat de overstap niet gelukt was maar dat kpn het over 3(!) maanden opnieuw probeert en dat het abonnement en de bijbehorende acties hetzelfde blijven. Omdat dit alles buiten mijn bereik lag heb ik meteen kpn gebeld met de vraag of hierin iets te regelen viel.

helaas was het eerst al moeilijk om mijn afgesproken abonnement terug te vinden maar na wat te checken is dit gelukt maar kreeg ik te horen dat het pas over drie maanden opnieuw wordt gecheckt of ik moet een nieuw abonnement aanvragen maar dan zonder de actie met de tv. De persoon aan de telefoon was vriendelijk maar kon hier helaas niks aan veranderen. 

hierna heb ik gezocht of ik ergens anders contact kon krijgen met kpn en kwam ik hierop uit. 

Mijn vraag is of het mogelijk is om het afgesloten abonnement met actie toch eerder van start te laten gaan ipv 3 maanden te moeten wachten. Dit omdat wij zelf helaas niet wisten dat er nog een internetcontract liep en wij hier niet zo bij konden..

Hierin hoop ik op begrip. Alvast bedankt!

1 reactie

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 13, 2026

Hallo ​@Overstap formulier ,

Ik zou gewoon de komende drie maanden afwachten. Want over drie maanden zijn er ongetwijfeld ook weer actie’s voor nieuwe klanten. Soms met een TV, soms een Playstation en soms weer andere cadeaus.