Skip to main content
Vraag

Spotify in december opgezegd, wordt nog steeds gefactureerd

• April 5, 2026
  • 3 reacties
  • 28 keer bekeken

Geachte KPN Helpdesk,

Ik wil graag melding maken van een hardnekkig probleem rondom een Spotify Premium-abonnement dat gekoppeld is aan mijn mobiele KPN-abonnement.

Op donderdag 6 december 2025 heb ik bij het vernieuwen van mobiele abonnement mijn Spotify Premium-abonnement opgezegd oftewel niet opgenomen in mijn nieuw pakket. Ik heb daarvan destijds een bevestiging per mail ontvangen van KPN. Desondanks wordt er nog steeds maandelijks een bedrag van €12,99 van mijn mobiele KPN-factuur afgeschreven, onder de noemer "Online aankopen".

Op mijn facturen van KPN heeft zo lang ik terug kan kijken (2022) altijd gewoon KPN Spotify Premium gestaan. 

Ik heb hierover meermaals contact gezocht met zowel KPN als Spotify. Spotify verwijst mij door naar KPN, en KPN verwijst mij vervolgens weer terug naar Spotify. Ik blijf hierdoor in een kringetje ronddraaien zonder dat het probleem wordt opgelost.

Jullie hebben al KPN pay geblokkeerd op mijn account maar zoals ik al meermaals heb aangegeven heeft de betaling nooit via playstore gelopen. 

Als ik naar de website: spotify.kpn.com ga en inlog met mijn KPN ID staat er dat spotify gekoppeld is. 

We zijn inmiddels een aantal maanden verder en loopt de afschrijving nog steeds door….

Mijn vragen en verzoeken zijn als volgt:

1. Stop per direct deze afschrijving van €12,99 via KPN voor Spotify Premium.

2. Ik verwacht een terugbetaling vanaf het moment dat er geen spotify in mijn mobiele abbonement opgenomen is maar wel wordt afgeschreven. 

Groet,

Anouschka

3 reacties

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

@A92 Hi Anouschka, niet fijn dat je er zover niet uit komt met het stopzetten van Spotify. Goed dat je aan de bel trekt.

Het is niet de bedoeling dat het opzeggen niet lukt natuurlijk. Ik kijk graag even met je mee. Vul je je profiel zo volledig mogelijk in, met je postcode en huisnummer, klantnummer, naam waar het abonnement op staat, en de laatste 3 cijfers van het bij ons bekende IBAN rekeningnummer? En geef je me daarna hier een seintje? Dan weet ik dat je je gegevens ingevuld hebt, en neem ik een kijkje voor je.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 7, 2026

Bedankt ​@Alexandra van KPN,

Mijn profiel is aangevuld.

Hopelijk gaat het nu eindelijk wel lukken...!

Fijne avond,

Anouschka

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

@A92 Hi Anouschka, mijn reactie is wat later dan mijn bedoeling was, sorry daarvoor!

Dankjewel voor het invullen van je gegevens, ik heb ze erbij gezocht. Ik zie inderdaad dat Spotify nog als online aankoop op de factuur van je mobiele abonnement staat. Intussen zet ik bij onze backoffice navraag uit of het zsm gestopt kan worden. Ik laat het je weten zo gauw ik reactie heb!