Skip to main content
Vraag

Telefonisch contact niet mogelijk, hoe kan ik schriftelijk een betaalafspraak maken om afsluiting te voorkomen?

• April 1, 2026
  • 3 reacties
  • 29 keer bekeken

Beste KPN, door een fout in de automatische incasso is er een achterstand ontstaan. Wij willen dit oplossen, maar kunnen het totaalbedrag niet in één keer betalen. Vanwege medische redenen (burn-out) zijn wij op dit moment beiden niet in staat om telefonisch contact op te nemen.

​Wij hebben vandaag handmatig de drie oudste facturen  voldaan. Wij willen voor het restant graag een betalingsregeling treffen om de afsluiting van morgen te voorkomen. Hoe kunnen we dit schriftelijk bevestigen?

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 1, 2026

Hallo ​@Little Fox ,

Oef, ik ben bang dat het nu wat aan de late kant is. Sowieso werkt de klantenservice op dit tijdstip niet. Ik weet verder ook niet of je aan de voorwaarden voldoet voor het maken van een betaalafspraak: 

Voorwaarden voor later betalen

Je kunt een betaalafspraak maken voor:

• een mobiel abonnement, vaste aansluiting (TV, Internet en Bellen) of Digitenne abonnement van KPN.
  • je laatst ontvangen factuur.

Je kunt een betaalafspraak maken als:

• je maar één onbetaalde factuur hebt.
  • de factuurdatum minder dan 31 dagen geleden is.
  • het bedrag van de factuur minder dan €500,- is.
  • je niet geblokkeerd bent. Als je geblokkeerd bent, kan je door je openstaande factuur te betalen weer gebruik maken van je KPN diensten.

Lees alles over dit onderwerp in dit topic: 

Bel anders toch morgen vanaf 8.00 met 0800-0402, spreek in “Collections” en blijf aan de lijn. Lukt het jullie niet? Vraag dan iemand anders om samen met jullie te bellen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 1, 2026

Bellen lukt mij niet en ben alleen thuis deze week . Ik ben non-verbaal door autisme en extreme burnout helaas . . Ik kwam er achter dat er wat fout was gegaan met de automatische incasso waardoor er een paar facturen niet betaald zijn . Ik heb de helft nu over gemaakt maar het volledige bedrag lukt helaas niet want dan hebben wij deze maand geen eten

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 1, 2026

Ik heb de helft nu over gemaakt maar het volledige bedrag lukt helaas niet 

Lees in dit topic wat de gevolgen zijn. En de verdere procedure.