Skip to main content
Beantwoord

Spotify Premium verwijderd uit abonnement, nog steeds op factuur

• March 28, 2025
  • 8 reacties
  • 61 keer bekeken

Hallo,
Ik heb op 24 December Spotify Premium van mijn Mobiel Abonnement verwijdert via de MijnKPN app. Ik heb hier een bevestigings email van gekregen. Maar dit staat nogsteeds elke maand op mijn factuur.

Ik heb contact gehad met de klantservice van KPN en die zegt dat ze niks kunnen doen, en dat ik naar Spotify moet gaan om mijn abbonement te annuleren. Als ik daar op mijn account kijk is het duidelijk gekoppelt aan KPN/XS4ALL.

Mijn support werd vervolgens geëscalleerd binnen Spotify, maar uiteindelijk kwamen ze tot de conclusie dat die 100% bij KPN ligt en dat hun zelf niks kunnen doen.

We can confirm that your case has been escalated to the highest tier of Customer Support. All communication within this email thread will be from the Escalations team from now on.

We're reaching out to you regarding your request to cancel your Spotify subscription and we're here to assist you. To start things off, we checked your Spotify account under the email address ti****st@hotmail.nl (*'s for masking) and can confirm that your Spotify subscription is through our partner, KPN.

This means that they are the ones managing your subscription with either cancel, renew, stop, etc. So any changes to your Spotify subscription should be consulted with their team as we cannot make any changes to it on our end. Unsure why they are unable to verify that from their system.

Dus bij deze vraag ik nu via de forum om graag mijn Spotify Premium te annuleren. Ik wordt al een tijdje heen en weer gestuurd om dit te fixen. Laat staan dat ik de afgelopen paar maanden voor een abbonement heb betaald die ik niet wil.

Ik hoop dat jullie dit voor mij kunnen oplossen.

Met vriendelijke groet,
Timo

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Hi ​@TO1234, mijn reactie is wat later dan mijn bedoeling was. Ik ben je niet vergeten 😁 

Ik heb intussen bevestiging gehad dat Spotify nu echt beëindigd is. Als 't goed is zal het niet meer op de volgende factuur staan. Dat betekent dat je 4 maanden langer dan bedoeld voor Spotify betaald hebt, ik zorg dat het vergoed wordt. Ik verwacht dat ook dat op je volgende factuur zal staan. Als je nog vragen hebt, laat het gerust weten.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@TO1234 Hi en welkom hier Timo!

Hmm, zo te lezen gaat het uitzetten van Spotify niet zo soepel, dat is jammer. Het is duidelijk dat Spotify je er niet mee kan helpen, dat heb je al geprobeerd.

Ik lees dat je 't uitgezet hebt, en dat je een bevestiging gekregen hebt, maar je geeft aan dat het nog wel op je factuur staat. Hoe wordt Spotify op je factuur aangegeven? En als je in MijnKPN kijkt bij je extra diensten, hoe wordt Spotify daar weergegeven? Kan je 't daar alsnog uitzetten of alleen maar kiezen voor aanzetten?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 31, 2025

Heya ​@Alexandra van KPN!
Spotify kan ik alleen aanzetten in mijn extra diensten. En in mijn facturen staat het als Online Aankopen aangegeven. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Ah, ja als online aankoop lukt 't niet om het uit te zetten via MijnKPN. Ik kijk graag even mee. Vul je je profiel zo volledig mogelijk in? Graag inclusief je adresgegevens, mobiele nummer en klantnummer. Geef je me hier een seintje zo gauw je dat hebt gedaan? Dan weet ik dat je ze hebt ingevuld.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 1, 2025

Ik heb mijn profiel geupdate 👍

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Dankjewel ​@TO1234! Het betreft je mobiele abonnement waar 't nog op de factuur staat, toch? Kan het zijn dat je abonnement op een ander of misschien een oud adres geregistreerd staat bij ons? Je kunt dit ook zien (en indien nodig aanpassen) in MijnKPN.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 7, 2025

Ah dat was inderdaad het geval. Had mijn factuur adres gewijzigt na een verhuizing, maar niet het actuele adres van dat abonnement.

Heb ik nu gecorrigeerd 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@TO1234 Top, dankjewel! Ik zie Spotify inderdaad als online aankoop op je factuur ondanks de opzegging, en ik doe hierover navraag voor je. Ik verwacht binnen enkele dagen terugkoppeling te krijgen, dus ik hou je op de hoogte.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@TO1234, mijn reactie is wat later dan mijn bedoeling was. Ik ben je niet vergeten 😁 

Ik heb intussen bevestiging gehad dat Spotify nu echt beëindigd is. Als 't goed is zal het niet meer op de volgende factuur staan. Dat betekent dat je 4 maanden langer dan bedoeld voor Spotify betaald hebt, ik zorg dat het vergoed wordt. Ik verwacht dat ook dat op je volgende factuur zal staan. Als je nog vragen hebt, laat het gerust weten.