Skip to main content
Beantwoord

Spotify Family opgezegd wegens prijsverhoging maar staat nog op factuur

• May 3, 2025
  • 5 reacties
  • 44 keer bekeken

Vorige maand opgezegd, wordt deze maand toch weer in rekening gebracht?!

Beste forumleden,

KPN kondigde op 23 april aan dat Spotify zijn prijzen weer verhoogt. Spotify Family gaat met €4 per maand omhoog, bovenop de €3 verhoging van vorig jaar. Spotify beweert dat dit is om "de diensten en het aanbod te verbeteren", maar ik zie geen toegevoegde waarde in al die podcasts en andere extra's waar ik niet om gevraagd heb.

Het is duidelijk: nu de groei in nieuwe abonnementen stokt, moeten bestaande klanten bloeden voor de aandeelhouders - net zoals we bij Netflix hebben gezien. Voor mij was dit de druppel.

Op 23 april heb ik direct gehandeld:

• Spotify via KPN opgezegd
  • Bevestiging per mail ontvangen
  • In MijnKPN staat Spotify niet meer tussen mijn diensten

Echter, op mijn nieuwe factuur zie ik nog steeds €17,99 voor "Online aankopen" (Spotify Family). Dit terwijl Spotify toch maandelijks opzegbaar is? Ik wil alleen nog betalen voor mijn internetabonnement. Voor muziek ga ik over naar Apple Music.

Mijn vraag: Waarom wordt er na een bevestigde opzegging nog steeds Spotify in rekening gebracht? Heeft iemand ervaring met hoe lang het duurt voordat een opgezegd Spotify-abonnement via KPN daadwerkelijk uit je factuur verdwijnt?

P.S. Wat me ook wel stoort: er wordt nergens gecommuniceerd wanneer het Spotify-abonnement precies stopt. Niet in de bevestigingsmail van 23 april, niet in MijnKPN - helemaal nergens. En ik heb nog steeds gewoon toegang tot de dienst.

Beste antwoord door M1chel

Hoi Remco van KPN.

Bedankt voor je reactie. Ik begrijp dat dit primair een klant-helpt-klant platform is, maar ik had inderdaad gehoopt dat een moderator dit zou oppakken.

Het probleem speelt nog steeds. Ik zie echter af van telefonisch contact of via social media om drie belangrijke redenen:

1. Ik lees op dit forum meerdere vergelijkbare klachten over Spotify/Netflix abonnementen via KPN, waarbij telefonische toezeggingen achteraf nergens terug te vinden waren en er niets is opgelost en de klant maar in een loopje blijft hangen van wel-niet.
  2. Mijn eerdere ervaringen met KPN's klantenservice zijn helaas niet positief. Ik heb in het verleden al meerdere problemen gehad (zowel met een promotieactie als met een ontbrekend kapje van een glasvezelkastje) waarbij telefonische toezeggingen niet werden nagekomen en ik steeds opnieuw moest bellen. Uiteindelijk kon alleen de afdeling opzeggingen één van deze zaken oplossen.
  3. Het is merkwaardig dat jullie wel via Facebook of Twitter kunnen helpen, maar niet via dit officiële forum of e-mail. Ik gebruik bewust geen (a)social media. En chatbots zijn geen klantenservice... totaal nutteloos en niet klantvriendelijk, gaat daar die abonnementsprijsverhogingen inzitten om de kwaliteit van de dienstverlening te verhogen?

Voor mij is het nu genoeg geweest. Ik heb besloten om bij KPN te vertrekken en mijn internet te verhuizen naar een andere aanbieder. Dan stopt automatisch alles bij KPN, inclusief die Spotify-dienst waar ik vanaf wil.

Dit is voor mij de meest effectieve en efficiënte oplossing, zonder mezelf in een eindeloze cirkel te brengen tussen klantenservice, Spotify en KPN. De ervaringen die ik hier op het forum lees (en mijn eigen eerdere ervaringen) bevestigen dat dit een structureel automatiseringsprobleem is bij KPN, met een klantenservice die niet adequaat in staat is het op te lossen.

Ik ga me hier verder niet meer mee vermoeien - zonde van mijn tijd en energie. Zo komt het ook goed.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

• May 3, 2025

In dit topic was er ook een KPN medewerker nodig om er vanaf te komen:

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 3, 2025

In dit topic was er ook een KPN medewerker nodig om er vanaf te komen:

Dank voor de link. Bizar dat dit blijkbaar een structureel probleem is. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat je je hele KPN-abonnement moet opzeggen om van Spotify af te komen? Dit zou gewoon online geregeld moeten kunnen worden en dat het dan ook echt geregeld is.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 5, 2025

Ik zie inmiddels meerdere soortgelijke Spotify-klachten op dit forum.

Ik ga hier niet over bellen met de klantenservice - daar heb ik geen tijd voor en ik heb geen zin in uitgebreide telefoongesprekken hierover. Ik ga ervan uit dat een pro-actieve KPN-medewerker die dit forum monitort dit oppakt.

Het is vandaag 5 mei en een feestdag, dus ik begrijp dat het niet direct wordt opgepakt. Ik vind het vooral vervelend en vreemd dat KPN dit blijkbaar niet goed geautomatiseerd heeft. De klantenservice lijkt niet in staat om soortgelijke problemen effectief en kordaat op te lossen. Dit zou helemaal geen probleem moeten zijn.

Als KPN dit niet netjes oplost, overweeg ik na bijna 10 jaar glasvezel-abonnement over te stappen naar een andere aanbieder. Want alleen dan kom ik blijkbaar effectief van Spotify af zonder al dat gedoe. Dat zou KPN dan aan zichzelf te danken hebben.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi Michel, jammer dat het opzeggen dan zo moeilijk verloopt. Dat is uiteraard niet de bedoeling. Dit is zoals je wellicht weet primair een klant helpt klant platform waardoor het even kan duren voordat een topic onder de aandacht komt van een moderator. Maar we denken graag even mee.

In de meeste gevallen is rechtstreeks contact met de klantenservice toch de kortste klap om snel het een en ander nagekeken kan worden. Dat kan via een terugbelafspraak op een moment dat jou dat uitkomt maar ook via Facebook of X!

Heb je inmiddels contact gehad met KPN of speelt dit nog steeds?

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • May 9, 2025

Hoi Remco van KPN.

Bedankt voor je reactie. Ik begrijp dat dit primair een klant-helpt-klant platform is, maar ik had inderdaad gehoopt dat een moderator dit zou oppakken.

Het probleem speelt nog steeds. Ik zie echter af van telefonisch contact of via social media om drie belangrijke redenen:

1. Ik lees op dit forum meerdere vergelijkbare klachten over Spotify/Netflix abonnementen via KPN, waarbij telefonische toezeggingen achteraf nergens terug te vinden waren en er niets is opgelost en de klant maar in een loopje blijft hangen van wel-niet.
  2. Mijn eerdere ervaringen met KPN's klantenservice zijn helaas niet positief. Ik heb in het verleden al meerdere problemen gehad (zowel met een promotieactie als met een ontbrekend kapje van een glasvezelkastje) waarbij telefonische toezeggingen niet werden nagekomen en ik steeds opnieuw moest bellen. Uiteindelijk kon alleen de afdeling opzeggingen één van deze zaken oplossen.
  3. Het is merkwaardig dat jullie wel via Facebook of Twitter kunnen helpen, maar niet via dit officiële forum of e-mail. Ik gebruik bewust geen (a)social media. En chatbots zijn geen klantenservice... totaal nutteloos en niet klantvriendelijk, gaat daar die abonnementsprijsverhogingen inzitten om de kwaliteit van de dienstverlening te verhogen?

Voor mij is het nu genoeg geweest. Ik heb besloten om bij KPN te vertrekken en mijn internet te verhuizen naar een andere aanbieder. Dan stopt automatisch alles bij KPN, inclusief die Spotify-dienst waar ik vanaf wil.

Dit is voor mij de meest effectieve en efficiënte oplossing, zonder mezelf in een eindeloze cirkel te brengen tussen klantenservice, Spotify en KPN. De ervaringen die ik hier op het forum lees (en mijn eigen eerdere ervaringen) bevestigen dat dit een structureel automatiseringsprobleem is bij KPN, met een klantenservice die niet adequaat in staat is het op te lossen.

Ik ga me hier verder niet meer mee vermoeien - zonde van mijn tijd en energie. Zo komt het ook goed.