Skip to main content
Vraag

Past mijn abonnement nog bij mijn wensen?

• August 22, 2026
  • 3 reacties
  • 65 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Ik heb een vraag over mijn overzicht. Voor ik de klanten service kan bellen, wil ik eerst weten wat het betekent, waar ik om kan vragen en kan ik wellicht met jullie tips een beter telefoon gesprek voeren. 

(even voor de volledigheid: de €5 extra voor amazon begrijp ik, evenals de 'gratis' producten) 

Ik heb een Sony tv van 15 jaar oud. Als ik daarop bv youtube wil kijken is dat eigenlijk onmogelijk zo traag als dat dat gaat. Met een chrome cast Kan ik al enigszins iets meer. 

Ik kijk vooral youtube op mijn Android, dus via mijn mobiel abonnement, dit naar mijn tv streamen lukt eigenlijk niet. 

Verder kijk ik af en toe tv, maar vooral Rtl lounge. 

Oja en ik heb vanaf het begin af aan glasvezel. 

Nu mijn vragen:

Ik heb nog een ouderwets hussel contract. 100mb/s, wat vermeerderd wordt naar 1 gbit. 

Dit kost bijna €60. Maar is dit nu internet of tv? Dan betaal ik ook nog voor sowieso 1 modem/tv ontvanger + 1 extra ontvanger. 

Dit komt dus neer op ongeveer €80 alleen tv kijken... Is dat niet erg veel? 

Kan ik het beste vragen om verlaging van kosten? Heb ik een smart tv nodig om nut te hebben van deze constructie? Moet ik een laptop aanschaffen en met kabel aansluiten om gebruik te maken van mijn glasvezel snelheid 100mbit of (tot) 1Gbit?

Alle tips en/uitleg zijn welkom. Alvast bedankt. 

3 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 22, 2026

Met de nieuwste propositie kom je met 1 Gbps op € 52,50. Maar heb je dat nodig met mobiel, laptop en 2 tv ontvangers. Niet echt. 200 Mbps is dan echt voldoende. Dan is het € 45.

TV+ met basis ontvanger € 17,75 en een extra ontvanger € 6 = € 24,75. Dat betaal je nu overigens ook voor tv met extra ontvanger. 

Hier het overzicht. 

Naar de nieuwe propositie via deze link.

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • August 22, 2026

Persoonlijk zou ik deze link proberen:

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Met dank aan ​@Noordzee 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 22, 2026

Ah, copy paste foutje. Oeps 🤗! ​@Dicksooo .