Skip to main content
Beantwoord

Sinds 2022 brengt KPN mij een abonnement in rekening op een adres waar ik sinds 2019 niet meer woon

• August 6, 2025
  • 11 reacties
  • 205 keer bekeken

Op 25 juli ben ik erachter gekomen dat er sinds 3 januari 2022 een tv-internet geactiveerd is op een adres waar ik tot december 2019 heb gewoond.

Aangezien ik bij kpn meerdere contracten heb lopen is het mij nooit opgevallen.

Maar het bedrag van €50,20 herkende ik niet aangezien de andere tv-internet contracten duurder waren en al recent waren betaald.
Toen ik mijn kpn ben gaan kijken zag ik dat het klantnummer niet overeen kwam met mij lopende contracten. 
Nadat ik contact heb opgenomen met de klantenservice werd er verteld dat er op 3 januari 2022 weer een contract was geactiveerd op een adres waar ik 5,5 jaar geleden een gewoond heb.

Ik heb daar nooit om gevraagd nog toestemming voor gegeven.
Totaal zijn er 42 of 43 maanden bedragen van mij rekening afgeschreven.

De klachtenafdeling kwam met een voorstel om mij 6 maanden te vergoeden en dat het daarmee klaar was. Ik ben daar niet mee akkoord gegaan.

Ik geloof ook niet dat als het andersom was geweest dat kpn akkoord zou gaan als ik 42 maanden niet had betaald en dan zou ik zeggen ik wil 6 maanden betalen aan u betalen.

Na weer contact te hebben gehad met de klantenservice is de persoon aan de telefoon er verder in gedoken. En bleek dat contract via een mail adres van kpn te lopen en stond er een ander telefoon nummer bij vermeld. 

Ik heb ook meerder malen gevraagd om door verbonden te worden met een leidinggevende of iemand die een hogere functie bestuurd maar dat was niet mogelijk. Ook het fraude en/of security team was niet mogelijk. Er werd verteld dat er een melding gemaakt zou worden dat ik binnen 3 dagen terug gebeld zou worden maar er is nooit terug gebeld.

Beste antwoord door Alex van KPN

Er is inmiddels contact geweest en het is nu allemaal opgelost. In ieder geval bedankt voor uw medewerking.

Blij om dit te lezen, graag gedaan uiteraard. Voor andere lezers die hierover in contact met ons willen komen: Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. Je kunt ons ook bereiken via X of Facebook.

11 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • August 6, 2025

Vervelende situatie, maar op dit forum ga je helaas weinig bereiken. Dit is een plek waar klanten elkaar helpen bij problemen, en jouw probleem moet echt met KPN zelf besproken worden.

Mijn enige advies is om het nogmaals te proberen via het klachtenformulier. Ik heb hier echter nog nooit gelezen dat er meer dan zes maanden wordt aangeboden. Voor dit soort gevallen, als je zeker weet dat je niets hebt afgesloten en juridisch kunt aantonen dat jij dat niet was en daar nooit heeft gewoond op het moment van het contract, is een advocaat vaak de beste oplossing als je de strijd wilt aangaan.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 6, 2025

Beste ​@Peter Nijmegen Als KPN al iets vergoedt, zal het inderdaad nooit meer dan 6 maanden zijn, zeker niet als je pas na een paar jaar er achter komt dat er iets niet klopt.

Gewoon maandelijks je (automatische) afschrijvingen goed controleren en bij een fout meteen aan de bel trekken en niet pas na een paar jaar.

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • August 6, 2025

Verjaring rechtsvordering uit onverschuldigde betaling

Een rechtsvordering uit onverschuldigde betaling verjaart door verloop van vijf jaren na de aanvang van de dag, volgende op die waarop de schuldeiser zowel met het bestaan van zijn vordering als met de persoon van de ontvanger is bekend geworden en in ieder geval twintig jaren nadat de vordering is ontstaan.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • August 6, 2025

@Peter Nijmegen Ga naar een politie bureau en maak een aangifte tegen KPN wegens fraudeur. Vorder (automatische incasso's terug boeken) via jouw bank de laatste 13 maanden abonnement kosten terug (meer laat een bank niet toe).

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • August 11, 2025

Hi ​@Peter Nijmegen, allereerst welkom hier. 

Ik haak hier ook in omdat ik erg benieuwd ben hoe dit is gegaan. Wij activeren niet zomaar 3 jaar later een abonnent op een adres waar je niet meer woont. Dan moet er een aanvraag gedaan zijn en zonder je gegevens is dit niet mogelijk. Stond dat abonnement wel op jouw naam, of werd het alleen afgeschreven van je rekening? Ook belangrijk, heb je een klacht ingediend via het genoemde klachtenformulier door bnh? Waarvoor dank bnh. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 11, 2025

Hi ​@Peter Nijmegen, allereerst welkom hier. 

Ik haak hier ook in omdat ik erg benieuwd ben hoe dit is gegaan. Wij activeren niet zomaar 3 jaar later een abonnent op een adres waar je niet meer woont. Dan moet er een aanvraag gedaan zijn en zonder je gegevens is dit niet mogelijk. Stond dat abonnement wel op jouw naam, of werd het alleen afgeschreven van je rekening? Ook belangrijk, heb je een klacht ingediend via het genoemde klachtenformulier door bnh? Waarvoor dank bnh. 

Het is zonder dat ik erom gevraagd heb, zonder medeweten en zonder enige instemming aangesloten.

Dat adres woonde ik toen al ruim 2 jaar niet meer, toen het weer geactiveerd werd.

Ik heb meerdere klachten ingediend en ben 1 maal terug gebeld met de mededeling dat kpn 6 maanden willen vergoeden, terwijl er ruim 40 maanden lang geld is afgeschreven. Ik ben daar niet mee akkoord gegaan. En heb wederom contact opgenomen met de klantenservice.

De laatste kpn medewerker die ik gesproken heb heeft kunnen achterhalen dat het contract geactiveerd is met een mail adres van noreply@kpn en met een telefoon nummer dat niet gelijk was aan mij telefoon nummer. Daarna heeft hij de klacht opnieuw voorgelegd met zijn bevindingen. En heeft hij mede gedeeld dat er zsm weer contact met mij opgenomen zou worden.

Maar tot heden heb ik niets meer van kpn vernomen, nog van het fraude / security team die terug zouden bellen en nog door het klachten team, nu de klacht duidelijker geformuleerd was dan de eerste keer.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • August 11, 2025

Duidelijk. Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik ook kijken wat hier is gedaan. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 14, 2025

Beste Alex van KPN, ik had u een privé bericht gestuurd. 
mvg Peter 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • August 18, 2025

Ik zie het nu. Je hebt gelijk als je aangeeft dat je gegevens gekoppeld zijn aan je KPN ID in Mijn KPN. Wij magen dit echter niet zomaar inzien zonder jouw toestemming. Vandaar mijn verzoek dus om ze in te vullen in je profiel hier. Alleen de moderators kunnen ze zien, andere gebruikers dus niet. 

Ik hoor graag van je als je dit hebt gedaan. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 18, 2025

Er is inmiddels contact geweest en het is nu allemaal opgelost. In ieder geval bedankt voor uw medewerking.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 20, 2025

Blij om dit te lezen, graag gedaan uiteraard. Voor andere lezers die hierover in contact met ons willen komen: Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. Je kunt ons ook bereiken via X of Facebook.