Skip to main content
Beantwoord

Recommerce bevestigt extra inruilbonus maar niet

• December 2, 2025
  • 17 reacties
  • 187 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb op zondag 2 november mijn nieuwe iphone besteld en dat was ook de laatste dag dat je nog gebruik kon maken van de 100 euro extra inruilbonus. Omdat de levering van de iphone vertraagd zou zijn stuurde ik een mailtje naar Recommerce om te vragen of het verzendlabel dan nog geldig zou zijn en hoe het zat met de extra bonus.

Prompt zeiden ze dat ik geen recht zou hebben op de extra bonus omdat  'Volgens de informatie in uw bestand is de bonus niet goed gekozen."

Alsof je dat moest aanvinken. 

Ik ben nu al sinds 2 november bezig van hun bevestigd te krijgen dat ik die bonus daadwerkelijk ga ontvangen. Ook al zei KPN klantenservice meteen dat ik gewoon recht had hierop.

Laatse bericht van Recommerce was dat ze het bij 'kpn gingen escaleren'. Dat was 8 dagen geledend.

Aan het tempo van hun klantenservice te zien, en alle negatieve berichten hier op het forum, vraag ik me af of het wel verstandig is om mijn oude iphone naar dit stelletje boeven op te sturen.

KPN, waarom is deze service zo slecht en krijg ik niet gewoon zwart op wit dat ik recht heb op die extra inruilbonus?

Beste antwoord door Denise van KPN

Hallo ​@itMarijke, welkom op de KPN Community! Leuk dat je voor KPN gekozen hebt. 💚

Fijn, zo'n inruilactie waarbij je extra inruilbonus krijgt. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je graag duidelijk wilt hebben of je inderdaad recht hebt op deze inruilbonus. Ik heb de actie even voor je opgezocht en zie dat de actie was dat je € 100,- extra inruilwaarde kreeg op jouw toestel bij aanschaf van een iPhone 17. Op basis van de informatie die ik nu heb, zou jij dus aan de voorwaarden moeten voldoen. Maar het is aan Recommerce om dit te controleren. En dit gebeurt pas als zij het toestel hebben ontvangen.

Recommerce begrijpt ook dat jij niet zonder toestel wilt komen te zitten. Daarom geldt bij de nieuwe iPhone 17 momenteel dat je 14 dagen hebt om jouw oude toestel hebt ontvangen zodra je jouw nieuwe toestel hebt ontvangen. Heb je jouw nieuwe toestel inmiddels mogen ontvangen? Stuur het oude toestel dan zo snel mogelijk op. Des te eerder heb jij de inruilwaarde en bonus op jouw rekening staan. Hopelijk nog op tijd voor de feestdagen. 

17 reacties

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • December 3, 2025

Hallo ​@itMarijke, welkom op de KPN Community! Leuk dat je voor KPN gekozen hebt. 💚

Fijn, zo'n inruilactie waarbij je extra inruilbonus krijgt. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je graag duidelijk wilt hebben of je inderdaad recht hebt op deze inruilbonus. Ik heb de actie even voor je opgezocht en zie dat de actie was dat je € 100,- extra inruilwaarde kreeg op jouw toestel bij aanschaf van een iPhone 17. Op basis van de informatie die ik nu heb, zou jij dus aan de voorwaarden moeten voldoen. Maar het is aan Recommerce om dit te controleren. En dit gebeurt pas als zij het toestel hebben ontvangen.

Recommerce begrijpt ook dat jij niet zonder toestel wilt komen te zitten. Daarom geldt bij de nieuwe iPhone 17 momenteel dat je 14 dagen hebt om jouw oude toestel hebt ontvangen zodra je jouw nieuwe toestel hebt ontvangen. Heb je jouw nieuwe toestel inmiddels mogen ontvangen? Stuur het oude toestel dan zo snel mogelijk op. Des te eerder heb jij de inruilwaarde en bonus op jouw rekening staan. Hopelijk nog op tijd voor de feestdagen. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 11, 2025

Ik heb mijn telefoon inmiddels opgestuurd en kreeg deze bevestiging, maar er staat niets in over de bonus van 100 euro. Is dit normaal?

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Ik heb even gekeken wat er in het mailtje stond dat ik van Recommerce ontvang toen ik mijn oude telefoon had ingeleverd. Daar stond inderdaad ook alleen het bedrag voor het toestel zelf. De extra inruilwaarde wordt apart uitbetaald, na het verlopen van het zichttermijn van 14 dagen. Soms moet er nog wat gecontroleerd worden voor je de extra inruilwaarde krijgt. In dat geval kan het tot 28 kalenderdagen duren voor je dit op jouw rekening hebt. Je kunt de status van jouw aanvraag in ieder geval controleren via de knop Aanvraagstatus. Deze vind je in de eerste bevestigingsmail van Recommerce.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 12, 2025

Hoi, in mijn eerste mail staat geen knop Aanvraagstatus.

Ik ging ook even op de site kijken, en als dit (deels?) het proces is voor KNP-klanten; https://support-tradein-recommerce.zendesk.com/hc/nl/articles/8477428336156-Welke-stappen-moet-ik-doorlopen-om-mijn-bonus-te-ontvangen-na-mijn-trade-in-registratie

Ik heb nooit een mail gehad waarin ik werd gevraagd nog iets apart te registreren of te uploaden...

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Als je verder geen instructies hebt gekregen om nog extra informatie aan te leveren, dan hoef je dit vaak niet te doen. Ik wil je vragen het nog even aan te kijken. Als je na 28 kalenderdagen nog geen extra inruilbonus hebt ontvangen, neem dan opnieuw contact met Recommerce op. Als zij je niet kunnen helpen, neem dan contact met ons op via de klantenservice. Dan kunnen wij navraag doen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 7, 2026

Hoi ​@Denise van KPN , op 15 december heb ik van REcommerce de 186 euro ontvangen voor mijn ingewisselde iPhone. De 100 euro extra inruilwaarde heb ik nog steeds niet van KPN ontvangen. Wat gaat er mis?

• January 7, 2026

Heb je een Unlimited abonnement? Anders krijg je die 100 euro niet. Staat/stond in de kleine lettertjes. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 7, 2026

@Marlon92 Nee, ik heb een “ kpn 8 gb en 150 min/sms”. abo voor 2 jaar.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 7, 2026

Dus als dat zo is, is dat wel echt heeeeeel sneaky gedaan. Dat was echt niet duidelijk! Genaaid worden in de kleine lettertjes. Big fail KPN.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 7, 2026

Maar ​@Marlon92, ​@Denise van KPN heeft deze voorwaarde eerder niet genoemd, niemand heeft mij hier iets over gezegd, ik heb nog telefonisch contact gehad, zelfs die medewerker zei dat ik hier. ‘gewoon’ recht op had, dus ik ontvang graag een bewijs dat op de datum dat ik van deze actie gebruik maakte, er deze voorwaarde zou zijn.
Je zou denken dat je dit soort voorwaarden nog ergens. in een mail kan terugvinden, maar dat is niet zo!

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@itMarijke .  Erg spijtig dat al deze verwarring is ontstaan.

Denise heeft zich in haar eerdere reacties gebaseerd op de actievoorwaarden en de informatie die publiek beschikbaar was op dat moment. Zij heeft daarbij geen klant- of abonnementsgegevens van je ingezien en kan dat vanuit de Community ook niet doen. Dat benadrukt ze ook expliciet in haar bericht door aan te geven dat het gaat om wat zij op basis van de actie kan zien, en dat de uiteindelijke controle altijd bij Recommerce ligt zodra het toestel is ontvangen. Dat neemt niet weg dat het voor jou natuurlijk heel verwarrend is als er later een voorwaarde naar voren komt die niet duidelijk is gecommuniceerd, zeker als je daarnaast ook telefonisch anders bent geïnformeerd. Dat begrijp ik goed, en je frustratie is daarin terecht.

De actie betrof inderdaad een extra bonus bij het afsluiten van een Unlimited abonnement. We hebben hier meer vragen over gekregen, maar het stond onder andere in de voorwaarden vermeld tijdens het bestellen, als ook bij het aanvragen van de bonus bij Recommerce. 

De feedback dat dit niet duidelijk genoeg is geweest, hebben we intern meegenomen en bij een volgende actie passen we onze communicatie daarop aan. 

Mocht je hierover toch verder in gesprek willen kun je het beste een een terugbelafspraak plannen. Dan bellen we je per direct of op een moment dat jou uitkomt. De collega kan dit dan verder met jou doornemen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 8, 2026

@Erwin van KPN nou ik voel me extreem genaaid en van kastje naar de muur gestuurd. Zeker twee keer heb ik telefonisch kpn contact gehad en elke keer maar weer, “nee die bonus komt vanzelf”, niemand die dus even keek naar wat doe voorwaarden voor de actie waren. En dit contact was dus al ruim voordat ik de telefoon had opgestuurd, toen ik nog aan het wachten was op de nieuwe iPhone!

Die ik dus überhaupt nooit meegekregen heb.

Die extra bonus was voor mij een doorslaggevende reden om met kpn in zee te gaan en vooral om ook mijn iPhone om te ruilen.

Nu hoor ik dus veel te laat dat ik die niet ga krijgen. En mijn iPhone is allang ingeruild nu, want het zou allemaal goedkomen volgens kpn, dus dat kan ik ooit niet meer ongedaan maken.

Of ik een terugbelafspraak wil?! Nee ik wil een schadevergoeding voor alle tijd en moeite die ik erin gestoken heb, en voor het bedrog en het feit dat ik m'n iPhone kwijt ben door jullie slechte informatie 

Erwin van KPN
Moderator

Ik snap heel goed hoe boos en machteloos dit voor je voelt. Als je meerdere keren contact hebt gehad en telkens te horen krijgt dat het “vanzelf goedkomt”, en later blijkt dat dat niet zo is, dan voelt dat alsof je tegen een muur praat. Zeker omdat je op basis van die informatie keuzes hebt gemaakt die je nu niet meer kunt terugdraaien. Dat gevoel kan ik echt goed plaatsen.

Tegelijk wil ik wel duidelijk zijn over mijn rol hier. Als moderator op de KPN Community kan ik meedenken, uitleg geven en signalen doorzetten, maar ik ben geen klachtenafhandelaar en ik kan geen schadevergoedingen toekennen of dossiers inhoudelijk beoordelen. Zonder te speculeren over de uitkomst kan ik je het advies geven om een klacht in te dienen.  Gezien de geschiedenis snap ik wel dat je hier telefonisch geen zin meer in hebt en gelukkig hebben we ook een online formulier. Als je die invult wordt je binnen een aantal werkdagen teruggebeld door iemand van de klachtenafdeling.

Over de uitkomst doe ik geen uitspraken.  Dat is aan de collega die jouw klacht in behandeling neemt. Uiteraard hoop ik op een nette oplossing voor jou! 

• Nieuwkomer
  • January 26, 2026

Vandaag alweer contact gehad met kpn-klantenservice. Zeer grof afgezeikt door een medewerkster, echt schandalig gedrag. Mijn inruilbonus (zie bijlagen) is niet uitgekeerd door Recommerce. Hen reeds 2 maal een mail gestuurd (incl. Bijlagen van bijgaande foto’s), maar Recommerce reageert helemaal niet. Medewerkster kpn-klantenservice gaf aan dat ik maar mijn rechtsbijstand moest inschakelen nadat mij door een andere kpn-medewerkster op 16-01-2026 is toegezegd dat de inruilbonus binnen een paar dagen overgemaakt zou worden. Echt schandalige behandeling door KPN en Recommerce inzake het niet nakomen van contract-voorwaarden. Graag hoor ik spoedig van u.

DIT IS KPN MET ZIJN KLANTEN OMGAAT!

en ja ik heb een kpn unlimited abonnement.

• Helper
  • January 28, 2026

Mijn wettelijke zichttermijn van 14 dagen is vorige week verlopen en verwacht ik zoals in de mail die ik van Recommerce hebt ontvangen mijn extra inruilbonus.

Tot op heden nog niets ontvangen en zelfs geen reactie. Heb al meer dan een uur contact gehad met klantenservice KPN en er gebeurd niets ook niet vanuit Recommerce. Steeds wordt aan mij gevraagd of in de mail van Recommerce een knop aanvraagstatus staat, wat niet het geval is.

Het kan toch niet zijn dat ik als klant achter mijn centen aan moet. Als Recommerce zijn werkt niet doet moet KPN naar hun bellen en mij de extra inruilbonus uitbetalen.

Ben er helemaal klaar mee en ga alle incasso’s van KPN terugboeken, net zolang totdat ik mijn extra inruilbonus van €150 heb ontvangen.

• Helper
  • January 28, 2026

Vandaag alweer contact gehad met kpn-klantenservice. Zeer grof afgezeikt door een medewerkster, echt schandalig gedrag. Mijn inruilbonus (zie bijlagen) is niet uitgekeerd door Recommerce. Hen reeds 2 maal een mail gestuurd (incl. Bijlagen van bijgaande foto’s), maar Recommerce reageert helemaal niet. Medewerkster kpn-klantenservice gaf aan dat ik maar mijn rechtsbijstand moest inschakelen nadat mij door een andere kpn-medewerkster op 16-01-2026 is toegezegd dat de inruilbonus binnen een paar dagen overgemaakt zou worden. Echt schandalige behandeling door KPN en Recommerce inzake het niet nakomen van contract-voorwaarden. Graag hoor ik spoedig van u.

DIT IS KPN MET ZIJN KLANTEN OMGAAT!

en ja ik heb een kpn unlimited abonnement.

Rechtsbijstand inschakelen? Ze zijn gek bij KPN, zij maken toch reclame voor extra inruilbonus, dan is het toch niet aan ons om er achteraan te gaan. Eerst zorgen dat klant zijn extra inruilbonus krijgt na de wettelijke zichttermijn, discussies dat Recommerce zijn werk niet doet is niet aan ons.

• Helper
  • January 30, 2026

Mijn wettelijke zichttermijn van 14 dagen is vorige week verlopen en verwacht ik zoals in de mail die ik van Recommerce hebt ontvangen mijn extra inruilbonus.

Tot op heden nog niets ontvangen en zelfs geen reactie. Heb al meer dan een uur contact gehad met klantenservice KPN en er gebeurd niets ook niet vanuit Recommerce. Steeds wordt aan mij gevraagd of in de mail van Recommerce een knop aanvraagstatus staat, wat niet het geval is.

Het kan toch niet zijn dat ik als klant achter mijn centen aan moet. Als Recommerce zijn werkt niet doet moet KPN naar hun bellen en mij de extra inruilbonus uitbetalen.

Ben er helemaal klaar mee en ga alle incasso’s van KPN terugboeken, net zolang totdat ik mijn extra inruilbonus van €150 heb ontvangen.

Eindelijk de extra inruilbonus binnen 😁