Skip to main content
Vraag

Tarief internet verschillend voor bestaande en nieuwe klanten

• June 13, 2026
  • 7 reacties
  • 138 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Waarom moeten bestaande abonnees 55 euro betalen voor 200 mb  en nieuwe abonnees 45 euro.

7 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 13, 2026

Hallo ​@Ceultje ,

De reden hiervoor is dat je nog een oud(er) abonnement hebt met oudere voorwaarden prijzen. Die prijzen zijn daarnaast elk jaar in juli verhoogd met een prijsindexatiecijfer. 

Maarrrr…….

Je kunt (indien maximaal 90 dagen voor einde contract) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en KPN TV+. Jij gaat dan dezelfde prijs betalen als nieuwe abonnees.

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 13, 2026

geprobeerd bij de klanten service tijdens mijn verlenging. Kreeg te horen dat dit kon , maar dat ik dan 55 euro per maand ging betalen en mijn onderhandelde korting bij de verlenging kwijt was.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 13, 2026

Je had kunnen vragen om “vernieuwen”. Maar een bestaande korting raak je dan wel kwijt. Maar via de link hierboven lukt het sowieso mits maximaal 90 dagen voor de einde-contractdatum. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 14, 2026

Afgelopen maandag een medewerker van safe gesproken, die beloofde mij het de regelen. Zou mij afgelopen donderdag terugbellen hier over, is niet gebeurd. Zaterdag met medewerker gebeld om klacht in dienen. Zou dit per mail bevestigd krijgen, niet gebeurd.  Tevens verbrak medewerker tijdens gesprek de verbinding. Dus ik ben zeer teleurgesteld in de service van KPN.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 14, 2026

mijn onderhandelde korting bij de verlenging kwijt was.

Bij een nieuwe verlenging (vernieuwing) gelden er weer andere voorwaarden. 

Zaterdag met medewerker gebeld om klacht in dienen. Zou dit per mail bevestigd krijgen, niet gebeurd. 

Zoals hierboven al tweemaal beschreven, kun je de aanpassing van jouw abonnement zelf regelen indien je (bijna) contractvrij bent. Ben je dat niet?, dan is er nu niets mogelijk. 

Wil je desondanks toch een klacht indienen? 

Je kunt altijd het klachtenformulier  invullen indien je dit wenst. 

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 14, 2026

Dit gaat over mijn verlenging van afgelopen maandag, daar heb ik korting bedongen en wilde mij snelheid verhogen. Daar zou ik donderdag over terug gebeld worden, wat niet is gebeurd. Medewerker zou donderdag mijn snelheid verhogen. Ik belde zaterdag omdat alsnog te regelen, toen kreeg ik te horen dat het niet kon. En werd door de medewerkster de hoorn erop gegooid,

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@Ceultje. Welkom op de KPN Community! Ik kan mij voorstellen dat je even je wenkbrauwen fronst wanneer je een prijsverschil ziet tussen jouw abonnement en een nieuw abonnement. 

Dat komt vooral doordat prijzen en voorwaarden kunnen verschillen tussen abonnementen uit het verleden en nu. En daarbij komt ook nog eens bij dat op oudere abonnementen jaarlijks een inflatiecorrectie wordt doorgevoerd. Dan kunnen de prijzen toch een beetje uit de pas met elkaar gaan lopen. Maar dat kan dan weer gecompenseerd worden met een leuke verlengaanbieding, wat bij jou ook van toepassing is begrijp ik. Dan is het goed om te rekenen met de duur van je nieuwe contract of je echt duurder uit bent, dan met een nieuw abonnement. Mocht je toch niet tevreden zijn met de contractverlenging, dan kun je dat nog weer annuleren binnen 14 dagen. Daarvoor dien je wel contact op te nemen met onze telefonische klantenservice. Zij kunnen daarbij helpen. 

Ik snap dat je daar misschien wat onwelwillend tegenover staat na wat mindere ervaringen tot nu toe en ik vind dat ook zeer spijtig om te lezen. Je zou normaal gesproken geholpen moeten zijn met één telefoontje en dat mag je ook verwachten. Sorry dat dat tot nu toe niet gelukt is. Toch is de klantenservice de plek waar je dit dient te regelen. Je kunt ze echter ook bereiken via Facebook, X, Instagram of Blyesky. En als je echt ontevreden bent met hoe je bent geholpen, dan kun je de raad van ​@Noordzee opvolgen en een klacht aanmaken. Dan wordt je binnen enkele dagen gebeld en wordt er samen met je gezocht naar een oplossing. 

Ik hoop in ieder geval dat je eruit komt met ons en laat vooral weten hoe het afgelopen is!