Skip to main content
Beantwoord

Twee abonnementen opgezegd door de klantenservice, 1 moest blijven

• July 22, 2025
  • 6 reacties
  • 106 keer bekeken

Beste KPN,

Op 29 februari heb ik via bestelling *** een 2-jarig internetabonnement afgesloten bij KPN met een Philips televisie als welkomstcadeau en de ingangsdatum na twee weken. Na het zien van een betere actie om 1 euro meer te betalen dubbel snelheid te krijgen heb ik op 12 juli een nieuwe bestelling geplaatst (****) met 200 Mbps voor €43,50 én hetzelfde cadeau.

Na telefonisch contact heb ik de eerste bestelling laten annuleren, maar zonder dat ik wist of op de hoogte was gebracht door de klantenservice dat hierdoor ook de tweede bestelling automatisch geannuleerd zou worden. Sindsdien probeer ik duidelijkheid te krijgen, maar zonder succes.

Op vrijdag 18 juli heb ik voor de derde keer gebeld en opnieuw werd mij beloofd dat ik zou worden teruggebeld en dat er mail is gestuurd om mijn tweede bestelling toch te laten verwerken. Helaas is dat wederom niet gebeurd. Inmiddels ben ik verhuisd en zit ik al twee weken zonder internet te wachten op een update. Elke keer dat ik zelf bel, hoor ik dat het systeem niet werkt en dat ik later meer hoor, maar dat gebeurt nooit.

Dit is mijn laatste hoop om klant te blijven bij KPN. Ik ben al meer dan 8 jaar klant, altijd tevreden, maar dit vertraagt en verpest alles.

Kan dit nog opgelost worden, of houdt het hier op?

Admin: gegevens verwijderd ivm privacy

Beste antwoord door Denise van KPN

Hallo ​@M.10, leuk dat je hebt gekozen voor KPN op jouw nieuwe adres! 💚 En welkom op de KPN Community, de plek waar klanten elkaar helpen. We denken graag met je mee.

Ik snap waarom ​@Joep1965 dacht dat jouw abonnement actief was. In je eerste bericht zei je dat je de bestelling in februari had geplaatst, met de ingangsdatum 2 weken later. Logischerwijs zou dat abonnement dus actief zijn. Maar nu zie ik dat je niet februari, maar juni bedoelde. Dat maakt de zaak natuurlijk anders.

Alleen, wat ik me afvraag… Hoe heb je die tweede bestelling geplaatst? Heb je contact met ons opgenomen om jouw abonnement aan te laten passen? Of heb je via de website een tweede bestelling laten plaatsen?

Indien je dit laatste hebt gedaan, denk ik dat ik weet wat hier aan de hand is. Je had namelijk al een bestelling geplaatst. De tweede bestelling heb je 2 dagen voor de ingangsdatum op hetzelfde adres aangevraagd, lijkt mij. Het systeem herkent dan dat jij al een bestelling hebt lopen en dus wordt deze automatisch geannuleerd. Als je daarop ook nog contact opneemt om de eerste bestelling te annuleren, dan zit je inderdaad zonder bestelling. Ik denk dus niet dat de tweede bestelling is geannuleerd doordat je de eerste hebt geannuleerd. Het is meer een samenloop van omstandigheden.

Ik ben bang dat daar op dit moment weinig aan te veranderen is. Het enige wat je kunt doen, is nu opnieuw een bestelling plaatsen met een ingangsdatum zo snel mogelijk. In vervolg wil ik je in ieder geval wel aanraden om contact met ons op te nemen als je jouw bestelling wilt wijzigen. We kunnen in zo'n geval de bestelling annuleren en direct voor je opnieuw inleggen. Dat is de beste en snelste manier.

6 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • July 22, 2025

Als ik het goed begrijp was het eerste abonnement al aktief. Als dat zo is zit je daar aan vast gedurende de contractperiode. Daar kan je dus niet vanaf. De tweede bestelling gaat nooit werken. Het eerste abonnement moet dan ook nog verhuist worden. Dit zal allemaal handmatig gecorrigeerd moeten worden. En dat duurt lang. 

• July 22, 2025

Als ik het goed begrijp was het eerste abonnement al aktief. Als dat zo is zit je daar aan vast gedurende de contractperiode. Daar kan je dus niet vanaf. De tweede bestelling gaat nooit werken. Het eerste abonnement moet dan ook nog verhuist worden. Dit zal allemaal handmatig gecorrigeerd moeten worden. En dat duurt lang. 

Dank voor uw reactie. Graag wil ik een aantal zaken rechtzetten:

Mijn eerste abonnement (***) was nog niet actief. Het betrof een volledig nieuw abonnement op een nieuw adres er was dus geen sprake van een verhuizing. De oorspronkelijke ingangsdatum stond op 1 augustus, maar die heb ik op eigen verzoek aangepast naar 14 juli.

Daarnaast wil ik benadrukken dat het mij op dit moment niet alleen om het abonnement gaat, maar vooral om de gebrekkige communicatie en de meerdere niet nagekomen beloftes vanuit de klantenservice. Er is mij tot drie keer toe beloofd dat ik teruggebeld zou worden, maar dat is helaas niet gebeurd. Ook ben ik nooit duidelijk geïnformeerd over de gevolgen van het annuleren van de eerste bestelling, waardoor nu beide bestellingen zijn vervallen.

Admin: gegevens verwijderd ivm privacy

• July 22, 2025

Beste KPN,

Op 29 februari heb ik via bestelling *** een 2-jarig internetabonnement afgesloten bij KPN met een Philips televisie als welkomstcadeau en de ingangsdatum na twee weken. Na het zien van een betere actie om 1 euro meer te betalen dubbel snelheid te krijgen heb ik op 12 juli een nieuwe bestelling geplaatst (***) met 200 Mbps voor €43,50 én hetzelfde cadeau.

Na telefonisch contact heb ik de eerste bestelling laten annuleren, maar zonder dat ik wist of op de hoogte was gebracht door de klantenservice dat hierdoor ook de tweede bestelling automatisch geannuleerd zou worden. Sindsdien probeer ik duidelijkheid te krijgen, maar zonder succes.

Op vrijdag 18 juli heb ik voor de derde keer gebeld en opnieuw werd mij beloofd dat ik zou worden teruggebeld en dat er mail is gestuurd om mijn tweede bestelling toch te laten verwerken. Helaas is dat wederom niet gebeurd. Inmiddels ben ik verhuisd en zit ik al twee weken zonder internet te wachten op een update. Elke keer dat ik zelf bel, hoor ik dat het systeem niet werkt en dat ik later meer hoor, maar dat gebeurt nooit.

Dit is mijn laatste hoop om klant te blijven bij KPN. Ik ben al meer dan 8 jaar klant, altijd tevreden, maar dit vertraagt en verpest alles.

Kan dit nog opgelost worden, of houdt het hier op?

Ik zie dat ik type foutje heb gemaakt. Ik heb mijn eerste bestelling op 29 juni geplaatst niet 29 februari.  

Sorry voor het ongemak!

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 24, 2025

Hallo ​@M.10, leuk dat je hebt gekozen voor KPN op jouw nieuwe adres! 💚 En welkom op de KPN Community, de plek waar klanten elkaar helpen. We denken graag met je mee.

Ik snap waarom ​@Joep1965 dacht dat jouw abonnement actief was. In je eerste bericht zei je dat je de bestelling in februari had geplaatst, met de ingangsdatum 2 weken later. Logischerwijs zou dat abonnement dus actief zijn. Maar nu zie ik dat je niet februari, maar juni bedoelde. Dat maakt de zaak natuurlijk anders.

Alleen, wat ik me afvraag… Hoe heb je die tweede bestelling geplaatst? Heb je contact met ons opgenomen om jouw abonnement aan te laten passen? Of heb je via de website een tweede bestelling laten plaatsen?

Indien je dit laatste hebt gedaan, denk ik dat ik weet wat hier aan de hand is. Je had namelijk al een bestelling geplaatst. De tweede bestelling heb je 2 dagen voor de ingangsdatum op hetzelfde adres aangevraagd, lijkt mij. Het systeem herkent dan dat jij al een bestelling hebt lopen en dus wordt deze automatisch geannuleerd. Als je daarop ook nog contact opneemt om de eerste bestelling te annuleren, dan zit je inderdaad zonder bestelling. Ik denk dus niet dat de tweede bestelling is geannuleerd doordat je de eerste hebt geannuleerd. Het is meer een samenloop van omstandigheden.

Ik ben bang dat daar op dit moment weinig aan te veranderen is. Het enige wat je kunt doen, is nu opnieuw een bestelling plaatsen met een ingangsdatum zo snel mogelijk. In vervolg wil ik je in ieder geval wel aanraden om contact met ons op te nemen als je jouw bestelling wilt wijzigen. We kunnen in zo'n geval de bestelling annuleren en direct voor je opnieuw inleggen. Dat is de beste en snelste manier.

• July 24, 2025

Bedankt voor je uitgebreide reactie en het meedenken!

Ik wil graag aanvullen dat ik inmiddels ook een klacht heb ingediend, en naar aanleiding daarvan ben ik gebeld door iemand van KPN. Diegene gaf aan dat er een interne e-mail is gestuurd naar de backoffice, met het verzoek om mijn tweede bestelling alsnog te verwerken.

De reden hiervoor is dat mijn eerste bestelling door de klantenservice is geannuleerd, zonder mij te informeren dat hierdoor ook de tweede bestelling automatisch zou komen te vervallen. Volgens de medewerkster die ik aan de lijn had, moet de eerste bestelling eerst handmatig uit het systeem worden verwijderd, voordat de tweede ingevoerd kan worden.

We zijn nu echter een week verder en ik heb nog steeds niets gehoord van KPN. Ik wacht dus nog altijd op een bevestiging of voortgang over de verwerking van mijn tweede bestelling.

Hopelijk komt er snel duidelijkheid.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

De reden hiervoor is dat mijn eerste bestelling door de klantenservice is geannuleerd, zonder mij te informeren dat hierdoor ook de tweede bestelling automatisch zou komen te vervallen.

Ik blijf erbij dat ik denk dat dit niet het geval is geweest. De tweede bestelling is automatisch geannuleerd omdat er al een bestelling liep op hetzelfde adres. En de eerste bestelling heb je zelf laten annuleren. Het is dus geen oorzaak gevolg, maar een samenloop van omstandigheden waardoor je nu geen bestelling meer hebt lopen. Dat mijn collega zegt dat de eerste bestelling eerst verwijderd had moeten worden voordat de tweede geplaatst kon worden, klopt wel.

Maar goed, ik begrijp dat dit inmiddels ook doorgezet is naar de backoffice, fijn. Hopelijk kunnen zij ervoor zorgen dat de tweede bestelling toch nog geactiveerd wordt. En anders is het beste om toch een nieuwe bestelling te plaatsen.