Skip to main content

Post voor oude bewoner, KPN weigert gegevens uit systeem te halen

• May 21, 2026
  • 13 reacties
  • 133 keer bekeken

Ik woon al 2 jaar op dit adres , Ik krijg nog steeds post van de oude bewoner , gebeld met de klantenservice , maar deze weiger de gegevens te corrigeren.

Ik ben er zo boos over dat ik zelf overweeg weg te gaan bij kpn.

13 reacties

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 21, 2026

Terugsturen per post, reden van weigering: geadresseerde vertrokken. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 21, 2026

dat doe ik al 2 jaar en nog krijg ik post van de oude bewoners

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 21, 2026

Toch blijven doen. Het is de enige juiste weg door het retouradres te gebruiken. KPN heeft een afdeling onbestelbare post. 

rvk01
Slimmerik
  • May 21, 2026

Kan misschien wel helpen als een moderator een intern seintje kan geven want 2 jaar is wel een lange tijd en dus die afdeling gewoon weigert het adres te verwijderen…

Overigens... na 2 jaar moeten ze die gegevens sowieso verwijderen, toch? Anders komt op een gegeven moment ook de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) om de hoek kijken.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • May 21, 2026

Toch blijven doen. Het is de enige juiste weg door het retouradres te gebruiken. KPN heeft een afdeling onbestelbare post. 

Zou bij mij na een half jaar de vuilbak in gaan, ben gekke Henkie niet die blijft terugsturen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 21, 2026

Is er niet een manier om KPN aansprakelijk te stellen wegens lastering of terreur hiervan ?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 21, 2026

driemaster schreef:

die zitten daar zeker allemaal te slapen😴 , ze doen er helemaal niets aan. Of die afdeling is opgeheven ??😀

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • May 21, 2026

Is er niet een manier om KPN aansprakelijk te stellen wegens lastering of terreur hiervan ?

Nope, de oude klant moet zijn gegevens verwijderen, KPN mag met u geen zaken doen hierover wegens de AVG. Je kan wel een klacht indienen bij KPN, dan pakt een andere afdeling het op dan de gewone afdeling. Misschien willen hun een adres onderzoek doen.

Door beleefd en hoffelijk te blijven, bereik je vaak veel meer ipv termen als terreur te gebruiken.
Hierbij het speciale klachtformulier: linkje

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15

Kan misschien wel helpen als een moderator een intern seintje kan geven want 2 jaar is wel een lange tijd en dus die afdeling gewoon weigert het adres te verwijderen…

Overigens... na 2 jaar moeten ze die gegevens sowieso verwijderen, toch? Anders komt op een gegeven moment ook de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) om de hoek kijken.

Of niet, wat als het enkel om een mobiel of digitenne abonnement gaat waar gewoon actief voor wordt betaald? Dan heeft het AP er niks mee te maken want de klant heeft geen verhuizing doorgegeven en dus moet KPN er vanuit gaan dat hij of zij daar nog woont. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 22, 2026

Of niet, wat als het enkel om een mobiel of digitenne abonnement gaat waar gewoon actief voor wordt betaald?

Of de oude bewoner heeft een factuur niet betaald en zijn verhuizing niet doorgegeven, dan zijn de gegevens ook zonder actieve abonnement tot eeuwigheid bewaard.

Dan heeft het AP er niks mee te maken want de klant heeft geen verhuizing doorgegeven en dus moet KPN er vanuit gaan dat hij of zij daar nog woont. 

AP heeft wel mee te maken maar is een papiertijger en legt al vast dat bedrijven mogen zelfs bepalen hoe lang ze gegevens bewaren. Ik heb nog geen bericht gelezen dat een boete voor deze overtreding gegeven was.

In de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) staat geen concrete bewaartermijn voor persoonsgegevens. Organisaties bepalen zelf hoe lang zij persoonsgegevens bewaren.

In de privacy statement van KPN staat geen concrete bewaartermijn 

Bewaartermijn

Alle persoonsgegevens die door KPN Corporate Market BV zijn/worden verwerkt worden niet langer bewaard dan nodig is voor het doel waarvoor de persoonsgegevens verwerkt worden.

Overigens mogen bedrijven oude klanten benaderen voor reclamedoelen indien ze niet actief deze verwerkingsdoelen tegenspreken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 23, 2026
  • bnh

• Superuser
  • 3826 reacties
  • 1 dag geleden

Swrecords schreef:

Nope, de oude klant moet zijn gegevens verwijderen, KPN mag met u geen zaken doen hierover wegens de AVG. Je kan wel een klacht indienen bij KPN, dan pakt een andere afdeling het op dan de gewone afdeling. Misschien willen hun een adres onderzoek doen.

Door beleefd en hoffelijk te blijven, bereik je vaak veel meer ipv termen als terreur te gebruiken.
Hierbij het speciale klachtformulier: linkje

het linkje werkt niet, daarnaast heeft het geen zin om een klacht in te dienen dat is al lang gebeurt. Lost nog steeds niets op, terug sturen heeft ook geen zin, ze blijven mij lasteren

• May 23, 2026

Ach 2 jaar is niks hier al bijna 6 jaar nota bene van een bank. Wij doen nu wat al eerder is geschreven gewoon bij het oude papier. Wij hebben er verder geen last van. Zolang er maar geen deurwaarders voor oude bewoners komen.

Dat is veel lastiger om vanaf te komen of zelfs klant worden ergens op het adres waar een wanbetaler woonde.

rvk01
Slimmerik
  • May 23, 2026

Heb je ook al contact opgenomen met de Privacy Officer bij KPN? Adres en E-mail zou in de privacy statement moeten staan (meestal helemaal onderin). Want op een gegeven moment is dit ook een schending van de privacy van de oorspronkelijke geadresseerde. En anders een melding naar de AP.