Skip to main content
Vraag

Philips tv welkomstcadeau van 2 jaar geleden is net buiten garantie stuk gegaan

• March 27, 2026
  • 6 reacties
  • 90 keer bekeken

Wij hebben 2 jaar geleden een 'gratis' Philips TV ontvangen bij een abonnement.  Deze TV is na een software update stuk gegaan. Uiteraard net 1 maand ná het verlopen van de garantie. Nu hebben we volgens mij nog altijd recht op wettelijke garantie volgens de UNETO tabel (vergoeding van de restwaarde).

Maar je raad het al. Philips zegt, ga naar de 'leverancier'. KPN zegt, wij zijn niet de leverancier, dat is TP Vision (onderdeel van Philips).

Bij wie moet ik nu zijn?

6 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 27, 2026

Hallo ​@RK1977 ,

KPN geeft aan dat je bij de fabrikant moet zijn. 

Mijn cadeau is kapot gegaan, hoe zit het met de garantie? 

Bij ontvangst van je welkomstcadeau krijg je een garantiebewijs in de doos van het welkomstcadeau. Neem binnen de garantietermijn contact op met de fabrikant als er problemen zijn met het welkomstcadeau. In de brief zie je wie de fabrikant is en hoe je ze bereikt.

bron: 

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • March 27, 2026

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/garantie

Het kan wel zijn dat KPN niet de leverancier is, maar ze zijn wel de verkoper:

Bij de acties met een gratis tv (zoals Samsung of Philips) van KPN is de verkoper

KPN zelf, wanneer het abonnement wordt afgesloten via de officiële website van KPN of via hun klantenservice.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • March 27, 2026

Die gratis cadeautjes die KPN levert zijn sowieso aan de dubieuze kant, ze besteden alles uit aan een partij sidekix die nauwelijks bekend is en ik vraag mij af überhaupt of die wel een boodschap hebben aan garantie. Het is immers een dozenschuiver en daar houdt het wel op. 

Zou gewoon proberen dit daar te claimen bij die sidekix of KPN en je te beroepen op de wettelijke garantie. Je hebt immers indirect gewoon voor de tv betaald, en het kan niet zo zijn dat zoiets na 2 jaar gewoon stopt met werken.  Je moet inderdaad niet bij Philips zijn, het is namelijk TP-Vision die de Philips brand gebruikt op hun TV's. Philips maakt helemaal niks meer behalve ziekenhuisapparatuur.  Nu ken ik TP-Vision een beetje, echt een ontzettend slecht bedrijf als het op service en garantie aan komt. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 28, 2026

Reactie vanuit Philips:

"We hebben het even nagevraagd en het klopt inderdaad dat er geen process is via KPN betreft het aanvragen van de restwaarde. Dat is helaas alleen het geval als de TV is aangeschaft bij een daadwerkelijk winkel/verkoper. Onze excuses daarvoor.

Dan blijft er helaas alleen als optie over om de TV te laten repareren bij het reparatie centrum en daar zal dan een coulance op berekend worden.

Aangezien het apparaat buiten de garantieperiode valt, kunt u het rechtstreeks aanmelden bij onze servicepartner GXO Repair. Zij kunnen, tegen onderzoekskosten, een offerte opstellen voor de eventuele reparatie van uw apparaat."

"Dat is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen." Aldus.. mr. Frank Visser.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 28, 2026

Beste ​@RK1977 dan lijkt de TV dus niet fysiek stuk te zijn, maar softwarematig in de knoop te zitten.

Bij firmwareupdates van dat soort apparaten is het altijd heel belangrijk dat die update door niets onderbroken wordt.

Hoe vond die update plaats, via de TV zelf of was de firmware eerst op een USB-stick gezet en daarna door de tv opgepakt.

Indien het laatste wel de goede firmware voor de goede tv?

Lukt een volledige fabrieks-reset ook niet?

Voor GXO Repair lijkt het me een peuleschil om de software weer op de rit te krijgen.

Succes.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • March 28, 2026

Reactie vanuit Philips:

Aangezien het apparaat buiten de garantieperiode valt, kunt u het rechtstreeks aanmelden bij onze servicepartner GXO Repair. Zij kunnen, tegen onderzoekskosten, een offerte opstellen voor de eventuele reparatie van uw apparaat."

Maar eigenlijk zeggen ze dus gewoon, hier betaal je min 50 euro voor, dan krijg je een offerte met de waarde van een nieuw toestel en wordt die gewisseld. Eigenlijk koop je dan indirect zelf een nieuwe TV. Ik vraag mij af wat de restwaarde van die tv nog is, laat je hierover goed informeren voordat je zomaar akkoord geeft. 

Klein advies, je moet een philips tv nooit en te nimmer updaten. TP-Vision is een extreme held om softwarebricks uit te brengen die de tv's onbruikbaar maken. Dit verhaal al vele malen gehoord.