Skip to main content
Vraag

Spotify abonnement via KPN kan niet worden opgezegd

• July 3, 2026
  • 3 reacties
  • 24 keer bekeken

Ik heb inmiddels al heel vaak gebeld met de klantenservice, maar wordt telkens van het kastje naar de muur verwezen. Ook meermaals contact gehad met Spotify, maar zij blijven verwijzen naar KPN.

Als ik inlog bij Spotify staat daar ook aangegeven “Jouw abonnement is gekoppeld aan onze partner KPN/XS4ALL. Benader KPN/XS4ALL voor vragen over je abonnement. 

Ik ben er inmiddels zo klaar mee dat ik mijn mobiele abonnement wil opzeggen om hier vanaf te komen, maar ik zie in andere topics dat er toch iets door KPN is gedaan om dit stop te zetten. Kan iemand mij helpen?

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 5, 2026

Hallo ​@TinekeWV ,

Spotify Premium of Family wisselen of opzeggen

Spotify Premium of Family kun je wisselen en opzeggen in MijnKPN. Volg hiervoor de volgende stappen:

1. Log in op MijnKPN met je KPN account.
  2. Ga naar >Producten en kies je Thuis of Mobiel product.
  3. Klik op Wijzig uw pakket en/of extra opties.
  4. Verwijder onder Internet het vinkje bij de Spotify variant die je wilt opzeggen. Wil je wisselen? Vink dan vervolgens de andere aan. Rechts in beeld zie je het nieuwe maandbedrag.
  5. Klik op de knop ‘Volgende’ Plaats een vinkje als je akkoord bent en klik op de knop Plaats bestelling

Let op! Het kan tot een maand duren tot het abonnement omgezet wordt van Spotify Premium of Family naar Spotify Free.

Met Spotify Free hoor je reclame tussen sommige muzieknummers, je afspeellijsten blijven behouden.

bron: 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 5, 2026

Hallo ​@Noordzee 

Dank voor je antwoord. Helaas lukt dit niet. Ik zie nergens staan dat ik Spotify heb en kan dit dus ook niet uitschakelen. Ik kan alleen Spotify toevoegen en niet uitschakelen. Ik betaal er wel elke maand voor. Ik heb géén KPNpay en ook dat kan dus niet de reden zijn. Ik word er moedeloos van. 

Heb je nog andere opties?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 5, 2026

OK ​@TinekeWV ,

Het kan zijn dat je een heel oud abonnement hebt waarbij Spotify automatisch inbegrepen bij is. 

Je kunt dit abonnement dan omzetten naar een modern abonnement zonder Spotify.  

Hoe dan? 

Je kunt (indien maximaal 90 dagen voor einde contract) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en KPN TV+. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Is dat ook niet de oplossing? 

Je kunt altijd het klachtenformulier  invullen indien je dit wenst. 

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm