Skip to main content
Beantwoord

Spotify (afgesloten via KPN) stopzetten lukt niet

• February 11, 2026
  • 6 reacties
  • 24 keer bekeken

Vandaag precies een half jaar geleden ben ik begonnen om Spotify Premium stop te zetten.

In mijn Spotify staat dat abonnement alleen aangepast kan worden via KPN/XS4all (ik heb nooit een dienst an XS4all gehad) en Spotify verwijst mij ook terug naar KPN.

Bij KPN is van alles geprobeerd (oa stopzetten KPN Pay - wat ik nooit geactiveerd heb, klachtenafdeling - die de klacht hebben afgesloten zonder mij te informeren en nu naar de individueel team waar ik een paar weken later nog steeds niets van gehoord heb).

Hier las ik dat het bij sommigen wel gelukt is met hulp van (een link van) een van de moderators van het Forum. Wil iemand van de moderators reageren en mij helpen bij het stopzetten en het teveel betaalde abonnementsgeld terugkrijgen?

Hartelijk dank!

Eva

Beste antwoord door Arjan van KPN

En er was al snel een reactie terug. Je Spotify Premium wordt per 23 februari omgezet naar Spotify Free en daarna stopt de facturatie ook via de KPN factuur. 

Daarnaast heb je recht op een terugbetaling van de kosten voor Spotify Premium over de afgelopen zes maanden (minus dan de al uitgekeerde vergoeding van 26 euro). Deze vergoeding kom je tegen op de eerst volgende factuur. 

Excuses dat het allemaal zo lang heeft moeten duren, maar ik kan je verzekeren dat het nu helemaal opgelost is :)

6 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@Eva eva. Welkom op de KPN Community. Erg vervelend dat je nu al zo lang bezig bent met het stopzetten van Spotify. Dat zou niet zo lang moeten duren. 

Je hebt ook al je best gedaan om dit via verschillende kanalen opgelost te krijgen, dus dan lijkt het mij een goed plan om eens te kijken voor jou wat wij kunnen doen. Zou je je profiel willen invullen met je achternaam, postcode en huisnummer, 06-nummer en geboortedatum? Laat het mij maar weten wanneer dat gelukt is! 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 12, 2026

Hoi Arjan,

dank! Ik heb het ingevuld en hoor graag als het je gelukt is iets te doen. Ik heb trouwens een keer twee maanden abonnementsgeld al teruggekregen, maar inmiddels dus alweer zes maanden bezig.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Dank je voor het invullen! Ik heb een achterliggende afdeling aangestuurd en dan is het even afwachten wanneer Spotify stopgezet gaat worden. Ook zal ik daarna kijken wat je dan nog van ons terug hoort te krijgen. 

Je hoort weer van mij!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 12, 2026

Alvast hartelijk dank!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 13, 2026

En er was al snel een reactie terug. Je Spotify Premium wordt per 23 februari omgezet naar Spotify Free en daarna stopt de facturatie ook via de KPN factuur. 

Daarnaast heb je recht op een terugbetaling van de kosten voor Spotify Premium over de afgelopen zes maanden (minus dan de al uitgekeerde vergoeding van 26 euro). Deze vergoeding kom je tegen op de eerst volgende factuur. 

Excuses dat het allemaal zo lang heeft moeten duren, maar ik kan je verzekeren dat het nu helemaal opgelost is :)

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 13, 2026

Dat is heel fijn om horen, eindelijk! Dank en fijn weekend!