Skip to main content
Vraag

Toch afkoopsom na opzegging naar aanleiding van wijziging voorwaarden

• July 14, 2026
  • 2 reacties
  • 35 keer bekeken

Ik heb mijn KPN Thuis-abonnement (internet) vóór 31 mei 2026 opgezegd naar aanleiding van de wijziging van de Algemene Voorwaarden per 1 juni. Voordat ik opzegde heb ik dit expliciet telefonisch geverifieerd bij de klantenservice, en kreeg ik te horen dat dit inderdaad kosteloos kon.

Op mijn eindfactuur staat nu toch een bedrag voor 'Vroegtijdige beëindiging contract'. Toen ik hierover opnieuw belde, ontkende de klantenservice dat de kosteloze-opzegregeling voor mijn internetabonnement zou gelden.

Ik heb hierover inmiddels een officiële klacht ingediend via het klachtenformulier, met verwijzing naar de artikelen in de Algemene Voorwaarden zelf die dit ondersteunen. Ik lees hier op het forum dat meer klanten tegenstrijdige informatie hebben gekregen over of dit ook voor internet(-only) abonnementen geldt.

Kan een moderator van KPN dit voor mij bevestigen of meekijken in mijn dossier? Ik hoor graag hoe dit rechtgezet kan worden.

2 reacties

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • July 14, 2026

Beste ​@Captainfrasca heb je wel een mail gehad over die wijziging aangaande dat abo en heb je binnen de in de mail genoemde termijn opgezegd of overgestapt ?

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 14, 2026

Zeker! Ik heb op 20 mei de wijzigingsmail van KPN ontvangen over mijn internetabonnement. Op basis daarvan heb ik de overstap naar Ziggo aangevraagd, en op 23 mei kreeg ik van KPN de bevestiging dat de opzegging was verwerkt — dus ruim binnen de in de mail genoemde termijn.