Skip to main content
Vraag

Spotify Premium opzeggen lukt niet via MijnKPN

• September 19, 2026
  • 4 reacties
  • 39 keer bekeken

Beste moderators,

Ik probeer al een tijdje mijn Spotify Premium-abonnement op te zeggen, maar ik loop vast tussen KPN en Spotify.

In mijn Spotify-account staat dat de betaling via KPN/XS4ALL loopt. Ik betaal hier inmiddels al heel erg lang voor (momenteel €12,99 per maand). Ik maak er echter nauwelijks gebruik van en wil er graag vanaf.

Het probleem is dat Spotify in MijnKPN-omgeving (zowel in de app als op de website) nergens te bekennen is. Er staat geen vinkje of optie om het abonnement uit te zetten. Het lijkt er dus op dat de koppeling in het achtersysteem onzichtbaar is geworden, mogelijk staat het ergens onder “Online aankopen". Omdat de knoppen ontbreken, kan ik het zelf niet stopzetten.

Zouden jullie deze koppeling met Spotify in het achtersysteem handmatig kunnenstopzetten/beëindigen?

Alvast vriendelijk bedankt!

4 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedmorgen ​@Joelle88 welkom op de KPN Community! Dat is natuurlijk niet praktisch en ik ga er graag even voor je achteraan! Even ter controle dat Spotify abonnement was ooit gekoppeld aan het mobiele nummer wat je in jouw profiel hebt staan?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 23, 2026

Goedemorgen ​@Remco van KPN,

Dank je wel voor je reactie. Het nummer wat in mijn profiel staat is inderdaad gekoppeld aan dat Spotify abonnement. Ik heb ook contact gehad met Spotify zelf en die geven aan dat ze niks kunnen opzeggen of aanpassen.. KPN is de enige met de incassomachtiging.

MvG,

Joëlle

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dan ga ik even op onderzoek uit ​@Joelle88! Ik kom er na het weekend op terug.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 25, 2026

Dank je ​@Remco van KPN . Ik vraag me alleen af waarom het allemaal zolang moet duren? Van de week heb ik al gebeld met de klantenservice van de KPN en ze weten dat dit een bekend probleem is. Ook in deze community zie ik dat meer mensen last hebben van dit probleem. Ik ben hier al een week dagelijkse meebezig. Ook zou ik gisteren of vandaag telefonisch worden teruggebeld door een medewerker die er dieper in zou duiken, maar ik heb niks meer gehoord,  Ik word er moedeloos van, want ik heb geen totaal geen controle over mijn eigen financieen bij MijnKPN. De fout ligt echt in jullie systemen. Als dit niet vandaag handmatig wordt stopgezet door de backoffice, dien ik vanmiddag nog een officiele klacht in.