Skip to main content

Ik wil mijn internetsnelheid graag omzetten naar 500mbps. Krijg die optie niet bij aanpassen. Als ik mijn adres bij de postcode checker invul krijg ik die optie wel. Kan iemand hier deze aanpassing voor mij doen?

Verder had ik korting bedongen bij mijn laatste verlenging. Maar die is sinds onze verhuizing eraf. Dat vind ik ook raar. En als die korting niet kan worden geregeld wil ik in ieder geval dat m'n contract direct van vast af gaat. Zodat ik iets nieuws kan bedingen. Want als ik dit had geweten, had ik nooit verlengd. Heb maar paar maanden kunnen genieten van de korting. 

@WilcoSnel Bij wijziging van internetsnelheid komt de korting te vervallen, het is verstandig om niet te veranderen. Maar blijkbaar val de korting ook weg als het adres is gewijzigd, hier is dus fout en je moet klantenservice bellen om dat recht te zetten.

Dan zal het te maken hebben met dat er op het oude adres een hogere snelheid mogelijk was. En daarna zijn we terug geschakeld. Maar dan is het nog steeds raar dat ik vervolgens aan de looptijd word gehouden. Want dat zou dan ook moeten vervallen. 

Die snelheid is alleen beschikbaar bij de recent ingevoerde nieuwe abonnementsvormen en niet voor de al langer bestaande abo's. Je kunt die alleen afsluiten als je contractvrij bent. Daarom zie je 'm wel via de postcodecheck (daarbij worden immers alleen de nieuwe abo's getoond) en niet via verlengen in b.v. MijnKPN.

Zie ook dit topic

Dan zal het te maken hebben met dat er op het oude adres een hogere snelheid mogelijk was. En daarna zijn we terug geschakeld. Maar dan is het nog steeds raar dat ik vervolgens aan de looptijd word gehouden. Want dat zou dan ook moeten vervallen. 

Je hebt het recht op te zeggen als op de nieuwe adres de oude gegarandeerde minimale internetsnelheid niet mogelijk is. Hier zijn voorbeelden uit mijn contract en algemeen voorwaarden van KPN

Internetsnelheid
Wij verwachten de volgende maximale internetsnelheid op uw adres:
Downloadsnelheid: 1 Gbit/s
Uploadsnelheid: 1 Gbit/s
Deze snelheid is een schatting en kan hiervan afwijken. De werkelijke snelheid hangt af van verschillende factoren, zoals het aantal apparaten en het gebruik van wifi.
In de meeste gevallen is de beschikbare internetsnelheid op uw adres 85% van de maximale down- en uploadsnelheid. De minimaal beschikbare snelheid op uw adres is 75% van de hierboven getoonde maximale down- en uploadsnelheid.

13.2 Tussentijds opzeggen

• De overeenkomst kan alleen tussentijds worden opgezegd:
  • Als we iets aan de overeenkomst of aan de tarieven veranderen en u daardoor de overeenkomst kunt opzeggen. Meer daarover leest u hieronder
  • Als we onze verplichtingen niet nakomen en de niet-nakoming zo ernstig is dat het terecht is dat u opzegt
  • Als u een openbare elektronische communicatiedienst, zoals internet of (mobiele) telefonie, afneemt en de daadwerkelijke kwaliteit van de diensten voortdurend afwijkt van wat met u is afgesproken
  • Als u verhuist naar een plaats waar we de dienst of een vergelijkbare dienst niet kunnen leveren
  • Bij overlijden

Opzeggen moet je zelfs doen, dat doet KPN niet automatisch

Ok, kan ik zelf opzeggen via het portaal? Of moet dat ook via de klantenservice? 

Ok, kan ik zelf opzeggen via het portaal? Of moet dat ook via de klantenservice? 

https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen#cm-opzeggen/internet-met-tv-en-of-bellen/

Via klantenservice kan ook, maar dan wordt je aan de lijn gehouden en ontmoedigen met zulke "nee het is niet mogelijk”

Zelfs via het formulier word ik verwezen naar de telefoon. Opzegformulier is pas na 4 weken verwerkt. Wat kansloos weer allemaal. (self)Service van kpn is afgelopen jaren niet veel beter geworden... 

Als jij nu een contract hebt, dan kan je helemaal niet opzeggen. Wat is de einddatum van je contract? Welke datum heb je in de MijnKPN app staan bij Producten > Internet > Abonnement? 

Tot oktober. Maar zoals gezegd is de snelheid gewijzigd na onze verhuizing en vervolgens ook de korting die was bedongen verwijderd. Dus de voorwaarden gelden niet meer en zou dus weer op maandelijks opzegbaar moeten zijn. 

Tot oktober. Maar zoals gezegd is de snelheid gewijzigd na onze verhuizing en vervolgens ook de korting die was bedongen verwijderd. Dus de voorwaarden gelden niet meer en zou dus weer op maandelijks opzegbaar moeten zijn. 

Die korting was natuurlijk maar voor een paar maanden. Of voor een jaar hij een 2 jarig abonnement. KPN geeft bij verlengen bijna nooit de volledige contractperiode korting. Dus dat de korting afliep zal ongeveer samen gevallen zijn met de verhuizing gok ik zo.

Dat de snelheid veranderd is maakt ook niets uit. Daar kan KPN niets aan doen. Je bent zelf verhuist. Niet KPN. 

Dat de snelheid veranderd is maakt ook niets uit. Daar kan KPN niets aan doen. Je bent zelf verhuist. Niet KPN. 

Lees nogmaals de algemene voorwaarden van KPN door, onder opzegging bij verhuizing.

Lees nogmaals de algemene voorwaarden van KPN door, onder opzegging bij verhuizing.

Daar staat iets over "acceptabele snelheid" of zoiets meen ik me te herinneren. Dat is bij KPN al heel snel. 40 of 50 mbit vinden ze waarschijnlijk al acceptabel. 

@WilcoSnel begon dit topic over de wens van 500 mbit. Dan neem ik aan dat er gewoon glasvezel is. Want op koper kan 500 mbit niet.

Maar misschien kan Wilco daar zelf iets over vertellen? Ben je bij de verhuizing over gegaan van glasvezel op je oude adres naar koper op je nieuwe adres? Welke snelheid haal je op je nieuwe adres? 

Daar staat iets over "acceptabele snelheid" of zoiets meen ik me te herinneren. Dat is bij KPN al heel snel. 40 of 50 mbit vinden ze waarschijnlijk al acceptabel. ​

Op mijn post boven staat het geciteerd. Vergelijkbare diensten (snelheid), het maakt niet uit of de drager glasvezel of koper is.

Daar staat iets over "acceptabele snelheid" of zoiets meen ik me te herinneren. Dat is bij KPN al heel snel. 40 of 50 mbit vinden ze waarschijnlijk al acceptabel. ​

Op mijn post boven staat het geciteerd. Vergelijkbare diensten (snelheid), het maakt niet uit of de drager glasvezel of koper is.

Wat je er hier nu tussen gezet hebt, snelheid, dat staat niet in de tekst. 

Ik ben een beetje aan het zoeken geweest. In dit topic schrijft iemand dat de snelheid 80 % lager moet zijn:

Hoi ​@WilcoSnel. Wat betreft het aanpassen van je internetsnelheid: als je via de postcodecheck ziet dat 500 Mbit/s op jouw adres beschikbaar is, maar deze optie niet verschijnt bij het aanpassen via MijnKPN, dan is het goed mogelijk dat er iets administratief nog niet klopt in ons systeem. Hiervoor kan je het beste een terugbelafspraak inplannen met onze klantenservice. Dan zoeken mijn collega's dit verder voor je uit. Tijdens dit gesprek kan je ook aangeven dat de korting na de verhuizing ontbreekt. 

Verder geef je hierboven aan dat het contract nog loopt tot oktober. Zover ik weet kan je tijdens een verhuizing annuleren wanneer je verhuist naar een gebied zonder KPN-netwerk. Mijn collega kan je tijdens het gesprek doorverbinden met de afdeling opzeggingen, hij/zij kan je alles hierover vertellen. 

Reageer