Skip to main content
Vraag

Spotify blijft op de factuur staan, ondanks dat het is uitgezet

• April 8, 2026
  • 5 reacties
  • 76 keer bekeken

Hoi KPN,

ik heb exact hetzelfde probleem als Cruz. Al meerdere malen telefonisch contact gehad met KPN en ook via de service desk met Spotify. Men blijft naar elkaar verwijzen. Vandaag werd ik zelfs doorverwezen naar Apple Support, zij konden mij helemaal niet helpen omdat ik mijn abonnement niet via Apple heb afgesloten.

De gegevens die ik in de diverse apps kan zien zijn exact dezelfde als bij Cruz.

Ik heb mijn gegevens in mijn profiel opgeslagen. Kan er s.v.p. iemand van KPN meekijken?

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je vraag aangemaakt

5 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dat is natuurlijk erg vervelend ​@KimL1986! Speelt het probleem nog steeds? Gaat het om het abonnement op de gegevens in jouw abonnement? Betrof het Spotify bij jouw mobiele abonnement? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 14, 2026

Beste ​@Remco van KPN 

Ja het probleem speelt al maanden en heb er al verschillende keren contact over gezocht met zowel KPN als Spotify.

Spotify zegt me niet te kunnen helpen omdat mijn abonnement via jullie betaald wordt. Bij KPN ben ik al verschillende keren van het kastje naar de muur gestuurd. Feit is dat op mijn KPN factuur “online aankopen” ad €12.99 vermeld staat waar ik per direct vanaf wil en ik zie dat meerdere mensen in de community dit probleem hebben.

De laatste keer ben ik door een medewerker van KPN doorverwezen naar Apple Support. Zij hebben me ook niet kunnen helpen, omdat mijn abonnement niet is afgesloten via Apple.

Kun jij mij helpen?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hallo Kim. Ik heb voor je gemaild met een achterliggende afdeling om te kijken of we dit vlot kunnen trekken. Ik hou je op de hoogte en zodra ik wat hoor post ik hier een bericht.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@KimL1986, het ging wat vlotter dan ik had verwacht: ik heb een berichtje terug. De facturatie voor Spotify is per direct stopgezet. Ik stel voor dat we even de komende factuur afwachten om te kijken of alles is goed gegaan, 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 15, 2026

Dankjewel, ​@Remco van KPN 

ik zie in de Spotify app al dat mijn abonnement is ongezet van premium naar gratis, dus het is gelukt denk ik!