Skip to main content
Vraag

Terugbetaling nog niet ontvangen na activatiebetaling

• April 14, 2026
  • 7 reacties
  • 57 keer bekeken

Goede morgen ik heb een vraagje . Ik heb de 27ste maart geld over gemaakt naar de activering rekening van kpn de 0.1 € en ik heb alle rekeningen al  betaald . We zijn nu 12 dagen verder en ik heb mijn geld nog niet terug . Het gaat om 56 euro mvg wesley roode  

7 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Wesley.r 

Welkom op de community van KPN.

Als je nog geld tegoed hebt van KPN, in jouw geval 56,- euro, dan wordt dat op de eerste volgende factuur verrekend.
Blijft er na verrekening nog geld over van deze 56,- euro, dan wordt het restant binnen 14 dagen op je bankrekening gestort.

Het is dus niet zo, dat deze 56,- euro apart wordt terugbetaald aan jouw.
Dit gebeurt altijd via de eerst volgende factuur, daarop staat ook netjes vermeld dat deze 56,- euro in minder wordt gebracht op het totaal te betaalde bedrag.

Kost je abonnement bijvoorbeeld 35,- euro per maand, dan krijg je dus nog 21,- euro terug van KPN.
(56,- min 35,- euro = 21,- euro) en hoef je één maand niets te betalen aan KPN, wat ook wel weer lekker is lijkt mij zo.

Is het totale bedrag op de eerst volgende factuur hoger dan 56,- euro, dan betaal je het verschil bij door middel van automatische incasso.

Controleer de eerst volgende factuur dus goed!!

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 14, 2026

Het is gewoon belachelijk ik zou het geld binnen 14 werk dagen terug hebben ! Paar keer gebeld . En ik heb 0.1 cent betaald voor activering van het abonnement allemaal goed . Ik dacht dat dat de rekening van kpn was . Heb 56 euro over gemaakt . 0.01 cent en de overgemaakte 56 euro zijn na de zelfde rekening gegaan en ze blijven gewoon zeggen het is een rekening van essent 🤦‍♂️ dus ik heb internet afgesloten bij een energi bedrijf ? 🤣

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Zou je wat duidelijker kunnen zijn omtrent die 56,- euro, want het wordt nu een beetje verwarrend.

Als je bij KPN een mobiel abonnement of internet afsluit, dan betaal je inderdaad 1 eurocent om te controleren of je bankrekening actief is en ook op jouw naam staat.

Maar waarvoor je die 56,- euro hebt betaald is volstrekt onduidelijk.
Waarvoor heb je die 56,- euro betaald/overgemaakt??
Voor een aanbetaling van een toestel of product?

En wat is het bankrekeningnummer naar waar je die 56,- euro hebt overgemaakt/betaald?

En wie heeft jouw gezegd, dat die 56,- euro is overgemaakt naar de bankrekening van Essent?
Want KPN heeft niets te maken met een energiemaatschappij zoals Essent.

Graag een duidelijk en overzichtelijke uitleg wat er precies is gebeurd, en welke stappen je hebt gedaan.

Wij hier op de community weten alleen wat je schrijft, en kennen dus niet de voorgeschiedenis van je verhaal.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 14, 2026

NL09 INGB 0000 6670 24 . Maar dit is ook de rekening van de 0,01 cent . Ik moest maandelijkse rekening betalen ik had  het handmatig over had gemaakt naar NL09 INGB 0000 6670 24 de 0,01 cent rekening . Verkeerd dus . Heb gelijk gebeld en via ideal betaald en die aan de telefoon zijn dat ik men geld binnen 14 werkdagen terug zou hebben nu hebben ze dus terug gebeld na een verzoek en nu blijven ze zeggen deze rekening is van essent 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 14, 2026

Heb dus 2 x betaald 56 via ideal dat is goed . 1 x 56 na die 0,1 cent rekening dat was verkeerd 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Wesley.r 

Het ING bankrekeningnummer die je nu opgeeft is niet van KPN.
KPN gebruikt de volgende bankrekeningnummers bij de ING:

• TV, Internet en bellen: rekeningnummer NL41INGB0000467598 met als naam van de ontvanger KPN B.V.
  • Thuisbellen: rekeningnummer NL59INGB0001148020 met als naam van de ontvanger KPN B.V.
  • Mobiel: rekeningnummer NL83INGB0000325513 met als naam van de ontvanger KPN B.V.

Dus ik kan niet opmaken van wie het door jouw opgegeven bankrekeningnummer is, dit kun je zelf nagaan als je inlogt bij je eigen bank bij internet bankieren.
Daar kun je zelf bij de bij- en af- schrijvingen zien van wie deze bankrekening is.

Energiemaatschappij Essent zit niet bij de ING, maar heeft zijn rekeningen bij BNP Paribas bank.

Dus mijn advies, controleer eerst bij de afschriften van je eigen bankrekening welk bedrijf er is gekoppeld aan het door jouw opgegeven bankrekeningnummer NL09 INGB 0000 6670 24.

Vul daarnaast alvast je community profiel volledig in, zodat een moderator mee kan kijken.
Klik op je avatar het groene rondje met de letter W, naast de blauwe button met de tekst “Stel je vraag” rechts bovenaan onder het envelopje.
Vervolgens klik je op “Mijn Profiel” en daarna op “Bewerk Profiel”.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hallo Wesley, welkom hier. Ik zag je topic en was even benieuwd hoe alles er nu voor staat. Het verhaal is me alleen nog niet helemaal duidelijk. Betrof dit een betaling voor een nieuw abonnement. Stond er een factuur open? Zou je kunnen toelichten waarom er handmatig een betaling voor 56 euro gedaan moest worden?