Skip to main content

Dag allemaal,

Ik open een eigen topic omdat ik dat bij meerdere heb zien gebeuren.

Ook ik heb een probleem met dubbele facturering van spotify. Van de zomer heb ik mijn spotify premium omgezet naar een spotify family. Allemaal met hetzelfde mail adres. Van de omzetting naar spotify family heb ik netjes een bevestiging van KPN ontvangen. Na het ingaan van spotify family heb ik bij de eerste factuur twee keer spotify op mijn factuur staan. Een keer spotify premium en een keer family (gebaseerd op de bedragen). Dit alles staat op de factuur voor vast internet en TV. Klantenservice 2x gebeld en zeer onbeleefd en onkundig te woord gestaan. Beide heren bleven volhouden dat ik twee spotify accounts via KPN heb laten factureren en dat de oorzaak bij mijn lag. Op aan dringen van KPN contact met spotify opgenomen. Die zien maar 1 account en kunnen verder niets doen.

Ik heb nooit een tweede spotify account aangemaakt of aan mijn KPN account toegevoegd, ook geen bevestiging hiervan gehad van KPN. De oorzaak lijkt bij KPN en de transitie van spotify premium naar family te liggen, premium lijkt niet stop gezet. Ik heb meer mensen gezien waarbij er problemen waren met dubbele facturering van spotify. Je wordt door KPN van het kastje naar de mur gestuurd en kan blijven betalen, frustrerend! Kan iemand mij helpen KPN te overtuigen hoe dit op te lossen? Alvast hartelijk dank voor de hulp!

Welkom op de community @J-Weetje, hoewel de aanleiding minder leuk is 😕

Heel flauw dat je zo van het kastje naar de muur gestuurd wordt, ik kijk graag even of ik wat meer duidelijkheid kan krijgen over de situatie! Zou je daarvoor je gegevens aan willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag naast  je persoons- en adresgegevens ook de laatste 3 cijfers van je IBAN én je Spotify gebruikersnaam noteren, dit kan in het opmerkingenveld onderaan. 

Ik heb deze aangevuld. Alvast bedankt voor het kijken Maja!

Bedankt @J-Weetje,

Ik zie de inderdaad beide op de factuur staan en dat hoort natuurlijk niet. Het wordt mij zelf niet helemaal duidelijk hoe dit kan en hoe ik dit op moet lossen, daarom heb ik nu een achterliggende afdeling aangestuurd. Waarschijnlijk zal 1 van ons hier in de komende dagen een reactie op gaan ontvangen. Ik ben er niet helemaal zeker van of ze contact met mij opnemen, of juist met jou. Zullen we afspreken dat we elkaar op de hoogte gaan houden? 

Ik heb contact gehad met iemand van KPN, deze meneer gaaf aan het onterechte tweede  spotify abonnement te zien in de systemen en hij bevestigde dat die niet kan. Hij ging uitzoeken hoe het stop gezet kon worden en gaf mij gelijk dat dit niet correct was. 🤞, dat het stop zetten ook lukt. 

Ah kijk aan, heel fijn dat het verder opgepakt gaat worden door deze collega @J-Weetje 😊 Ik zie dit ook terug in de melding, en blijf die de komende dagen wel even in de gaten houden!

Hi @J-Weetje,

Ik zie dat ze gisteren hebben aangegeven dat het nu in orde zou moeten zijn, en dat ze het factuur-gedeelte ook in de gaten gaan houden aangezien het kan zijn dat het op de lopende factuur nog niet helemaal goed staat. Top dat het op deze manier allemaal weer hersteld gaat worden 😃

Ik ben inderdaad heel netjes terug gebeld. De heer aan de telefoon vertelde mij dat dit bij meer mensen speelt en dat dit een issue is in de KPN systemen. Het is recht gezet en mogelijk (ivm tijd van correctie) komt het nog op de factuur van november. We hebben gaan nog even contact hebben over de creditering. Al met al een 100% betere ervaring hier op de community en via de medewerkers die mij bellen dan de eerste lijns klantenservice. Bedankt voor de hulp!

Heel fijn dat het allemaal goed gaat komen nu ​@J-Weetje 😊 Blij dat ik hier een bijdrage aan heb kunnen leveren!

Reageer