Skip to main content
Vraag

Spotify Premium opzeggen lukt niet via MijnKPN

• September 19, 2026
  • 14 reacties
  • 82 keer bekeken

Beste moderators,

Ik probeer al een tijdje mijn Spotify Premium-abonnement op te zeggen, maar ik loop vast tussen KPN en Spotify.

In mijn Spotify-account staat dat de betaling via KPN/XS4ALL loopt. Ik betaal hier inmiddels al heel erg lang voor (momenteel €12,99 per maand). Ik maak er echter nauwelijks gebruik van en wil er graag vanaf.

Het probleem is dat Spotify in MijnKPN-omgeving (zowel in de app als op de website) nergens te bekennen is. Er staat geen vinkje of optie om het abonnement uit te zetten. Het lijkt er dus op dat de koppeling in het achtersysteem onzichtbaar is geworden, mogelijk staat het ergens onder “Online aankopen". Omdat de knoppen ontbreken, kan ik het zelf niet stopzetten.

Zouden jullie deze koppeling met Spotify in het achtersysteem handmatig kunnenstopzetten/beëindigen?

Alvast vriendelijk bedankt!

14 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 23, 2026

Goedmorgen ​@Joelle88 welkom op de KPN Community! Dat is natuurlijk niet praktisch en ik ga er graag even voor je achteraan! Even ter controle dat Spotify abonnement was ooit gekoppeld aan het mobiele nummer wat je in jouw profiel hebt staan?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 23, 2026

Goedemorgen ​@Remco van KPN,

Dank je wel voor je reactie. Het nummer wat in mijn profiel staat is inderdaad gekoppeld aan dat Spotify abonnement. Ik heb ook contact gehad met Spotify zelf en die geven aan dat ze niks kunnen opzeggen of aanpassen.. KPN is de enige met de incassomachtiging.

MvG,

Joëlle

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 25, 2026

Dan ga ik even op onderzoek uit ​@Joelle88! Ik kom er na het weekend op terug.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 25, 2026

Dank je ​@Remco van KPN . Ik vraag me alleen af waarom het allemaal zolang moet duren? Van de week heb ik al gebeld met de klantenservice van de KPN en ze weten dat dit een bekend probleem is. Ook in deze community zie ik dat meer mensen last hebben van dit probleem. Ik ben hier al een week dagelijkse meebezig. Ook zou ik gisteren of vandaag telefonisch worden teruggebeld door een medewerker die er dieper in zou duiken, maar ik heb niks meer gehoord,  Ik word er moedeloos van, want ik heb geen totaal geen controle over mijn eigen financieen bij MijnKPN. De fout ligt echt in jullie systemen. Als dit niet vandaag handmatig wordt stopgezet door de backoffice, dien ik vanmiddag nog een officiele klacht in.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 29, 2026

Excuses ​@Joelle88, want ik snap hoe vervelend dat is. Ik was even afwezig van het weekend. Ik wilde ook een ticket voor je aanmaken voor onze backoffice. Voordat ik het dubbel doorzet naar ze. Is er contact opgenomen en loopt er nu een klacht voor je? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 29, 2026

​@Remco van KPN , ik heb afgelopen vrijdag met de klantenservice gebeld en 1 uur en 20 minuten met ze aan de telefoon gehangen. Uiteindelijk is er niks opgelost, omdat ze niks kunnen vinden waar de fout ligt. Want ze leggen de fout bij mij of bij Spotify neer, maar ik heb alles al geprobeerd. Ik weet niet verder dan dat ik dit bericht nu stuur over dat er nu een klacht loopt, geen idee.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 6, 2026

Goedemorgen ​@Remco van KPN ,

Is er iets bekend? Ik heb de afgelopen week niks meer gehoord. Er lopen inmiddels 2 a 3 klachten over dit probleem. Afgelopen donderdag kreeg een SMS dat ik vrijdag gebeld zou worden over deze klacht,  maar ook daar hoor ik niks van. Vorige week ook bij de KPN winkel geweest en ook via daar is er een klacht ingediend, omdat er geen actie wordt ondernomen. Over 2 dagen gelden de nieuwe tarieven voor Spotify en ik heb al aangegeven dat ik niet akkoord ga met de nieuwe kosten. Waarom word dit probleem niet opgelost?

MvG,

Joëlle 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Excuses voor de late reactie, wat ontzettend vervelend dat er dan niet gecommuniceerd is naar aanleiding van die klacht. Ik zie wel dat klacht in kwestie openstaat. Wanneer is er voor het laatst contact geweest exact? Dan ga ik eens mailen. Want dit duurt natuurlijk veel te lang.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 7, 2026

Ik ben vorige week dinsdag (29/09) bij mijn telecom winkel geweest. De eigenaar heeft toen contact gehad met de klantenservice van KPN. Als het goed is zijn er toen ook aantekeningen gemaakt. Op donderdag 1/10) heb ik een sms gekregen dat ik de volgende dag gebeld zou worden ( Er staat “We bellen je uiterlijk de volgende werkdag terug"). Er is geen contact geweest. Jij bent de eerste die reageert ​@Remco van KPN . Er werd gezegd dat dit probleem voor 8 oktober zou worden opgelost, maar ik hoor van KPN geen enkele reactie. KPN breekt opnieuw haar beloftes. Het blijft angstaanjagend stil.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik stel voor dat we even afwachten tot morgen, omdat het ticket nog binnen de gestelde oplostermijn zit, mocht dat niet het geval zijn dan ga ik er morgen voor je achteraan. Ik beloof je dat ik dit niet loslaat, Joelle!

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 7, 2026

Dank je ​@Remco van KPN 

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 8, 2026

​@Remco van KPN ,

Is er al iets bekend? 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Je hebt dus nog niks gehoord Joelle? Gisteren was de laatste dag van de doorlooptermijn, dan ga ik voor je mailen!

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 9, 2026

​@Remco van KPN ,

Ik ben gistermiddag gebeld en als het goed is is het probleem opgelost! Vanmiddag word ik weer gebeld, ik heb namelijk  een paar vragen. In ieder geval bedankt voor alle moeite!