Skip to main content
Beantwoord

Snelheid verhogen zonder dat de abonnementsprijs omhoog gaat

• June 11, 2026
  • 4 reacties
  • 78 keer bekeken

Hi!
Ik heb van mijn abonnement al jaren geleden de propositie aangepast met een nieuw contract zodat ik voor dezelfde prijs van 50 naar 100mbit glasvezel ging. Mijn zus is ook al 6 jaar contractvrij en zit ook nog op 50mbit, dus ik een terugbelverzoek doen. De jongeman vertelt mij alleen dat dit niet kan. Ik kan het huidige contract verlengen en een upgrade doen van 50 naar 100mbit maar al met al betaal ik dan 10 euro meer dan klanten doen met huidige contracten. Hij had het nog even nagevraagd maar zijn systeem zou dit niet kunnen. Klinkt heel raar, want dan is je enige optie dus alleen nog wisselen van provider. Lijkt me gek.

Klopt dit dat dit tegenwoordig ‘niet meer kan’? Of moet ik ergens anders om vragen? Volgens de jongeman zat ik wel bij de juiste afdeling hiervoor. 

Beste antwoord door Noordzee

Klik daarom op de link uit mijn eerste reactie:

Het kan namelijk ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je moet wel contractvrij zijn of maximaal 90 dagen voor de contractdatum zitten. 

Wil je liever weer bellen? Vraag dan in het gesprek om vernieuwen. Waarschijnlijk moet je wel over naar 200 Gbit/s, dat is tegenwoordig het minimum bij glasvezel.

Je krijgt dan de prijs die momenteel de standaard is conform de 2026-propositie.

4 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 11, 2026

Hallo ​@Jan-Willem23 ,

Je kunt (indien maximaal 90 dagen voor einde contract) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en KPN TV+. 

Dat verlengen (wordt ook wel vernieuwen genoemd) kan wel degelijk telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. TV is niet verplicht, maar een aanvullende optie. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

• Auteur
  • Topper
  • June 11, 2026

Hi Noordzee!
Dank je voor je snelle reactie.
Heel leuk dat jij ook zegt dat het kan :). Maar hij zei dat het niet kan. Dan kan ik wel zeggen van wel, maar dan krijg je een welles/nietes gesprek. Kan ik iets speciaals melden wat iemand moet doen? Of was net die ene persoon niet ‘kundig’ genoeg?
Via de mijnkpn app is het persoonlijke aanbod op basis het huidige contract (en dus niet interessant).

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • June 11, 2026

Klik daarom op de link uit mijn eerste reactie:

Het kan namelijk ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.

Je moet wel contractvrij zijn of maximaal 90 dagen voor de contractdatum zitten. 

Wil je liever weer bellen? Vraag dan in het gesprek om vernieuwen. Waarschijnlijk moet je wel over naar 200 Gbit/s, dat is tegenwoordig het minimum bij glasvezel.

Je krijgt dan de prijs die momenteel de standaard is conform de 2026-propositie.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hi ​@Jan-Willem23, welkom terug bij de community! ​@Noordzee heeft het hier al helemaal goed uitgelegd. 😊

Wanneer je contractvrij bent (of binnen 90 dagen voor het einde van je contract zit), kun je vaak vernieuwen naar de huidige propositie. Daarbij horen ook de actuele snelheden en tarieven.

Uiteraard moet die snelheid wel beschikbaar zijn op het betreffende adres. Welke snelheden mogelijk zijn, hangt af van de aansluiting en de beschikbare techniek op jouw locatie.

Ik ben daarom wel benieuwd: is het inmiddels gelukt via het persoonlijke aanbod of via onze klantenservice?

Mocht je er nog niet uitkomen, laat het gerust weten. Dan denken we graag met je mee om te kijken welke mogelijkheden er voor jouw situatie zijn.