Skip to main content
Vraag

Spotify staat in Mijn KPN uit, wordt wel gefactureerd

• December 12, 2025
  • 1 reactie
  • 5 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Helaas zie ik geen ander manier dan maar hier mijn klacht indienen.

Een aantal jaar geleden heb ik mijn Spotify Premium account laten omzetten van Spotify over naar KPN. Prima want dan bespaar ik 1 eur/maand.

Ergens in 202X werd ik door KPN gebeld dat ze zelf een administratieve fout zouden hebben gemaakt waardoor ik meerdere maanden niet voor mijn Spotify Premium zou hebben betaald maar dat het nu weer als Online aankoop zou verschijnen onder mijn mobiel factuur. Prima.

Nu wil ik mijn Spotify Premium abonnement opzeggen en mijn Spotify account dus weer naar het gratis model omzetten. Echter lijkt dit mission impossible. En zo te zien in de forum ben ik ook niet de enige.

KPN verwijst naar Spotify en Spotify naar KPN. Al meerdere keren met KPN hierover gebeld maar iedereen verwijst naar Spotify. Nou goed, ik zet hier alle feiten op een rij en hoop dat dit gewoon opgelost kan worden.

KPN Mobiel factuur:

Bij het aanpassen van mijn internet abonnement kan ik Spotify nog toevoegen (omdat het niet in mijn pakket zit):

Hetzelfde voor het Mobiel abonnement, ik kan daar geen Spotify premium als Entertainment toevoegen namelijk.

Als laatste werd ik verwezen naar KPN Pay. Ik heb dit nooit geïnstalleerd… Nou goed, heb het maar gedaan in de hoop dat het zou werken.

Hier mijn budget en geschiedenis vanuit de Play Store:

En hier mijn abonnementen:

Ik bel voor de 3e of 4e keer en nu word ik verwezen om het klacht in te dienen. Dit maar gedaan. Vervolgens word ik gebeld dat ik toch bij Spotify moet zijn. (Wel wordt er aangegeven dat er een ticket gemaakt wordt hiervoor.) Ik hoop dat zij dan wel mijn probleem kunnen oplossen. Maar alvast maak ik hier een verzoek mocht dat ook niet lukken.

Hier dan wat Spotify zelf zegt:

Ik kan hier nergens opzeggen. Dan maar als een laatste poging aan Spotify gevraagd om op te zeggen waarnaar ik het volgende krijg:

KPN, help. Graag. Ik zou niet weten hoe ik dit anders moet regelen.

1 reactie

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Cruzz, je hebt het uitgebreid uiteengezet, en al meerdere keren contact gehad begrijp ik. Als ik de situatie goed begrijp is het iets waarvoor je niet bij Spotify moet zijn, maar bij ons. Het stopzetten van Spotify lijkt gedeeltelijk gelukt te zijn, waardoor het achter de schermen nog actief staat. Alleen voor jou is dat niet meer zichtbaar. 

Ik kan een achterliggende afdeling vragen om daar een blik op te werpen, en te kijken of ze het kunnen stoppen. Zou je daarvoor je profiel volledig (postcode, huisnummer, naam en geboortedatum van de contractant en de laatste 3 cijfers van de IBAN) in kunnen vullen en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan weet ik dat ik mee kan kijken.