Skip to main content
Beantwoord

Recommerce bevestigt extra inruilbonus maar niet

• December 2, 2025
  • 4 reacties
  • 30 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb op zondag 2 november mijn nieuwe iphone besteld en dat was ook de laatste dag dat je nog gebruik kon maken van de 100 euro extra inruilbonus. Omdat de levering van de iphone vertraagd zou zijn stuurde ik een mailtje naar Recommerce om te vragen of het verzendlabel dan nog geldig zou zijn en hoe het zat met de extra bonus.

Prompt zeiden ze dat ik geen recht zou hebben op de extra bonus omdat  'Volgens de informatie in uw bestand is de bonus niet goed gekozen."

Alsof je dat moest aanvinken. 

Ik ben nu al sinds 2 november bezig van hun bevestigd te krijgen dat ik die bonus daadwerkelijk ga ontvangen. Ook al zei KPN klantenservice meteen dat ik gewoon recht had hierop.

Laatse bericht van Recommerce was dat ze het bij 'kpn gingen escaleren'. Dat was 8 dagen geledend.

Aan het tempo van hun klantenservice te zien, en alle negatieve berichten hier op het forum, vraag ik me af of het wel verstandig is om mijn oude iphone naar dit stelletje boeven op te sturen.

KPN, waarom is deze service zo slecht en krijg ik niet gewoon zwart op wit dat ik recht heb op die extra inruilbonus?

Beste antwoord door Denise van KPN

Hallo ​@itMarijke, welkom op de KPN Community! Leuk dat je voor KPN gekozen hebt. 💚

Fijn, zo'n inruilactie waarbij je extra inruilbonus krijgt. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je graag duidelijk wilt hebben of je inderdaad recht hebt op deze inruilbonus. Ik heb de actie even voor je opgezocht en zie dat de actie was dat je € 100,- extra inruilwaarde kreeg op jouw toestel bij aanschaf van een iPhone 17. Op basis van de informatie die ik nu heb, zou jij dus aan de voorwaarden moeten voldoen. Maar het is aan Recommerce om dit te controleren. En dit gebeurt pas als zij het toestel hebben ontvangen.

Recommerce begrijpt ook dat jij niet zonder toestel wilt komen te zitten. Daarom geldt bij de nieuwe iPhone 17 momenteel dat je 14 dagen hebt om jouw oude toestel hebt ontvangen zodra je jouw nieuwe toestel hebt ontvangen. Heb je jouw nieuwe toestel inmiddels mogen ontvangen? Stuur het oude toestel dan zo snel mogelijk op. Des te eerder heb jij de inruilwaarde en bonus op jouw rekening staan. Hopelijk nog op tijd voor de feestdagen. 

4 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 3, 2025

Hallo ​@itMarijke, welkom op de KPN Community! Leuk dat je voor KPN gekozen hebt. 💚

Fijn, zo'n inruilactie waarbij je extra inruilbonus krijgt. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je graag duidelijk wilt hebben of je inderdaad recht hebt op deze inruilbonus. Ik heb de actie even voor je opgezocht en zie dat de actie was dat je € 100,- extra inruilwaarde kreeg op jouw toestel bij aanschaf van een iPhone 17. Op basis van de informatie die ik nu heb, zou jij dus aan de voorwaarden moeten voldoen. Maar het is aan Recommerce om dit te controleren. En dit gebeurt pas als zij het toestel hebben ontvangen.

Recommerce begrijpt ook dat jij niet zonder toestel wilt komen te zitten. Daarom geldt bij de nieuwe iPhone 17 momenteel dat je 14 dagen hebt om jouw oude toestel hebt ontvangen zodra je jouw nieuwe toestel hebt ontvangen. Heb je jouw nieuwe toestel inmiddels mogen ontvangen? Stuur het oude toestel dan zo snel mogelijk op. Des te eerder heb jij de inruilwaarde en bonus op jouw rekening staan. Hopelijk nog op tijd voor de feestdagen. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 11, 2025

Ik heb mijn telefoon inmiddels opgestuurd en kreeg deze bevestiging, maar er staat niets in over de bonus van 100 euro. Is dit normaal?

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik heb even gekeken wat er in het mailtje stond dat ik van Recommerce ontvang toen ik mijn oude telefoon had ingeleverd. Daar stond inderdaad ook alleen het bedrag voor het toestel zelf. De extra inruilwaarde wordt apart uitbetaald, na het verlopen van het zichttermijn van 14 dagen. Soms moet er nog wat gecontroleerd worden voor je de extra inruilwaarde krijgt. In dat geval kan het tot 28 kalenderdagen duren voor je dit op jouw rekening hebt. Je kunt de status van jouw aanvraag in ieder geval controleren via de knop Aanvraagstatus. Deze vind je in de eerste bevestigingsmail van Recommerce.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 12, 2025

Hoi, in mijn eerste mail staat geen knop Aanvraagstatus.

Ik ging ook even op de site kijken, en als dit (deels?) het proces is voor KNP-klanten; https://support-tradein-recommerce.zendesk.com/hc/nl/articles/8477428336156-Welke-stappen-moet-ik-doorlopen-om-mijn-bonus-te-ontvangen-na-mijn-trade-in-registratie

Ik heb nooit een mail gehad waarin ik werd gevraagd nog iets apart te registreren of te uploaden...